Wannabe augustus mama's

Jamaar…Lieke heeft het zelf ervaren met haar ovulatietesten toch?

Ik zat even te zoeken, Lieke haar nod is morgen, of niet?

Ik heb ook gezocht en vond dit:

Onder invloed van progesteron treedt een temperatuur stijging op van gelijk of meer dan 0.3 OC.

De temperatuur stijging treedt op omstreeks het tijdstip van ovulatie met een nauwkeurigheid van ± drie dagen.

Als dat bij mij altijd zo geweest is, dan hebben we totaal verkeerd geklust, zo’n gevoel had ik al, vandaar dat we nu eerder begonnen zijn.

Nou ja, je weet het toch nooit precies, en als je het wel precies weet, dan nog moet 1 van die zoveel miljoen zaadjes nog de weg weten te vinden.

PurpleDanielle :wink: Bedankt voor de uitleg!

Ik heet eigenlijk geen Sterre, maar ik vind het zo’n verschrikkelijk mooie naam :inlove: Mijn echte naam was ik in het begin geheimzinnig over, voor het geval iemand mij hier kent. Maar, aan mijn verhalen en foto’s herken je me ook wel, maar tot nu toe heeft nog niemand zich gemeld :mrgreen:

Maar zaterdag ga ik natuurlijk incognito op de foto, ik hoop dat ik er niet al te belachelijk uitzie :oops: :lol:

Becca, niet ziek worden hoor! Arme arme Amy :frowning: klappertanden van de koorts, wat zal dat een zielig gezicht zijn :hug:

Er heerst inderdaad wel van alles, mijn dochter is ook niet erg happy vandaag.

Hoe doe je dat Becca, samen tempen? Ik ben heel erg blij dat mijn geliefde op het moment zo betrokken is. (dat mag ik hem weleens gaan zeggen dan :oops: ) hij vroeg net of ik me al zwanger voelde :slight_smile:

Dat tempen wilde hij in het begin niets van weten hoor, maar nu de dokter het heeft geadviseerd onthoudt hij mijn temp.

Temp je eigenlijk aldoor al, of ben je onlangs weer begonnen? Wel handig om mee te nemen, mocht je naar de gyn gaan.

Ik ben trouwens nog nooit in het echt bij B.Kaandorp geweest, helaas. Maar ik vind haar wel de beste! Wie ik ook heel goed vind is Lenette van Dongen, daar ben ik wel een keer in het echt geweest, in het (oude) parkschouwburg in hoorn. Behalve dat ze de dingen goed kan vertellen heeft ze ook een prachtige stem.

Ja, genoeg gekletst :wink:

Sterre: echt samen tempen doen we niet hoor! :mrgreen: Ik deed het altijd “stiekem” hij wist wel dat ik het deed, maar daar hield het bij op. Nu heb ik zelf een tempkaart in elkaar geflanst en leg die in de douche neer, waar hij elke dag op kijkt. Zo kan hij het ook bijhouden en vergelijken. Op die manier probeer ik hem er bij te betrekken. Alles kan ik op die kaart kwijt, buikpijn, alles. Hij zal het wetne ook :wink:

Ik probeerde eerst ook zo anoniem mogelijk te blijven, maar ach, ik heb niks te verbergen en sommige mensen kennen mij hier toch al persoonlijk. Misschien zijn er wel meer mensen die mij kennen en belangstellend met me mee lezen, maar dat ik er niet van weet. Sommige gooien hier wel hun hele hebben en houden neer (inkomen, slaapkamer geheimen en dat soort dingen) maar dat hou ik voor me. Dat we “het doen” weten mensen toch wel, want Amy is ook niet aan komen lopen :mrgreen:

Hai meiden,

Eventjes kort, want ik ben niet lekker.

Buikgriep… je wilt het niet weten! :silenced:

Becca…ik hoop dat je niet hetzelfde krijgt.

De dames waarbij de Nod in zicht is wens ik veel succes met afwachten.

Hopelijk zijn jullie hartstikke zwanger. :-

Purpled… leuk te weten hoe je aan je nickname komt. :wink:

Sterre… fijn dat je nu een tempstijging, lees: eisprong hebt gehad.

