Wanneer beginnen met bijvoeden?

@Cebe wrote:

@miranda79 wrote:
na 6 maanden. En dan gewoon stukken geven ipv pureren, kan ie zelf weten wat en hoeveel hij eet (net zoals hij de bv zelf bepaalt :wink: )

Ja! Ik heb me inmiddels een beetje ‘ingelezen’, rapley toch? Ik denk dat dat wel wat voor Robyn is, ze stopt nu al alles in haar mond, overal aan proeven…maar ik ga toch proberen te wachten tot 6 maanden, neem het zekere voor het onzekere…

Ik zag laatst een superlief jongetje van een maand of 9 op een appel kluiven in de hema :inlove:

Idd Rapley :wink: . Maar juist daarbij wordt aanbevolen om pas na 6 maanden te beginnen, en daarvoor volledig bv te geven. Geef je de fles, wordt geadviseerd eerst naar het Cb voor advies te gaan :think:

ik geef bv. maar hoe werkt het dan precies, stel als ik beginnen wil met worteltjes, dan leg ik gewoon een (gekookt?) worteltje voor haar neer? zo simpel?

Heey Cebe! :slight_smile: !

Ik ga ook pas met 6 maanden bijvoeden! Ze heeft ook niet bijster veel interesse in eten. Hoewel ik je wel moet zeggen dat ze laatst een appel en een peer in haar mond had. J & ik aten fruit en ze zat er toen dus wel zo naar te kijken. Toen gaf ik er een kwart appel en die heeft ze in haar mond gestoken en afgelikt. Haha. En de peer ook! Helemaal ondergekwijlt en ze probeerde erop te bijten, wel lachen. Maar ze at het dus niet, maar kon het wel een beetje ontdekken. Wel een tip, haha!

:smiley: Wicky!

@Cebe wrote:

ik geef bv. maar hoe werkt het dan precies, stel als ik beginnen wil met worteltjes, dan leg ik gewoon een (gekookt?) worteltje voor haar neer? zo simpel?

Inderdaad, zo simpel :mrgreen: . Niet té gaar koken, want ze moet het wel vast kunnen pakken ( en niet meteen fijn knijpen 8) )

Wij zijn begonnen met dingen als: sperzieboon, wortel, bloemkool en broccolie.

http://www.kindjeopkomst.nl/html/baby/rapley_001.htm

Hierboven staat een duidelijke uitleg :wink:

@miranda79 wrote:

@Cebe wrote:

Inderdaad, zo simpel :mrgreen: . Niet té gaar koken, want ze moet het wel vast kunnen pakken ( en niet meteen fijn knijpen 8) )

Wij zijn begonnen met dingen als: sperzieboon, wortel, bloemkool en broccolie.

http://www.kindjeopkomst.nl/html/baby/rapley_001.htm

Hierboven staat een duidelijke uitleg :wink:

ja dat had ik gelezen! klinkt goed. kon alleen niks vinden over de “maat” van de stukjes en het al dan niet koken of hoe lang.

:-*

wij begonnen met 4 maanden soms een hapje laten proeven.

Gewoon wat wennen aan de smaakjes, hier is het heel erg goed gegaan.

hier met 4,5 maand af en toe een hapje voor de smaak, nu wordt het langzaam maar zeker wat opgebouwd. Ach ja, zes maanden… ik doe het op gevoel, laat hem af en toe wat proeven, 't is toch een beetje arbitrair, elk kind is weer anders.

Groetjes,

Femke