Wat als het echt niet gaat ...Bijna 4 en nog niet!

Zo hé dat gaat goehoedddd. Keep it up Tijn :thumbup: :dance:

Ik lees het net pas…

Hopelijk blijft het nu goed gaan :thumbup: .

Nee hoor helaas, vandaag en gisteren weer mis, ook plassen nu…aaaaarghhh

Tjee, frustrerend is dat zeg.

Hier niet veel beter, dus ik weet hoe het is :hug:

Hij zegt dat ie het express doet :roll: :roll: :roll:

@Anne-marie wrote:

Hij zegt dat ie het express doet :roll: :roll: :roll:

Wordt een beetje een machtsstrijd zo hè. Hij merkt misschien ook wel dat er toch wat druk op ligt omdat hij bijna naar school gaat.

Hoe reageer je naar hem toe? Merkt hij dat je misschien gefrustreerd bent? Wat overigens heel begrijpelijk is, ik ben het ook :oops:

Ik weet niet meer of je het cb al hebt gebeld? Wat zeggen zij?

Die komen maandag…

Ik probeer er echt heel rustig onder te blijven, misschien moeten we er zelfs maar om gaan lachen :mrgreen: :roll:

Dan gaat ie juist het omgekeerde doen!

Haha, ja reversed psychology. Tijn, poep in je broek, nu!! :mrgreen:

Gaat ie uit weerbarstigheid naar de wc, lekker puh :lol:

Maar zonder gekheid, ben benieuwd wat het cb maandag zegt.

Wel even posten hoor. Kunnen wij er misschien ook ons voordeel mee doen. 8)

Ennnnn is het cb geweest? Hadden ze goede tips??

Ben nu pas in de gelegenheid om te reageren…

Ze is geweest, het advies was…

In theorie:

Plassen en poepen gescheiden houden. Plassen gaat goed dus dat stimuleren, dus gewoon een onderbroek aan, en laat hem maar zelf naar wc gaan en vooral prijzen…

Moet hij poepen, dan moeten we hem een luier aanbieden, dus dan mag ie daarin poepen, waar hij wil, op den duur moeten we steeds dichter bij de wc uitkomen en dan op de wc, en de luier in de pot…

Maaaaaarrrr…

In praktijk:

We zijn vanmorgen op verjaardagfeestje geweest bij Dena, en T.ijn moest onderweg ernaartoe al plassen, hij heeft het netjes opgehouden en gaat bij Dena samen met Joost een plasje doen.

Vervolgens zie ik hem na een halfuurtje druk gaan doen (teken dat ie moet poepen), dus ik doe hem de luier om, hij gaat her en der geconcentreerd staan kijken, maar geen poep.

Dus luier weer af. Dit ritueel volgt nog 4 keer vandaag, maar geen poep.

Na het eten, weer druk doen en zegt ook ik moet poepen, dus ik pak hem op en zet hem op de wc, en ja hoor, hij begint te poepen :?

Conclusie:

Het zit er bij hem toch wel ingeprent dat ie niet in de luier mag poepen, dus voor hem is dat wel even een hele ommezwaai, dat ie dat nu ineens moet?? Dat snapt ie niet…

Ik ga dus toch niets doen hiermee, en bel morgen het CB, dat we hier niets mee kunnen.

Wel heeft het CB ons lactulosesiroop aangeraden en dat heb ik nu via de HA gekregen, dat maakt de ontlasting smeuig…

Hmm dat schiet niet op nee zo. Maarreh… eigenlijk gaat het toch gewoon heel goed zo dan? Plassen gaat goed en hij heeft ook op de wc gepoept :thumbup: Of waren er ook ongelukjes bij vandaag?

Ik zou er in Tim zijn geval ook niet veel mee kunnen. Hij heeft ook juist heel zachte poep, das het probleem niet.

Tim kun je op de wc zetten en dan doet hij niks en dan plast hij vijf minuten later alsnog in zijn broek. Ik zie het ook niet aan hem als hij naar de wc moet. Hij laat het gewoon gaan.

Op het kdv gaat hij met iedere ronde wel naar de wc. Soms komt er niks en soms lukt het wel. Misschien dat ik dat voorlopig maar ga proberen.

Gewoon de luier omlaten en om de zoveel tijd op de wc zetten. Dan hoeft hij niet zo verdrietig te zijn als het niet lukt en kan ik hem prijzen als hij per ongeluk toch op de wc plast. Dan wordt hij misschien zo trots op zichzelf dat hij het zelf gaat aangeven.

