Vreemde vogel tegen het raam gevlogen, wat te doen??

wat een appart mooi diertje!

zou dierenambu bellen, of anders wildopvang/asiel van de regio die weten vast wel wat ze er mee moeten doen.

zat hier laatst ook zoiets in de boom. schrok me rot dacht dat het een mus was met duif-formaat :lol:

hoe gaat het nu met het beessie?

zowieso nu ik de info lees over deze vogeltjes dan vind ik het een beetje zielig om in een woonwijk weer los te laten

Ga zo een vogelopvang bellen…

Lees dus dat een bokje bijvoorbeeld allen hoognodig vliegt en laag boven de grond (dat verklaart zijn knal tegen het raam)

Dus dan ga ik hem niet lekker in de tuin zetten dan weet ik zeker dat hij straks weer ergens tegen aan vliegt…

idd een snip zou ook goed kunnen! blijft een te vage foto om het goed te zien :wink:

Maar zou idd maar even een opvang bellen, die weten waar ze die beestjes weer veilig vrij kunnen laten en kunnen ook even checken of ze niet iets gebroken heeft.

Beestje zit nu lekker in een doos op een handdoek, ga niet kijken want wil hem niet gek maken maar hoor zo nu en dan wel beetje zijn snavel tegen de rand van de doos krassen…

klinkt goed :mrgreen:

rustig en toch wat leven. das altijd wel een goed teken:) ben benieuwd wat de opvang gaat zeggen wat voor diertje het nu is, en wat ze ermee gaan doen

Nou ik heb gebeld naar een vogelopvang en deze meneer dacht ook gelijk aan een houtsnip…

Nou zal me aankleden en klaarmaken om die kant uit te gaan

succes met het snipje dan!:slight_smile:

Geizen de strepen achter op zijn kopje, weet ik wel zeker dat het een houtsnip is. Succes met hem! Of haar :wink:

ben wel benieuwd wat het uiteindelijk is… :mrgreen:

laat je het ons even weten?

@colle wrote:

ben wel benieuwd wat het uiteindelijk is… :mrgreen:

laat je het ons even weten?

Uiteraard zal wel ff verslag doen als ik weer thuis ben

Nou het was dus idd een houtsnip

ze vliegen eigenlijk als het schemerig is, ze dachten dat hij “verdwaalt” was en uit vermoeidheid en van schrik dus op ons raam terecht is gekomen.

Beestje mag nu daar lekker bij komen en over 2 dagen ofzo gaan ze het geloof ik vrij laten.

Toch wel een uitzonderlijke vogel om tegen het raam aan te krijgen.

ah toch dus:D

gelukkig is het verdwaalde spipje dan nu op een goede plek mooi bijkomen en fladderen maar weer :mrgreen:

leuk spannend verhaal hihi zo gebeurt er nog eens wat :mrgreen:

Wat een apart beest inderdaad.

Kan me niet herinneren er ooit zo eentje gezien te hebben hier in de buurt.

Wel super van je dat je hem onder je hoede hebt genomen, er info over hebt gezocht en hem naar de juiste plek hebt gebracht! :thumbup:

Ik denk dat niet iedereen dat zo zou doen.

We hebben laatst op het werk hetzelfde meegemaakt met een tureluur.

Daar lijkt jouw vogel ook wel wat op.

http://www.vogelvisie.nl/soort/tureluur.php

De tuinman heeft hem helaas moeten afmaken. :frowning: Dit beestje ging het niet overleven.

@miro wrote:

We hebben laatst op het werk hetzelfde meegemaakt met een tureluur.

Daar lijkt jouw vogel ook wel wat op.

http://www.vogelvisie.nl/soort/tureluur.php

De tuinman heeft hem helaas moeten afmaken. :frowning: Dit beestje ging het niet overleven.

Die was een beetje uh tuureluurs :lol: :silenced: :mrgreen:

Nee zielig dat hij het niet heeft gered…

Maar klopt heeft er ook wel wat van weg, valt ook onder dezelfde “soort”

@Anneke wrote:

Wat een apart beest inderdaad.

Kan me niet herinneren er ooit zo eentje gezien te hebben hier in de buurt.

Wel super van je dat je hem onder je hoede hebt genomen, er info over hebt gezocht en hem naar de juiste plek hebt gebracht! :thumbup:

Ik denk dat niet iedereen dat zo zou doen.

Tnx, voelde ook echt goed toen het beestje daar ter plekke was ben blij dat ik het niet zelf nog heb geprobeerd vrij te laten.

Ik heb ooit als kind een vogeltje dat uit het nest was gevallen geprobeerd op te lappen, prakte zelfs met een lepel zijn worm tot smots :sick:

Maar daar was het helaas te laat voor.

Was toen in frankrijk op vakantie in de middle of nowhere dus geen vogelopvang te bekennen.