Dochter is nu 10 maanden, redelijk lang, maar op zich past ze nog wel in de maxi cosi denk ik. Haar hoofdje komt er nog niet bovenuit.
Van de week zag ik echter wel dat ze met haar handje de riempjes van haar schoudertjes trok. (Deze had ik echter wel gewoon goed strak getrokken). Ook zitten haar schoudertjes hoger dan het ‘gat’ waaruit de riempjes komen -als jullie snappen wat ik bedoel.
Tijd om te kijken voor een zitstoeltje (ze zit wel al erg goed zelfstandig), of toch nog zo lang mogelijk in de maxi cosi? (las dat eigenlijk aangeraden wordt om die tot 14 maanden minstens te gebruiken?
Ik heb gelezen dat ze veilig in de maxicosi kunnen zitten, totdat het hoofdje er boven uit begint te komen. Meestal is dat rond een maand of 9.
Maar als ze met de gordeltjes bezig gaat, dan zou ik toch even kijken of ze niet beter in de grote stoel kan.
Liefs Janneke :-*
Wij hebben Thijmen in de tobi gezet toen hij het liefst alleen nog maar wilde zitten.
We kregen hem bijna niet meer in de maxi-cosi, meneertje moest en zou zitten :mrgreen:
Mij is verteld dat ze in de autostoel mogen zodra ze zelfstandig kunnen zitten.
Wie raad dat aan om ze tot 14 maanden in de maxo cosi te houden?
Ik heb Noa met een jaar naar de autostoel over gedaan.
Ze paste op zich nog makkelijk in de Maxi Cosi, maar ze ging ook aan de gordels klooien en probeerde zich soms zelfs uit de Cosi te wurmen :eh:
Maar op zich mogen ze nog in de Maxi Cosi tot het achterhoofdje er bovenuit komt. Of ze ook nog tot die tijd willen, da’s een ander verhaal…
Het gewicht is ook erg belangrijk:
ze moeten geloof ik rond de 9 kilo wegen!
Anders zijn ze te klein en hebben ze te weinig body voor in de stoel!
Prenatal:
- Autostoelen groep 0+ De 'groep 0-plus' autostoel is geschikt voor baby's tot ongeveer 13 kg. Met een speciale adapter kun je veel autostoelen ook op het onderstel van je kinderwagen bevestigen.
- Autostoelen groep 1+Als je kindje tussen de 9 en 13 kg weegt, kies je voor een grote autostoel, groep 1.
dus,…lang genoeg, zwaar genoeg en sterk genoeg in de rug om lang(er) te kunnen zitten :-*
Amélie zit al een tijdje in de Tobi en die is nog lang geen 9 kilo (in juni was ze 7725gr.) Als ik haar nog in de maxi xosi zou moeten doen, werd het een drama, want ze wil gewoon alles zien en kon al goed zitten toen ze er voor het eerst in ging. De dame in de winkel zei tegen mij: 9 kilo of goed kunnen zitten.
het gaat niet zo zeer om de stevigheid van de rug, dan wel om de stevigheid van de nek!. In de grote stoel vangen ze namelijk bij een ongeluk(god verhoedde) de klap met hun nek op… in een cosi vangen ze die daar niet mee op, omdat ze dan tegen de richting in zitten, en de voorwaartse kracht dus anders op hun lichaam werkt(drukt ze als het ware met hun rug in de stoel) In een grote stoel zitten ze met de rijrichting mee, waardoor ze dus bij een ongeluk door de voorwaartse kracht naar voor getrokken worden. En aangezien ze in de gordels zitten is het enige wat naar voor kan klappen het hoofd. Als het nekje nog niet sterk genoeg is, kunnen ze dus die klap moeilijker opvangen.
Ok tis een eng verhaal, maar dat is dus de reden waarom men adviseert om je kleintje zo lang mogelijk in de cosi te laten!(of de grote stoel tegen de rijrichting te zetten, maar da’s meestal wat lastig met die dingen)
@mv2kids wrote:
het gaat niet zo zeer om de stevigheid van de rug, dan wel om de stevigheid van de nek!. In de grote stoel vangen ze namelijk bij een ongeluk(god verhoedde) de klap met hun nek op… in een cosi vangen ze die daar niet mee op, omdat ze dan tegen de richting in zitten, en de voorwaartse kracht dus anders op hun lichaam werkt(drukt ze als het ware met hun rug in de stoel) In een grote stoel zitten ze met de rijrichting mee, waardoor ze dus bij een ongeluk door de voorwaartse kracht naar voor getrokken worden. En aangezien ze in de gordels zitten is het enige wat naar voor kan klappen het hoofd. Als het nekje nog niet sterk genoeg is, kunnen ze dus die klap moeilijker opvangen.
Ok tis een eng verhaal, maar dat is dus de reden waarom men adviseert om je kleintje zo lang mogelijk in de cosi te laten!(of de grote stoel tegen de rijrichting te zetten, maar da’s meestal wat lastig met die dingen)
Precies! Ik ga hem dus ook nog lekker zo lang mogelijk er in laten. Nu vindt Timo het ook allemaal prima, dus ik heb makkelijk praten.
En mijn maxi cosi gaat overigens tot 13 kilo. (Ik dacht eigenlijk allemaal?)
Yeline zit het grootste gedeelte nog in de maxi cosi met dr 1,5 jaar ze past er nog makkelijk in en vind het veiliger. In de gewone autostoel wurmt ze zich uit de gordels en bij de maxi cosi lukt het haar gelukkig niet. Dan is het wel fijn dat ze een kleintje is want zo kan ik haar nog mooi in de maxi cosi houden.
hoi
mijn zoon zit er volgens mij vanaf een maand of 8 in de vervolg autostoel.
hij is dan ook erg lang en zwaar hahaha
op de site van maxi-cosi staat ook zodra ze met hun hoofd boven de stoel uitkomen dat je dan over moet gaan vanwege veiligheid.
maar denk dat het prima is als je je zoon nu overzet hoor want ze willen op een gegeven moment ook niet meer liggen in de maxi-cosi
we hebben nu een maxi-cosie preorie en die kan ook in ligstand dus de eerste maandjes raden ze wel aan om je kind dan wel in de grote stoel in lig stand te vervoeren.
succes
jeetje, anderhalf en dan nog in de maxicosi? Vast een fijn poppetje dan denk ik? Bas zat met een maand of zes geloof ik al boven de 9 kilo en in een priori
@Christine wrote:
jeetje, anderhalf en dan nog in de maxicosi? Vast een fijn poppetje dan denk ik? Bas zat met een maand of zes geloof ik al boven de 9 kilo en in een priori
Yeline zet net boven de 9 kg