Alvast veel plezier toegewenst met het optreden. :mrgreen:

Lau… ik vind het jammer dat we niet samen bij de augustus-mama’s zitten, maar das niet anders. Je kunt niet alles plannen. :wink:

Tot gauw. :-

Brendaatje :-* hopelijk op tijd weer beter voor de klusperiode :wink:

Heb net een heel leuk cadeautje in elkaar geflanst. We vieren namelijk zondag al de kerst (cadeautjes dan, echte kerst komt natuurlijk nog). En ik moet cadeautjes voor mijn moeder te kopen. Nu heb ik rose kaarsen gekocht en kon geen leuk onderbord vinden. Nu heb ik een terracotta bord van mezelf goudkleurig gespoten. Het lijkt ENIG met de rose kaarsen. Wat rose kerstballen eromheen en KLAAR!

Het tempen heb ik lang gedaan voor de 1e zwangerschap. Nu na de 1e MA ook weer, omdat de cyclus raar deed. Nu doe ik het niet meer. Je weet toch pas achteraf dat je een ei hebt gehad en mijn man wil dat gedoe niet. Nu vraag ik je: wie heeft er nu het meeste gedoe van! ik toch zeker. maar goed, ik wil dat gedoe ook niet meer. Met mijn eisprong zit het wel goed, dus we zien het wel.

Nienke

brendaatje; beterschap!! :hug:

nienke; klinkt leuk van dat cadeau voor je moeder!!

nog… 9 dagen!! :mrgreen:

Nou Nienke, ik begrijp het wel hoor, dat jullie het gedoe vinden. Ik ben het soms ook helemaal zat, het spontane gaat er natuurlijk ook af.

Erg leuk idee van dat bord! Opeens schiet me te binnen dat ik ook nog ergens een gouden bordje voor kaarsen moet hebben :think: Waar zou dat kunnen zijn? Ja, dat weten jullie natuurlijk ook niet. Wij zijn vorig jaar op 23 december verhuisd en dit jaar heb ik maar 2 dozen met kerstspullen gevonden, maar er moet nog meer zijn…

Brendaatje, beterschap :hug:

Amy, morgen nog maar 8 dagen, dat is ff ruim een week, dat schiet al op :pray: :pray:

Ik moet eigenlijk nog 10 dagen, maar dat zou gezien mijn temp ook langer kunnen duren. Maar gezien mijn ervaringen de vorige ronden, zou ik eerdaags al bloedverlies kunnen verwachten. Maar dat had ik al gezegd geloof ik :shifty:

Ik ga zo in mijn heerlijke schone bed liggen! We sliepen onder het dikste deel van het 4 seizoenen dekbed, maar ik heb nu het dunne deel er bij gedaan, want het vries snachts, wel -1! :shock: :mrgreen:

sterre; ja elke dag dag voor dag aftellen, dan zijn die 8 van morgen ‘zo’ voorbij :wink:

en heerlijk een extra dekbed erbij!! dat vind ik altijd zoooooooooooo lekker, en dan ook nog een nieuw dekbedhoes… mmmmmmmmmmm dan slaap ik echt heerlijk!!

Terwijl ik het bed verschoon heb ik al zin om erin te gaan liggen :wink: Wat doe ik hier eigenlijk nog?

Hebben jullie ook weleens last van wiebelbenen? Ik heb dat altijd als ik moe ben, dan kan ik m’n benen niet stil houden. Gelukkig heb ik het in bed nooit.

Weltrusten :-*

wiebelbenen? nee geen last van. wel vaak genoeg kramp in mijn voeten/tenen, ook erg irritant :eh:

slaap lekker sterre, ik duik er zometeen ook in. want dat betekent…

morgen nog maar 8 :mrgreen:

Haha Amy, jij ben echt erg.

De kerstboom is hier weer in huis. Nu nog in de woonkamer…k’denk dat dat zaterdag wordt. Morgen allebei aan het werk.

Wiebelbenen? Ik dacht dat dat bij een zwangerschap hoort :wink:

Dekbedje…here I come!!!

Nienke

Ik heb even tijd om alles te lezen maar heb wel een brandende vraag. Ik verwachtte eigenlijk mijn eisprong pas volgende week, maar gisteren had ik ineens slijmpjes die wel heel veel weg hadden van vruchtbaar slijm. Dat was maar 1 keer bij het afvegen de keer erna naar de wc en het was al weer cremig (zat echt maar 3 uur tussen). Vanmorgen een ovutest gedaan en die was negatief. Vorige keer had ik twee dagen vruchtbaar slijm, maar nu lijkt het al snel weg te zijn.

Als je dat vruchtbaar slijm hebt, hoe lang duurt dat normaal gesproken en wanneer heb je dan je eisprong? We hebben nog niet geklust omdat we daar echt nog geen tijd voor gehad hebben en daarnaast verwachtte ik het pas volgende week, omdat ik uit ging van een cyclus van 32 dagen.

