waneer zie je een hartje kloppen op een echo ?

Ik heb in februarie dit jaar een miskraam gehad met 12 weken zwangerschap nu ben ik weer zwanger volgends de gewone berekening ben ik nu 6weken en 6 dagen zwanger.

nu verloor ik gisteren wat helder rood bloed dus ik heb meteen de verloskundige gebeld want die mocht ik altijd bellen waneer er wat was dat heb ik dus gedaan.

ik ben gisteren voor een echo geweest bij de gynocloog nou we kwamen al lekker binnen daar :cry: hij zei nou mevrouw u moest en zou een echo hebben.

ik zei daar achter aan vind u het gek na wat er in feb gebeurd is daar had hij geen weer woord op die man heeft ons note benen begeleid in die tijd.

nou ik kreeg die echo en ik zag meteen een mooi kindje zitten en een hartje tikken we hebben hem zelfs gehoord.

hij zei ja 5 a 6 weken zwanger waarop ik meteen zei nou maak er maar 6 van want eerder zie je hem niet op de echo is me altijd vertelt door mijn eigen gynocloog ( ik ben twee keer aan toe zwanger geworden via de mmm ) en dit is groter dan 5 a 6 weken.

hij zei echt helemaal niets dus ik ging als nog onzeker weg.

mijn eigen gyno zei altijd bij een kloppend hartje is de kans dat het goed gaat 97 % en aangezien ik heel erg jong ben is de kans op een miskraam ook lager dan waneer je auder ben dan 28.

kort om ik maak me zelf helemaal gek na die vent.

gelukig moet ik donderdag naar mijn verloskundige en dan ga ik het hier wel over hebben.

maar wat is het nou ??? het hartje zie je toch pas kloppen met 6 weken ???

Naar mijn weten wel, ja… Maar probeer van je zwangerschap te genieten en je niet druk te maken over een l*l van een gyn…

Het gaat deze keer vast wel goed.

nee hoor bij ons klopte het hartje met 5,5 week

Ik ging voor een echo met een week of 6 (ik had daarvoor een MA gehad dus mocht lekker vroeg voor een echo) en zag daar een mooi kloppend hartje :inlove:

Een hartje gaat meestal in de 6de week kloppen. Dat kan dus ook met 5 weken en 2 dagen zijn oid.

Ik wens je een hele mooie zwangerschap toe!

Mij is verteld door de verloskundige en gyn (en hier op KoK) dat het hartje klopt tussen de 6 en 7 weken.

Ik heb een echo gehad met een zwangerschap van 6 weken + 4 dagen , in elk geval we dachten dat ik ’ zo ver ’ was. Geen hartje gezien… bleek ik dus 5 weken en 4 dagen te zijn, 1 week te veel gerekend. 1 week later zagen we wel het hartje… :dance:

(bij de 5 weken + 4 dagen echo, zei de gyn doodleuk, MK. Wacht maar bloeding af… hij wou eigenlijk 1 week later kijken of ik ’ schoon was’ …)

hier ook echo gehad met 6 weken en nog geen kloppend hartje te zien

(as woensdag 2e poging :pray: hopelijk dan wel een knipperlichtje)

Mama Didi, wat een ontzettende E**** die gyne… :evil:

Zo, dat wou ik even kwijt…

Dikke :hug: en :-* voor jou…

Het klopt wel dat als je een kloppend hartje ziet dat je grote kans hebt dat het goed gaat.

Helaas is het bij mijn vorige zwangerschap ondanks dat kloppende hartje op de echo alsnog mis gegaan en kreeg is alsnog een miskraam. Dus ook dat zegt niet veel. Nou is mijn leeftijd wel 36 dus miskraam kans ook groter.

Kortom ik wil je niet bang maken, maar het blijven onzekere weken die eerste 13. Hoop voor je (en mijn duimen draaien) dat het goed gaat.

ik heb rond de 6 weken een echo gehad (5 weken en 6 dagen) toen zagen we nog niks. Ik kreeg die echo ook omdat ik bloedverlies had. Met 8 weken mocht ik terug komen, en dan zou dus blijken of het een miskraam was of loos alarm, toen zagen we gelukkig wel het hartje kloppen.

Ik wil je sterkte wensen de komende tijd, heb zelf ook enige ervaring met miskramen en weet hoe hoe spannend die eerste tijd is.

Echo bij 5 weken was bij ons nog geen knipperend hartje te zien. Een week later met precies 6 weken wel.

Sterkte meid :hug: