Vraagje voor de gastouders onder ons

Hallo!

Wij denken er over na om onze twee kids bij een gastouder onder te brengen op de dagen dat ik werk.

Nu werkt mijn man onregelmatige diensten (3 ploegendienst). Dat houdt in dat hij de ene week van 06.00 uur tot 14.00 uur werkt, de volgende week van 14.00 tot 22.00 uur en de laatste week van 22.00 tot 06.00 uur.

Tel daar de reistijd van een half uur bij op.

Nu is mijn vraag: mag hij de kinderen dan bijvoorbeeld om 15.00 uur komen halen in de vroege dienstweek, ze om 12.00 uur brengen in de late dienstweek en in de nachtdienst ze om een uur of 14.00 ophalen?

Beetje vaag allemaal misschien, maar hoop dat jullie het snappen. Het zou dan betekenen dat we voor veel minder uren moeten betalen. Dat is financieel voor ons heel fijn, omdat we het gewoon niet breed hebben.

Of zijn er gewoon van te voren vastgestelde uren dat je de kinderen brengt en weer haalt?

Hoop vragen, maar ik hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen!

Groetjes,

Judith

Dat is geen probleem denk ik. Ik ben gastouder en bij mij kunnen ze op elk moment van de dag gebracht en gehaald worden zolang ik het maar van te voren weet. En het scheelt inderdaad een hoop geld.

Ik ben gastouder en heb 1 jongetje van 2 die gewoon hele dagen komt.

Maar ook 2 meiden die ivm diensten in de zorg altijd dagdelen komen.

Dat kan zijn van 8 tot 13.00 als mama uitslaapt van een nachtdienst, van 8 tot 16.00 als mama de nacht in moet en van 14.45 tot 18.30 als mama een late dienst heeft en dan blijven ze ook eten.

Dat is het voordeel van een gastouder… alles in overleg :wink:

@purpled82 wrote:

Dat is geen probleem denk ik. Ik ben gastouder en bij mij kunnen ze op elk moment van de dag gebracht en gehaald worden zolang ik het maar van te voren weet. En het scheelt inderdaad een hoop geld.

idem!

@~Marion~ wrote:

@purpled82 wrote:

idem!

Bij mijn schoonmoeder (ook gastouder dus) net zo! Overigens kan dat ook gewoon als de gastouder is aangesloten bij een gastouderbureau.

Daniël gaat ook naar een gastouder, ze is erg flexibel. Volgens mij hangt het van de gastouder af wat er allemaal wel en niet kan?

het hangt helemaal van de gastouder af, als jij je wensen indient bij het gastouderbureau dan zoeken zij iemand die dat aankan zo flexibel.

en wat prijs betreft is het per gastouder verschillend.

of ze bij jou thuis komen, of dat jij je kinderen wegbrengt naar hun thuis.

maar dat kan je ook allemaal informeren bij het gastouderbureau.

Er is wel een minimum aantal uren per week of maand, hier althans! Maar daar zit je maar zo op.

Maar verder is dat idd het ideale van gastouderopvang, flexibel en alles in overleg.

Ik ben zelf geen gastouder, maar ‘onze’ gastouder rekent gewoon de uren die Leonie bij haar is. Als ik vergadering heb na schooltijd kom ik later, en betalen we dus voor meer uren. Heel flexibel dus! (en niet doorbetalen in de vakanties :mrgreen: )

ik ben ook gastouder en ze komen kids hier komen brengen en halen als het hun uitkomt en ze betalen alleen de uren dat ze ook hier zijn

groetjes