nu het zo’n warm weer is wil ik Ella graag wat extra laten drinken, vandaag bij het kdv heb ik drie extra flesjes met 40 cc bv meegegeven, deze gaven zij aan Ella voor het slapen, dus twee uur na de voeding (de gewone voeding drinkt ze live bij mij, ik werk bij haar op het kdv) nu vroeg ik mij af: gewoon wat extra water drinkt ze niet, ze proeft en stopt dan. zou ik wat water kunnen geven en daar een klontje borstvoeding aan toe voegen voor de smaak of gewoon puur borstvoeding?
Het gaat er -voor zover ik begrijp- om dat je het op het kdv wilt geven en niet als jij erbij bent, toch? Want meestal is het advies bij warm weer gewoon een paar keer extra aanleggen(en zelf wat meer drinken , dat vergat ik nogal eens en dan verbaast zijn dat ik 's nachts van de dorst wakker werd :wall: ). Misschien kun je voor op het kdv extra kolven? Of je legt haar 's avonds een keertje extra aan…
Ik zou haar geen extra water geven tot ze echt bijvoeding krijgt. Maar misschien ben ik wat te ‘streng’ :shifty:
@eisblume wrote:
Het gaat er -voor zover ik begrijp- om dat je het op het kdv wilt geven en niet als jij erbij bent, toch? Want meestal is het advies bij warm weer gewoon een paar keer extra aanleggen(en zelf wat meer drinken , dat vergat ik nogal eens en dan verbaast zijn dat ik 's nachts van de dorst wakker werd :wall: ). Misschien kun je voor op het kdv extra kolven? Of je legt haar 's avonds een keertje extra aan…
Ik zou haar geen extra water geven tot ze echt bijvoeding krijgt. Maar misschien ben ik wat te ‘streng’ :shifty:
inderdaad als ik niet werk dan leg ik Ella gewoon extra aan de borst. ik ga inderdaad gewoon extra flesjes met zo’n 40 cc voor het slapen gaan meegeven, enige waar ik een beetje bang voor ben is dat ze dan teveel bv krijgt. ons meiske weegt al ruim 7300 gram.
Volgens kun je met bv niet te veel geven. Tenminste dat heb ik altijd begrepen :think: Kijk als je er nog dingen naast geeft(zoals kv) wordt het misschien wat anders (weet ik niet zeker :shifty: ) maar zolang ze puur en alleen bv krijgt past die zich precies aan aan de behoefden van je dochter. Dus ook als zij eens een paar dagen wat meer drinkt, krijgt ze toch precies de juiste hoeveelheid voeding binnen, alleen zit daar dan wat meer water bij of zo. Hoe’t precies zit weet ik niet, maar het belangrijkste is dus dat je met bv eigenlijk nooit te veel kunt geven- ook niet als ze al bijvoeding krijgen…
@lonneke1980 wrote:
@eisblume wrote:Het gaat er -voor zover ik begrijp- om dat je het op het kdv wilt geven en niet als jij erbij bent, toch? Want meestal is het advies bij warm weer gewoon een paar keer extra aanleggen(en zelf wat meer drinken , dat vergat ik nogal eens en dan verbaast zijn dat ik 's nachts van de dorst wakker werd :wall: ). Misschien kun je voor op het kdv extra kolven? Of je legt haar 's avonds een keertje extra aan…
inderdaad als ik niet werk dan leg ik Ella gewoon extra aan de borst. ik ga inderdaad gewoon extra flesjes met zo’n 40 cc voor het slapen gaan meegeven, enige waar ik een beetje bang voor ben is dat ze dan teveel bv krijgt. ons meiske weegt al ruim 7300 gram.
Nee, nee, moeder natuur heeft dat als het goed is uitstekend geregeld:
Bij bloedhitte zoals deze word je melk wateriger en dus dorstlessend(er) :mrgreen:
En Eisblume heeft gelijk, bv kun je nooit teveel geven, ook al komt je kindje wat meer aan (doet ze niet doordat je melk wateriger is) dan nog zijn het goede vetten.
Sluit me aan bij Eisblume en Mellie…
mag je niet meer op verzoek voeden als hij groente en fruit krijgt?
@Karin1981 wrote:
mag je niet meer op verzoek voeden als hij groente en fruit krijgt?
Je mag ALTIJD op verzoek voeden, groenten, fruit etc tellen tot 1 jaar niet echt mee… Sorry dat ik door mijn opmerking onzekerheid heb gecreeerd, dat was niet miijn bedoeling :shifty: Ik pas het berichtje meteen aan :oops:
@eisblume wrote:
@Karin1981 wrote:mag je niet meer op verzoek voeden als hij groente en fruit krijgt?
Je mag ALTIJD op verzoek voeden, groenten, fruit etc tellen tot 1 jaar niet echt mee… Sorry dat ik door mijn opmerking onzekerheid heb gecreeerd, dat was niet miijn bedoeling :shifty: Ik pas het berichtje meteen aan :oops:
ik schrok al idd hij had uurtje na zijn voeding dorst/honger dus heb hem toen borst melk gegeven
Trouwens een prachtig gewicht lonneke, mikjn meisje is ook bijna 7 kilo nu op volledig bv en was 3 kilo bij geboorte. verder sluit ik me aan bij de rest
@lonneke1980 wrote:
@eisblume wrote:Het gaat er -voor zover ik begrijp- om dat je het op het kdv wilt geven en niet als jij erbij bent, toch? Want meestal is het advies bij warm weer gewoon een paar keer extra aanleggen(en zelf wat meer drinken , dat vergat ik nogal eens en dan verbaast zijn dat ik 's nachts van de dorst wakker werd :wall: ). Misschien kun je voor op het kdv extra kolven? Of je legt haar 's avonds een keertje extra aan…
Ik zo’n beetje dezelfde vraag, mag ik dit topic hiervoor gebruiken?
