Kan dat ook nog? 3 dagen na de eisprong omhoog? Hoe weet je dat? :think:
Ik had altijd begrepen dat, zodra je temp hoog is, je ei is geweest. :think:
.
Ik heb een abonnement op de ovulatietesten :lol: , dus daarmee weet ik wanneer ik m’n eisprong heb. 2 dagen na m’n eisprong stijgt m’n temp met 0.1 graad en pas 3 dagen na m’n eisprong is m’n temp echt gestegen met 0.3 graad.
Maar nu ben ik dus snipverkouden… bah. Heeft paracetamol ook invloed op de temp? Ik neem het niet omdat ik koorts heb, maar hoofdpijn.
Snif… snotter snotter.
Ja paracetamol heeft zeker invloed op je temp. Ik had van de week een paracetamolletje genomen 's nachts en toen was mijn temp ineens 0,5 graden lager dan normaal.
Ik wist ook niet dat je temp pas 3 dagen na je eisprong omhoog kan gaan. Misschien volgende maand maar weer ovulatietesten proberen.
Chantal,
Balen dat de eerste IUI niet is gelukt :hug: Hoeveel pogingen hebben jullie? Hopelijk mag het dan de tweede poging wel raak zijn.
Brendaatje, Becca en Tammy,
Ook balen dat het bij jullie weer niet raak is. Dat 2008 dan maar ons jaar mag worden.
Hier nog steeds in de wachtweken. Mijn temp doet raar :think: Ik heb mijn ovulatiekalendertje hier onder gezet. Dat die temp zo schommelt is vast geen goed teken. Wat denken jullie als jullie 'm zo zien?
Die ene dip is die dag dat je paracetamol had ingenomen? Toch maar afwachten wat je temp de komende dagen doet… Het schommelt inderdaad wel een beetje.
Becca hoe is het nu? Een echte dip, of ben je er positief onder?
Purple, ik weet van mijn eigen temp dat ik een dip kan hebben rond de innesteling. Maar je hebt nu 2 dippen en 2 dagen achter elkaar een lage temp. Temp je altijd op hetzelfde tijdstip en rectaal? Meer of minder slaap kunnen ook invloed hebben, of alcohol…??
En ik weet niet meer wie dat zei, maar het kan inderdaad dat je temp een paar dagen na je eisprong pas reageert. Eigenlijk weet je daardoor alleen dat ie geweest is, maar wanneer? Ik denk zelf dat ik dat ook heb, want heb 2 keer dat ik zwanger was gemerkt, dat we 3 dagen voor de tempstijging geklust hebben en die keer was het raak. Of de zaadjes overleven lang, dat kan natuurlijk ook
Op dag 18 had ik inderdaad een paracetamol genomen. Dus ik denk dat die dip daar van komt. Maar de laatste twee dagen is hij ook al zo laag. Ik heb niet anders als altijd geslapen en ik probeer altijd op hetzelfde moment te tempen. Dit lukt niet altijd omdat ik vaak 's nachts wakker wordt. Vorige maand was mijn temp heel constant en begon pas te dalen toen ik ongesteld werd. Ik vind het voornamelijk vreemd (deze daling) omdat mijn temp vanochtend 36,4 geen 0,3 graad hoger is als mijn temp voor mijn eisprong. En ik dacht toch dat je temp echt 0,3 hoger moest blijven :think: zucht ik dacht dat temperaturen me een beetje inzicht in mijn eigen lichaam zou geven, maar dat inzicht mist nog een beetje :lol:
Purple: je hebt wel een lage temp van jezelf! De mijne is, voor mijn ei ong 36.85 en erna 37.08. Ik heb vorige maand ook zo’n schommeling gehad, geen idee wat het betekend.
Het grote nadeel van tempen is dat echt ALLES invloed kan hebben op je temp, alcohol, laat naar bed, slecht slapen, paracetamol, echt alles. Het grote voordeel is natuurlijk dat het erg goedkoop is…
Karen: welkom hier! Jullie gaan voor nr 4! Wow, wat een heerlijk groot gezin! Een spannende dag morgen
Nienke: ik probeer zoveel mogelijk positief te blijven, hoe moeilijk het ook is. Op het moment dat het doorbreekt kan ik wel janken, maar nu gaat het inmiddels wel weer. Op een gegeven moment is de hoop er gewoon niet echt meer, dus lijkt de klap wel minder hard aan te komen… En een broodje filet met uien maakt een hoop goed :mrgreen:
Vandaag mijn moeder gesproken en verteld dat we sinds okt 06 voor nr 2 in de weer zijn. Zij was zelf al zwanger als de wind verkeerd stond, dus ze kan gewoon niet begrijpen hoe dat is. Helaas zei ze ook dingen als: "Joh, je hebt al een kind, dus dan is het niet zo erg" en " je moet niet zo'n haast hebben, 4 jaar er tussen is ook leuk hoor!"
Ze bedoeld het goed, zij heeft bewust gekozen voor om een groot leeftijdsverschil (ik scheel 4 en 7 jaar met mijn broers, ben zelf de jongste) en snapt niet dat mensen alles maar snel op elkaar willen. Tuurlijk heb ik al een kind, maar ook ik was verbaasd van het feit dat de wens (en het verdriet als het niet lukt) even groot is als dat je nog geen kinderen hebt. (Bij Amy duurde het ook een jaar)
Maar toch is het jammer dat je niet het begrip krijgt waar je op had gehoopt..
Becca, dat is herkenbaar hoor, mijn moeder (hoe lief ik haar ook vind) zegt steeds dat ik er waarschijnlijk teveel mee bezig ben en dat ik daardoor te gespannen ben. En natuurlijk heeft ze een punt, maar zelfs als je gespannen bent kun je zwanger worden. En als ik dan vraag hoe ik er minder mee bezig kan zijn heeft ze daar geen antwoord op.
Dankje Lieke, dat stelt me weer wat gerust, mijn temp is nog steeds laag, op cd 16! Zucht…volgende maand denk ik maar èn tempen èn ovulatietesten, dan is het nog duidelijker. Welke mag je met ochtend urine doen? Alleen de cb?
Ik merkt trouwens niet zo erg dat slecht slapen of hoofdpijn invloed heeft op m’n temp. Soms lig ik al wakker en te dommelen vanaf half 6 en dan temp ik pas om 7.15 en andere dagen wordt ik 7.15 wakker van de wekker (ohh dat zijn de fijnste nachten!) en dan is m’n temp niet hoger of lager. Of in het weekend, dan temp ik weleens half 9 ofzo, maar ik heb dan ook niet het idee dat ie hoger of lager is.
Misschien dat ik volgende maand ook een andere thermometer koop :roll:
Waar hebben jullie hem gekocht? Ik heb d’r 1 van 5 euro van het kruidvat.
Over die mm, ik vond het heel erg fijn om bij de gyn geweest te zijn, alles is gecontroleerd. Als ik aan medicijnen als clomid ofzo zou moeten beginnen zou die stap denk ik moeilijker zijn.
Wel voelde ik wat gène tegenover m’n vriend, en hij voelde het ook bij de inwendige echo! :oops: Maar die gène zou ik ook voelen tijdens een bevalling! Ik heb het al meerdere malen gezegd, je blijft maar bij m’n hoofd staan! Dit omdat hij er zelf ook moeite mee heeft.
Mijn ex had gelukkig minder last van deze gène, hij heeft m’n zoon ter wereld gebracht! Op de bank :shock: De verloskundige kwam 10 min. later binnen :mrgreen:
Maargoed, ik dwaal af
Ik ga even kindjes naar school brengen en huisje netjes maken, zoals elke dag, zucht…gister (en eergister en toen die gister) gestofzuigd, maar nu ligt er onder de tafel alweer ei-geel en op de mat kattenkots :sick:
Becca, dat is herkenbaar hoor, mijn moeder (hoe lief ik haar ook vind) zegt steeds dat ik er waarschijnlijk teveel mee bezig ben en dat ik daardoor te gespannen ben. En natuurlijk heeft ze een punt, maar zelfs als je gespannen bent kun je zwanger worden. En als ik dan vraag hoe ik er minder mee bezig kan zijn heeft ze daar geen antwoord op.
Alsof ik het zelf geschreven zou kunnen hebben!! Hoe herkenbaar!!
Misschien moet ik ook maar weer eens ovulatietesten gaan kopen, maar ja, mijn ei valt precies met kerst als het goed is… ook niet handig denk ik.