Ik had op dag 11 en 12 vruchtbaar slijm, en mijn ei was pas op dag 20! :shock:

x

Tja dat slijm. Officieel wordt het steeds dikker en kun je er op je vruchtbaars draden van trekken. Ik heb dat lang niet altijd terwijl ik er wel op let. Wel merk ik het dat het slijmeriger wordt, maar ik kan er niet mijn eisprong uit halen zeg maar.

Daarover gesproken, ik had gisteravond dus wel dat ik er draden van kon trekken…ik zei al dat mijn man laat thuis was. Nou dan blijf ik toch op :lol: Heb hem nog verleid, was een verrassing voor hem, maar hij vond het niet erg :smiley: Ben benieuwd. Vanmorgen een zw.testje gedaan en nog steeds een licht streepje. Weet niet eens of je wel zwanger kunt worden als HCG nog in je lichaam zit. Eens ff googlen.

Nienke

Hey meiden,

Ik lees wel mee maar ben de hele week al ziek vandaar geen reacties. Momenteel gaat het wat beter.

Liefs Marieke

@lautje84 wrote:

Ik had op dag 11 en 12 vruchtbaar slijm, en mijn ei was pas op dag 20! :shock:

x

Hoe kan dat dan? Heb je ovutests gedaan?

Nou goed we gaan vanavond en dit weekend aan de klus :stuck_out_tongue: En ook aankomende week wil ik proberen mijn vriend te verleiden :wink:

Ja, ik heb ovulatie testen gebruikt! Dacht altijd dat ik dus vroeg in de cyclus mijn ei had vanwege het slijm, en dat bleek dus helemaal niet zo te zijn! :shock: Stond ook zo raar te kijken toen de ovu test op dag 19 superpositief was!!!

xxx

Goedemiddag!

Amy, vanavond maar weer lekker op tijd naar bed dan :mrgreen:

Tedski, ik kan je niet helpen met dat slijm, ik heb op verschillende dagen in mijn cyclus van dat draderige slijm, kan d’r geen pijl op trekken eigenlijk. En inderdaad, als je dat draderige slijm hebt, kan het makkelijk nog 3 dagen duren voor de daadwerkelijke eisprong.

Zat ik laatst ook nog aan te denken, je kunt natuurlijk ook 2 eisprongen hebben, zou dan na de eerste eisprong je temp al stijgen?

Nienke, was jij niet degene die toen zwanger was van een tweeling? Kan natuurlijk ook 1 ei-ig zijn :think: Sorry als ik een pijnlijke herinnering ophaal :hug:

Marieke, gelukkig dat het al wat beter gaat, toch nog beterschap :wink:

Nienke, nog gegoogeld op dat hcg? Ik zat er net op de fiets toch zeker een kilometer aan te denken, wat was nou ookalweer die afkorting voor dat zwangerschapshormoon. Ja, hcg! Dankjewel :wink:

Ik ben er vandaag toch alweer meer mee bezig dan me lief is, ik heb nl pijn in mijn rug. Vandaar dat ik me die afkorting probeerde te herinneren, volgens mij kan ik nog helemaal geen rugpijn hebben door eventuele aanwezigheid van HCG, daar is het nogal vroeg voor…

Ik zal wel gewoon te hard gewerkt hebben, dat is namelijk ook zo, ben d’r moe van.

Wiebelbenen heb ik het hele jaar door, heeft niets met zwsch. te maken voor mij. Kramp daarentegen wel! Van kuitkramp is het bekend, kramp in mijn tenen had ik vroeger ook heel vaak, vreselijk! Ik heb het nu al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang niet meer gehad, als puber had ik er veel last van. Nou, ik ben nu toch al een poosje geen puber meer :roll: :mrgreen:

Lautje, had jij de laatste keer op dag 19 een positieve ovulatie test?

Hoe lang is jouw cyclus dan?

@Sterre74 wrote:

Lautje, had jij de laatste keer op dag 19 een positieve ovulatie test?

Hoe lang is jouw cyclus dan?

Mijn cyclus is ãltijd 28 dagen geweest, met een uitzondering van 30 dagen…

Ik had ook nooit gedacht dat ik zo laat nog een eisprong zou krijgen!

Op dag 30 had ik een positieve test in mijn handen…

x

Avond!

Helaas geen tijd om bij te lezen en te reageren. Hubbie is vandaag jarig (38 geworden 8) ) maar is zelf ziek en de klein meid barst van de koorts…

Iedereen effe succes met de wachtweken, hopelijk tot snel!