Ja de ene dag wel en de andere dag niet, vandaag ging het weer goed.

Maar het grootste probleem is toch wel dat ie het zo slecht aangeeft, of zegt.

We zien het wel.

Ik probeer morgen te bellen naar het CB, maar bedenk me net dat ik morgen weer een drukke ochtend voor de boeg heb.

Kennismaken met mijn aanstaande collega’s en daarna met T.ijn weer naar de fysio. Dus s’middags even aan proberen te denken.

Hé dus je hebt nieuw werk :thumbup: Bij die online modewinkel??

Leukkkk!

ok, weer even on topic :mrgreen:

En als je denkt dat Tijn naar de wc moet en je vraagt het aan hem. Geeft hij het dan wel aan of ontkent hij dan? Soms is het ook gewoon dat ze zo in hun spel opgaan dat ze de tijd er niet voor af willen doen.

Hier Tim vanavond voor het slapen gaan op de wc gezet. Kwam niks natuurlijk. En gelijk de opmerking: maar ik moet wel mijn luier weer aan hoor :roll: Ok, zennnnnn… ooit gaat hij het leren :wall:

Ben wel iets gerustgesteld, want als hij niet op tijd zindelijk is en nog niet naar school zou mogen, dan kan ik verlenging aanvragen bij het kdv. Hebben we toch iets meer respijt indien nodig. Laten we hopen van niet, want zo’n eerste schooldag is wel leuk en jammer als hij die zou moeten missen.

@Judith75 wrote:

Hé dus je hebt nieuw werk :thumbup: Bij die online modewinkel??

Leukkkk!

.

Nee leuker, bij een reclamebureau, als office manager :dance: :dance:

Zie http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=68629

Ohh wat gaaf zeg. Heb het net even gelezen. Gefeliciteerd!!!

Hoe gaat het nu met Tijn en zindelijk worden?

Ik ben hier helemaal aan het stuiteren. Tim heeft gisteravond op het potje geplast en vanmiddag op het potje gepoept :dance: :dance:

Ik zet hem dus 3 tot 4 keer per dag op het potje en tussendoor mag hij gewoon zijn luier omhouden. Tim vind het nu echt leuk en het wordt dus beloond nu. Hij heeft nu genoeg stickers voor een cadeautje, had er nog een paar van vorige pogingen die waren blijven staan, dus was het snel verdiend deze keer :mrgreen:

Toevallig kwam vanochtend het wii spel diego binnen wat ik vorig jaar oktober had besteld :roll: Scheelde me gelijk een tripje naar de winkel hahaha. Was eigenlijk voor de Sinterklaas bedoeld, maar nu dus voor het zindelijk worden. Nu moet hij weer opnieuw 5 stickers gaan verdienen en als dit heel snel gaat, dan 10 stickers en dan hoop ik dat hij het op een gegeven moment zelf gaat aanvoelen en aangeven. :pray:

Ik beloon Stan nu met speelgoed medailles. Bij 5 medailles een kadootje.

Hij heeft er nu 4, maar nummer 5 boeit hem echt niet, geloof ik.

Hopeloos! :frowning:

Frustrerend is dat hè. :hug:

Hier vanochtend een mega succes. Nou ja, vond ik toch hè :shifty:

Hij is voor het eerst op eigen aangeven naar het potje gegaan en heeft een grote plas gedaan :dance:

Alleen nu heeft hij dus nog steeds niet gepoept en is hij nu helemaal overstuur en klaagt dat hij buikpijn heeft. Hij beseft heel erg dat hij poepie op het potje moet doen, maar ik denk dat hij het tegenhoudt.

Ik had dat zelf vroeger ook dat ik het niet “los durfde te laten”.

Hij heeft opzich geen obstipatie, juist altijd hele zachte poep.

Wat nu :think:

Ik heb het nog even niet bijgelezen, we zijn net terug van een weekje Tenerife.

Maar ik wil jullie wel alvast laten weten, dat Tijn de hele week een onderbroekje aanhad, zonder er in te plassen of te poepen.

Hij gaf het ook elke keer redelijk goed aan…

Zou het dan nu toch eindelijk :pray: :pray: :pray:

Wauw, Super Tijn! Volhouden nu he jongen!