wasknijpermandjes...

mijn knijpers gaan in een knijperszakje van 1 euro van blokker…

geen idee of het handig is, want ik gebruik ze eigenlijk nooit…

o ja, en shirts hang ik idd vaak aan een hangertje

Ik heb ook zo’n driedelige die je uit kunt schuiven, en die bevalt goed! Bij mij valt het handvat er niet steeds af…

Hier laatst een pakje met wasknijpers gevonden. Marc vroeg serieus, wat moeten we daar nou mee :think: :lol:

Ik hang ook niks op met knijpers, wat een extra werk. Vind de was doen toch al zo onzinnig. Je bent er een halve dag mee bezig als het tegen zit (wassen, ophangen, strijken, vouwen zucht :mrgreen: ), het ligt in de kast en binnen 1 dag weer in de wasmand :roll:

Heb sinds kort 2 wasmanden, een zwarte en witte, zou moeten schelen met sorteren, maar Marc denkt er anders over. Als de ene vol is, gaat hij verder met de andere. “oh hebben we er daarom 2 !” :doh:

Bij mijn oppasgezin wel, daar bewaren ze de knijpers in een rieten mand. (zo’n dik gevlochten vierkanten 30x30x30 schat ik) Maar die kun je dus niet ophangen

Maloes, jij hangt de was op met bijkleurende wasknijpers, begrijp ik dat goed :shock: :lol: :lol: :lol:

Als dat zo is, ik word al een beetje kriegel van was ophangen met knijpers, laat staan om alles per kleur te hangen :shifty: :mrgreen:

Ik vind het wel heel grappig :thumbup:

DAMES DAMES :shock: :shock: :shock: :shock:

Realiseren jullie wel heel goed dat er al 5 pagina’s over een wasknijpermandje wordt gekletst en dat het tot het einde ook nog gewoon BOEIEND IS :mrgreen:

Heb nog eentje die nog niet genoemd is :dance: (en zelf neem ik het mij al jááááren voor om er eentje te maken, maar ja dat is dus nog steeds niet gebeurd :roll: )

Een wasknijper schort, dat is een soort keukenschort, maar dan enkel voor om je middel, in de vakken doe je de wasknijpers en het schort knoop je om, zo heb je buiten bij de droogmolen altijd knijpers bij de hand :wink:

Momenteel zitten ze bij ons nog in een mooie gietijzeren emmer. Die ik weer met de ijzeren haak van de IKEA aan de waslijn hang. Maar die wasknijperschort gaat er komen hoor :liar:

Hier dus ook 2 van die Blokkermandjes, waarvan het hengsel iedere x af gaat :roll:…

Ik heb ook zo’n driedelige die je uit kunt schuiven, ik heb er geen problemen mee.

Ik heb 3 van die hele lange waslijnen op mijn balkon en van die rekjes die je over het balkon kan hangen dus ik heb echt wel knijpers nodig. Ook heb ik dat blauwe uitschuifmandje van de blokker pffff en elke keer ligt mijn mandje op de grond en is Djanel alle knijpers van het balkon af aan het gooien…

hier ook zo een uitschuifmandje EN een steeds losgaand hengsel… de oplossing bleek om het hengsel gewoon vast te steken in de gleuven van het mandje zelf en niet in het oog. Het mandje gaf genoeg mee om dat voor elkaar te krijgen en nu gaat hij dus niet meer los 8)

En ik hang alles op met knijpers, gewoon omdat ik soms de behoefte heb om 5 wassen aan 1 molen te hangen en het enkel opgehangen toch sneller droogt, zeker de spijkerbroeken.

Hoe ziet zo’n drie-delig geval er uit dan?

nu ik dan eindelijk een wasmachine heb die ook nog finctioneerd, en de was ophing , kwam ik er acter dat de wasknijpers in een tupperware bak zitten… niet echt handig werkt het merk ik,

moet maar es zien wat het gaat wroden.

Zit zelf op een bovenverdieping en als de was buiten hangt hangt het op zo een rekje aan een balkon rand

anders op een rekje in de woonkamer

Ik heb geen wasknijpers :shifty:

Qua soort wasknijpers kan ik echt de platicknijpers van de h*ma aanraden. Gaan niet stuk als je ze buitenlaat en zijn lekker stevig! (en niet zo vies als houten, die worden toch een beete smotsig soms).

