Ik vroeg me af wanneer jullie baby begon met kruipen en wat hier vooraf aan ging. elise heeft nooit gekropen, maar jesse eindigt sinds een week vanuit lig-stand op z’n knieen… Is dit het begin? Hoe deed jullie kindje het?
heel wisselend, mijn oudste ging tijgeren met 7-7.5 mnd en echt kruipen met 9 mnd ongeveer. T.ygo ging tijgeren met 10.5 mnd pas en echt kruipen met 11.5 maand.
Als ze op handen en knieen gaan zitten en wiegen etc. dan is dat wel het begin. Maar kan nog zo even duren en dat ze eerst gaan tijgeren.
smurf, dat wiegen doet hij inderdaad ook, naar voren en achter. Vond het zo’n vreemd gezicht… :think: Maar ja, elise was een kontschuiver en deed alles dan ook erg laat, stond pas met ruim een jaar, toen ze langs de tafel liep ging ze in ene toch nog even kruipen en toen ging ze uiteindelijk met ruim 20 maanden lopen los…
we wachten het af… :think:
Hier is ze gaan kruipen nadat ze kon lopen :doh:
Daarvoor kwam ze altijd vooruit alsof ze een gewonde soldaat was :lol:
Fenne begon idd met een maand of 7 a 7half met het zitten op handen en knieen en nu sinds een goede twee weken kruipt ze ook daadwerkelijk vooruit! Ze heeft hiervoor nog een hele tijd ook achteruit gekropen, zo irritnant vond ze dat hihi!
Jinte was heel vlot, die tijgerde altijd en met precies 9 maanden kroop ze en met 13 maanden liep ze los!
lynn heeft eerst een paar weken op handen en knieen gezeten
en in die tijd teigerde eerst achteruit en daarna vooruit
toen ze vooruit door kreeg ging ze kruipen
dat is nu zo’n maand geleden
Hier gingen eerst de knietjes eronder en ook het wiegen heeft ze gedaan. Ze is ook eerst achteruit gaan tijgeren, vooruit tijgeren heeft ze niet gedaan. Sinds een week of drie kruipt ze ook (en vlak daarna ging ze zelfstandig zitten, dat is een hele prettige ontwikkeling -sjeest ze niet steeds de hele kamer door, maar kan nu ook gaan zitten spelen)
Oh ja, vanaf het tijgeren heeft het een hele poos geduurd voor ze door had dat ze met behulp van haar handen echt kon kruipen, een maand of meer…
hier doet ze nog steeds tijgeren, als ze stil zit gaat ze wel op handen en knieeen maar zodra en vooruit wil gaat ze eerst weer liggen en tijgerd weg.
weet niet of ze gaat kruipen want ze klimt nu overal tegenaan om te gaan staan en stappen.
Riley tijgerde met 6/7 maanden ongeveer, en kroop tegen de 9/10 maanden pas (misschien zelfs later).
Hier zijn beide kinderen pas echt gaan kruipen, sinds ze konden gaan staan.
Mijn jongste doet het net 2 weken echt goed. Daarvoor een tijd geschoven (vanaf 8 maanden ongeveer). Hij kon toen al wel op handen en knietjes zitten, maar kwam daarmee niet vooruit.
Mijn oudste is vanaf 8 maanden gaan tijgeren en vanaf 10 maanden gaan staan en kruipen.
Kylian heeft heel lang gewiegd op handen en voeten(vlgs mij deed hij dat al met een maand of 6/7, maar kruipen…hoo maar.
Dat heeft tot afgelopen zondag geduurd.(13 maanden)
Hij heeft wel een maandje of 2 buik geschoven.(en doet het nu nog vaak, omdat het nog sneller gaat dan kruipen)
Het op handen en voeten staan had dus niets met kruipen te maken.