Fedde krijgt als het uitkomt 1 voeding op het dagverblijf.
Van tevoren drinkt hij nog bij mij en ik ben optijd weer terug voor de 3e voeding.
Maar nu met het warme weer heeft de leidster gevraagd of hij ook diksap mag hebben. Ik heb dit liever nog niet.
Ik heb wel flesjes van 20 ml in de vriezer liggen. Kan ik die meegeven en aanlengen met water, zodat ze die aan hem kunnen geven?
(het kolven gaat me niet zo goed af, dus extra kolven lukt niet)
Of zal hij genoeg hebben aan die ene fles, als ik hem 'savonds vaker aanleg?
groetjes Myrella
@myrella wrote:
@lonneke1980 wrote:@eisblume wrote:Het gaat er -voor zover ik begrijp- om dat je het op het kdv wilt geven en niet als jij erbij bent, toch? Want meestal is het advies bij warm weer gewoon een paar keer extra aanleggen(en zelf wat meer drinken , dat vergat ik nogal eens en dan verbaast zijn dat ik 's nachts van de dorst wakker werd :wall: ). Misschien kun je voor op het kdv extra kolven? Of je legt haar 's avonds een keertje extra aan…
Ik zo’n beetje dezelfde vraag, mag ik dit topic hiervoor gebruiken?
Fedde krijgt als het uitkomt 1 voeding op het dagverblijf.
Van tevoren drinkt hij nog bij mij en ik ben optijd weer terug voor de 3e voeding.
Maar nu met het warme weer heeft de leidster gevraagd of hij ook diksap mag hebben. Ik heb dit liever nog niet.
Ik heb wel flesjes van 20 ml in de vriezer liggen. Kan ik die meegeven en aanlengen met water, zodat ze die aan hem kunnen geven?
(het kolven gaat me niet zo goed af, dus extra kolven lukt niet)
Of zal hij genoeg hebben aan die ene fles, als ik hem 'savonds vaker aanleg?
groetjes Myrella
Het kan maar kan de leidster hem niet wat water bijgeven dan?
Diksap vind ik ook een beetje kolder, dat kan hij zijn hele leven nog krijgen.
7 maanden oud zie ik dus hij krijgt ook al lekker bijvoeding…Ik zou zeggen laat haar wat slokjes water bijgeven dan kun je je gekolfde melk waar je zo je best op hebt gedaan bewaren voor noodgevallen.
Ja, ze kunnen hem natuurlijk ook een paar slokjes water geven. Ik doe er denk ik te moeilijk over :shifty: :oops:
Hihi, vragen kan toch?
Kijk, als hij nou nog volledig bv kreeg dan was het anders ivmje productie en zo maar in dit geval lijkt het mij gewoon goed zo :-*
Ik woon in een erg warm land (Verenigde Arabische Emiraten, Dubai) 8) . Hier adviseren ze dat het niet nodig is om extra vocht te geven aan borstgevoede kinderen. Borstvoeding bevat meer dan 85% water, dus dat moet genoeg zijn. Ikzelf heb wel een flesje met gekookt water klaarstaan, maar geef hem (bijna 3 maanden) eigenlijk haast nooit. Als ik zie dat hij er goed van drinkt, switch ik over naar de borst en neem aan dat hij dus honger had.
Dus: extra water bij hitte is niet nodig voor de baby. Voor de moeder daarentegen wel !!! 8)
@Iev wrote:
Ik woon in een erg warm land (Verenigde Arabische Emiraten, Dubai) 8) . Hier adviseren ze dat het niet nodig is om extra vocht te geven aan borstgevoede kinderen. Borstvoeding bevat meer dan 85% water, dus dat moet genoeg zijn. Ikzelf heb wel een flesje met gekookt water klaarstaan, maar geef hem (bijna 3 maanden) eigenlijk haast nooit. Als ik zie dat hij er goed van drinkt, switch ik over naar de borst en neem aan dat hij dus honger had.
Dus: extra water bij hitte is niet nodig voor de baby. Voor de moeder daarentegen wel !!! 8)
Ja maar de laatste moeder waar ik dus op reageer werkt en kan niet genoeg bijkolven dus vandaar op haar vraag wél het advies van water er bij
Mellie, dank je voor je antwoord
Fedde krijgt behalve een fruithap en een groentenhap alleen nog maar bv. Hij heeft tot nu toe nog niks anders gedronken. Geen idee ook wanneer ik hem ander drinken aan zou kunnen bieden?
@myrella wrote:
Mellie, dank je voor je antwoord
Fedde krijgt behalve een fruithap en een groentenhap alleen nog maar bv. Hij heeft tot nu toe nog niks anders gedronken. Geen idee ook wanneer ik hem ander drinken aan zou kunnen bieden?
:-*
In principe kun je gwoon bv blijven geven, dat is vocht genoeg verder.
Toen ik nog bv gaf kreeg ze eigenlijk geen sapjes oid erbij.
Hij zou in principe best diksap oid mogen hoor maar dat is iets wat je zelfmoet beslissen, het blijft toch zodat waar ander drinken zit geen bv kan zitten.