Hoewel…een kerstei is toch ook wel bijzonder, dat MOET wel het gouden ei zijn :mrgreen:
Tuurlijk heb ik al een kind, maar ook ik was verbaasd van het feit dat de wens (en het verdriet als het niet lukt) even groot is als dat je nog geen kinderen hebt. (Bij Amy duurde het ook een jaar)
Maar toch is het jammer dat je niet het begrip krijgt waar je op had gehoopt…
Herkenbaar. We hebben ook al een kindje, maar toch ben ik er heel veel mee bezig en doet het pijn omdat het (nog) niet gelukt is om zwanger te raken/blijven van een tweede. Je wil het zo graag nog een keer meemaken. De teleurstelling is elke keer heel groot als het weer niet gelukt is.
Alsof ik het zelf geschreven zou kunnen hebben!! Hoe herkenbaar!!
Misschien moet ik ook maar weer eens ovulatietesten gaan kopen, maar ja, mijn ei valt precies met kerst als het goed is… ook niet handig denk ik.
Hoewel…een kerstei is toch ook wel bijzonder, dat MOET wel het gouden ei zijn :mrgreen:
Ha ha… een gouden ei met rode kerstrikjes :lol: . Dat moet goed komen toch.
Ik kan trouwens echt niet zonder die ovulatietesten. Mijn cyclus LIJKT regelmatig 25/28 dagen, maar er is geen peil op te trekken. Als ik die testen niet had gebruikt had ik al een aantal keer m’n eisprong gemist omdat ik m’n eisprong absoluut nog niet had verwacht. Het kost handenvol met geld die testen, maar voorlopig vind ik het de moeite waard.
Tja dat lijkt me zuur als je moeder zulke opmerkingen erdoorheen gooit. Dat blijft toch hangen…
Ik merk zelf wel dat het anders is dan toen ik nog geen kind had. Ik kon me niet voorstellen dat ik ooit zwanger was. Nu wel, zeker na alweer 2 keer zwanger geweest te zijn. En ik heb veel afleiding door onze dochter waar het super mee gaat. Het is anders dan toen, maar toch niet minder. Nu vind ik het moeilijker juist omdat onze dochter nu nog alleen is en ik zoooo hoop dat dat niet zo blijft. Niet alleen voor ons, maar vooral voor haar. Klinkt wanhopig, maar is om het een beetje duidelijk te maken met het verschil van voordat zij er was.
Tja dat lijkt me zuur als je moeder zulke opmerkingen erdoorheen gooit. Dat blijft toch hangen…
Ik merk zelf wel dat het anders is dan toen ik nog geen kind had. Ik kon me niet voorstellen dat ik ooit zwanger was. Nu wel, zeker na alweer 2 keer zwanger geweest te zijn. En ik heb veel afleiding door onze dochter waar het super mee gaat. Het is anders dan toen, maar toch niet minder. Nu vind ik het moeilijker juist omdat onze dochter nu nog alleen is en ik zoooo hoop dat dat niet zo blijft. Niet alleen voor ons, maar vooral voor haar. Klinkt wanhopig, maar is om het een beetje duidelijk te maken met het verschil van voordat zij er was.
Nienke
Ik begrijp je helemaal! Ik heb het ook voornamelijk voor mijn Amy dat ik zo graag een 2e wil! Juist voor haar vind ik het belangrijk dat ze later iemand heeft waar ze op terug kan vallen e.d. Als ik kijk naar de band die ik heb mijn broers, dan zou ik het zo een gemis vinden!
Hubbie is enigs kind en die vind het ook echt jammer dat hij geen leuke broers of zussen heeft.
De wens is voor mezelf ook zeer groot, ik was alles nog een keer mee maken en dan bewust. Bij Amy was 1 grote onzekerheid, alles was nieuw en spannend, ik denk (hoop) dat ik bij een 2e meer kan genieten.
Voor mij is het in ieder geval wel een geruststelling dat ik weer dat ik zwanger kan worden. Dus ik houd hoop.
Becca, het zal in ieder geval geen paasei zijn :mrgreen:
Ik sprak net m’n zus, en die begreep het al beter, fijn! Ze vroeg of het m’n relatie niet onder druk zette. We willen een baby omdat we een goede relatie hebben, maar nu het niet zomaar vanzelf lijkt te gaan veranderd dat wel iets ja. Maar ik denk dat het pas echt aan de orde is als ik ‘verander’ door hormonen, of als blijkt dat er iets mis is met zijn zaad :shifty: Maar daar komen we dan ook wel doorheen…ga ik vanuit :shifty:
He, wat wou ik nou zeggen :think:
Oja, het verbaasde mijn zus wel dat we om de dag ‘klusten’
Ja, ik denk toch maar dat ik (als ik ongesteld wordt) weer ovulatietesten ga kopen :think: