wassen

ik ben net voor de 20e keer vandaag in de kledingkast van baby wezen kijken :inlove: :oops:

en heb de slaapzakjes , ochtendjas , handdoeken etc in de was gedaan.

maar nu is de vraag : wassen jullie alles eerst? of alleen de dingen die vocht opnemen en dingen zoals beddengoed en slaapzakken etc?

alle hydrofiel luiers zijn gewassen.

beddengoed

spuugdoekjes

slaapzakken

ochtendjasje

maar de kleertjes nog niet…en nu twijfel ik , wel of niet doen?

Ik heb het wel gedaan…alleen al omdat het zo leuk aan de waslijn staat :inlove: maar er wordt wel aangeraden geen wasverzachter te gebruiken (gebruik ik zowiezo niet omdat Kelly er niet tegen kan)

was verzachter gebruik ik ook pas voor donny sinds dit jaar…

en dan nog hypoallergene omdat meneer snel uitslag heeft net als zn papa…

en normaal was ik nieuwe kleren altyd eerst , omdat mensen dingen aanpassen en dat vind ik niet hygienisch.

maar babykleertjes worden niet eerst aangepast , dus twijfel ik…

maar denk dat de nesteldrang straks wint en alles toch in de was verdwijnt haha… :think:

Ik ben er ook precies nu mee bezig :slight_smile: Zo schattig, al dat kleine spul!

Ik was alles, ook kleertjes, vooral omdat het zo nieuw ruikt, dat vind ik niet zo lekker. Geen idee of het ook moet, maar die kleertjes hingen al een tijdje in de winkel, bacterien genoeg erop :wink:

En inderdaad, het staat zo lief aan de lijn, haha. Ik heb wel alles gesorteerd om hoeveel graden het mag, tjonge, wat een verschillen. Dus nu 1 was met vooral kleertjes op 30, dan nog een was op 60 en 1 was mag zelfs op 95. Maar ik denk dat dat nog niet hoeft, het is nog niet echt vies geworden natuurlijk.

ik heb alles gewoon op 40gr in de was gemikt.

idd om de nieuwe geur eraf te krijgen want vies is nog niets…

5 verschillende wassen draaien terwijl t ook in 2x kan vond ik weer zonde van de stroom en water haha ( ecologisch denken he!! :think: )

maar we hebben dus allemaal dezelfde oversture hormonen haha

Wij hadden het hier over bij de Maart Mama,'s van 2009, het is wel verstandig kleertjes te wassen vanwege allergie

Ik heb ook alles gewassen (en wat ik nu aan kraamkado’s krijg qua kleding, was ik ook) Vind ik wel zo fris.

Gebruiken jullie dan ook hetzelfde wasmiddel? Of moet ik voor Neutral gaan? :roll:

ze zeggen dat je alles moet wassen omdat er vanuit de winkel chemische middelen in de kleertjes zitten.

mijn intakster van de kraamzorg zei dat toen ze hier was.

Ik doe het dus wel.

@charity wrote:

ze zeggen dat je alles moet wassen omdat er vanuit de winkel chemische middelen in de kleertjes zitten.

mijn intakster van de kraamzorg zei dat toen ze hier was.

Ik doe het dus wel.

Klopt er zit toch stijfsel etc in, ik was altijd alles voor het aangetrokken wordt zelfs sokken en maillots :wink:

Ik heb wel alles gewassen, zelfs de kleertjes die van Jayden zijn geweest en al schoon in een opbergbox zaten (hoezo nesteldrang?? :lol: ) Maarre ik heb wel wasverzachter gebruikt en bij Jayden ook, lekkere Silan Sensitive (er staat een vrouw met een baby op dus neem ik aan dat ie voor baby’s ook geschikt is :wink: ) die ruikt zoooooooooooo lekker, ik gebruik em nu ook voor mijn beddengoed :inlove: :inlove: :inlove:

@sara77 wrote:

Gebruiken jullie dan ook hetzelfde wasmiddel? Of moet ik voor Neutral gaan? :roll:

Ik had Ariel Sensitive gebruikt en nu weer, en Silan Sensitive wasverzachter :wink:

oooh goed om te weten, ik ga ook nog eens even een babywas draaien nu… hoezo nesteldrang? :wink:

haha wat nesteldrang al niet met ons vrouwen doet :think: :eh:

ik heb mn waslijntje vol hangen nu.

morgen de rest van de babywas… :lol:

Heerlijk, 2 rekken vol babywas, wat fantastisch, dat kleine spul! Nu kan ik al helemaal niet meer wachten :frowning: :wink:

Maarre, kunnen hydrofiel handdoeken ook gestreken worden, of worden ze dan, net als theedoeken, niet meer handig om mee af te drogen?

Ik ben namelijk enorm van het strijken (nouja, niet van het strijken, maar wel van alles helemaal netjes in de kasten :oops: ) maar ik heb dus geen idee of dat bij die hydrofiel luiers en washandjes enzo wel handig is?

Hydrofielluiers juist strijken…drogen ze beter af :smiley:

idd alles wat nieuw is wassen… alle troep van de fabriek en de winkel zit er nog in…

hier ook met wasverzachter hoor… blijft het lekker zacht van…

Ik heb nog niet echt last van nesteldrang, maar idd ivm chemische zooi wel alles gewassen. 2 wasjes, alles gewoon op 30 graden. Dat het op 95 kan betekent natuurlijk niet dat het hoeft. Het gaat er nu alleen om dat alle chemicalien eruit gespoeld worden, het is nog niet vies. Verder gewoon heel klein drupje omo collor erbij gedaan en geen wasverzachter.

Ik strijk helemaal niks (ben echt een vreselijke huisvrouw :mrgreen: ) en vouw alles netjes op. Heb ook wel eens gehoord dat hydrofiel luiers minder goed vocht opnemen na het strijken. En alle redenen om het niet te doen grijp ik aan :lol:

ik heb gister de witte babywas gedaan ik had een proef pakketje neutral gekregen en een klein flesje robijn neutral wasverzachter die heb ik dus gebruikt. Ik heb het net gestreken ik strijk normaal ook niks maar babywas vind ik niet zo erg. vanavond de donkere babywas draaien en morgen strijken. en dat doe ik gewoon met mijn eigen wasmiddel

ik heb altijd alles meteen gewassen ivm dat stijfsel enzo…

maar dat strijken vind ik ook niks. de kraamhulp streek die hydrofile luiers en washandjes wel en nog veel meer (dingen die ik NOOIT zou strijken haha)