Mijn buurvrouw heeft nog een anders was-knijper-hang systeem. Die heeft een soort tasje dat ze omhangt waar ze inzitten. Zij hnagt hem altijd schuin over 1 schouder, laatst zag ik een badgast daar de was ophangen (zij verhuren app), en die had dat tasje als een soort Sint Bernard Whiskey vaatje om zijn hals! Geen gezicht! :mrgreen:

Marloes: Hier nog zo’n kleurenverslaafde!

Alleen aangezien ik dat staande rek heb, doe ik op het moment bijvoorbeeld alles op het bovenste rekje met gele en blauwe wasknijpers ( Tilburgse kleuren :wink: ) en daaronder rose wasknijpers.

Maar ik moet ook altijd 2 dezelfde kleuren knijpers op een wasgoedje hebben, dus geen blauwe en een gele wasknijper aan 1 handdoek.

Ik heb ook een tijd de kleuren aan het wasgoed aangepast. spijkerbroeken met blauwe wasknijpers, rose kinderkleding met rose knijpers en voor geel wasgoed ( wat we maar weinig hebben) gebruik ik de houten wasknijpers.

Maar de houten wasknijpers van Blokker zijn ook niet goed, je knijpt ze zo dubbel, er zitten veel miskleunen bij, ze zijn heel erg ruw ( denk aan mijn 3 satijnen nachthemdjes) en ze splinteren en breken heel snel af.

Waar kopen jullie je houten wasknijpers dan?

Ik heb een lege popcornemmer (eigenlijk drie, zwerven overal) en bergen houten knijpers. Kan niet zonder hoor. Buiten staat de badstandaard, daar staat de wasmand op en daarnaast prop ik de popcornemmer en als er geen nieuwsgierige peuter rondbanjert die wil weten wat er in die emmer zat (hij kiept hem meteen leeg) dan blijft het keurig staan en anders dan gebruik ik een karabijnhaak en hang de emmer aan de droogmolen. Ik las van iemand die de knijpers aan de lijn laat zitten, dat wil ik dus echt niet, kan ik me kapot aan ergeren :oops: !

Groetjes van Marloes!

Wat voor knijpers hebben de knijperliefhebbers dan? Ik heb ooit in een vlaag van complete verstandsverbijstering kunststof knijpers gekocht. die krengen gaan vlug stuk zeg, dus rap houten gekocht. Heb er nu zoveel dat ik met gemak vijf draaien wasgoed op kan hangen. Wel eerst een nacht in een emmer water gezet en nooit vlekken gehad en geen gerommel met kleuren, want bij mij moest alles met dezelfde kleur. Dus bijv. alle washandjes geel, alle handdoeken met blauw enz… Hoe kan je jezelf (en je huisgenoten die balen als je het opnieuw ophangt) horendol maken?? :oops:

@Nicje wrote:

Maloes, jij hangt de was op met bijkleurende wasknijpers, begrijp ik dat goed :shock: :lol: :lol: :lol:

Als dat zo is, ik word al een beetje kriegel van was ophangen met knijpers, laat staan om alles per kleur te hangen :shifty: :mrgreen:

Ik vind het wel heel grappig :thumbup:
Eh ja idd :oops: ! maar gele dingen mogen bijv. niet met gele knijpers want die hebben een andere kleur geel en dat vloekt. Ben echt wel bezig geweest met handdoeken ophangen om na vijf handdoeken geen zelfde kleur meer over te houden voor de zesde en dan alles afgehaald en met een andere bijpassende kleur opgehangen. Erg he. moet geloof ik toch een hobby gaan zoeken

En nu heb ik alle knijpers van hout, dezelfde kleur, ideaal!

Ik heb ooit zoiets gehad: en die doe ik nooit meer, onding! Nu dus een emmertje, ideaal! :thumbup:

Bij de action en in het begin kocht ik een zak met 200 stuks bij de kwantum, maar toen woonden we nog drie hoog zonder lift op een flat en was ik te lui om steeds de gevallen knijpers uit de gemeentebossages te vissen. Ik heb de meeste toch al tien jaar en ze doen het nog prima, geen splinters, geen afbreken, geen vlekken, niets, alleen droge was!!!