Hai,
Zaterdag heeft Lotte in het slaapzakje van de maxi-cosi gelegen. Heerlijk warm in het soms gure weer… maar aangezien ze tijdens het slapen op 1 wang heeft gelegen, kreeg ze daarop warmte uitslag… althans… ik denk dat het warmte uitslag is.
Aangezien het nu nog steeds niet weggetrokken is, begin ik nu te twijfelen. Trekt warmte uitslag vanzelf weg? Kan het iets anders zijn dan warmte uitslag?
Het zijn kleine bultjes die extra rood worden als ze BV huilt of zich even druk maakt. Hoofdzakelijk op haar wang maar ook een heel klein beetje op haar hoofd en in haar nek.
Foto is niet zo duidelijk, maar toch…
Gezien haar leeftijd denk ik dat het babyexceem is als ik het zo zie. Anne heeft er veel last van gehad, maar is vanzelf weggetrokken (na geloof 2 maanden). Misschien heeft iemand anders nog een idee, maar dit is wat mij meteen te binnen schiet.
Ik schrijf exceem maar bedoel acne :oops:
Het lijkt op de pukkeltjes die Laurens ook kreeg rond 1 maand. Die werden idd vuriger als hij huilde of had geslapen. Ik heb er niks aan gedaan met 2 maanden was het opeens weg!
lijkt me babyacné te zijn …niks aan doen, gat weer vanzelf weg (met wat geduld )
Zal het inderdaad maar gewoon even aankijken. Ze heeft er verder geen last van, het ziet er alleen zo sneu uit :mrgreen:
Bedankt voor het meedenken :thumbup:
hoi,
dit is precies wat ilona ook heeft. het zit in de nek op het gezicht en hooftje,
het schijnt baby acne te zijn, bij ilona begint het wat af te nemen, maar nu zijn de wangen ontzettend droog en hebben we van de apotheek vaseline lanette creme gekocht dat schijnt volgens de wijk verpleeg kundige goed te zijn.
ik had toevallig van de week de zelfde vraag gesteld
gr mellie
Lijkt inderdaad op acne. Warmte uitslag heeft Bas erg snel, maar die trekt ook weeer erg snel weg.
Zijn het witte “eilandjes” op die rode huid?
Kimberly heeft dat bij dr billetjes en dat is een schimmelinfectie, maar ik heb nog nooit baby acne gezien, dus welke het nou is weet ik niet. In ieder geval beterschap ermee!
Het zijn kleine rode puntjes. Heb toch maar even de huisarts gebeld en zij denkt ook aan babyacné. Komt door mij :oops: Hihihi
Ik geef borstvoeding en mijn hormonen zorgen ervoor dat haar huidje teveel talg aanmaakt. Niets aan te doen… gewoon afwachten en intussen huidje soepel houden en opletten dat ze geen koorts ofzo krijgt. In geval van koorts kan het nl. iets anders zijn en moeten we natuurlijk wel gelijk ingrijpen