Wij gebruiken ook de Aerosleep, kraamhulp wil het liever niet, maar wij hebben hem er wel op liggen, want hij laat ook nog eens geen vocht door, dus mocht hij eens spugen, overgeven of plassen in de toekomst, dan trekt dat niet in het matras, ideaal vind ik!
hier ook aerosleep… IDEAAL…
Ik zal haar dan op haar rug leggen, en dan maar even boos laten wezen.
Als ze groter is zal ze vanzelf naar haar buik toe rollen…
Is het geen idee om haar in te bakeren?
Dean slaapt ook graag op zijn buikje, maar sinds ik van de week de bakerzak tevoorschijn heb gehaald en hem daar in heb gelegd, slaapt hij dus veel beter op zijn rug.
of op haar zij te leggen en dan een rolletje maken van een handdoek een voor haar buik en een achter haar rug zodat ze niet kan omrollen of met haar gezicht in het matras.
moet zeggen Aukje deed dat hier ook hoor… echt een buikslaper, maar ze rolde zelf op haar buik… of draaide net zolang arm uit de wieg en snurken maar… of lekker op je borst in slaap vallen
en dat in slaap vallen tijdens de fles… ze is ook nog erg jong dat ritme komt vanzelf wel…
Ik zou eens kijken of inbakeren niets is voor je dochtertje (moet je officieel wel eerst de heupjes laten nakijken op cb), dan ben je die onrust kwijt en kan ze zichzelf niet wakker houden.
Onze dochter sliep eerst ook alleen op haar buik, in de box om haar in de gaten te houden. Maar dan kon ze ook niet echt onrustig zijn omdat ze haar armpjes niet goed kon bewegen dus hield ze zichzelf niet wakker. Maar 's nachts durfde ik dat niet goed aan en ik wilde eigenlijk ook liever niet dat ze in de box sliep… Toen zijn we haar gaan inbakeren, vanaf een week of 4. Dat ging heel goed! Nu is ze inmiddels 13 maanden en vanaf een maand of 7 slaapt ze ‘los’ en op haar buik. Ze kan zelf draaien. We leggen haar wakker op haar rug weg en na een paar minuten ligt ze op haar buik met haar kontje in de lucht te wiebelen en na een poosje valt ze vanzelf in slaap…
ik heb geen ervaring met een buikslaper, wel met een slechte slaper… Inbakeren is allicht te proberen, en eens goed nagaan of het moeizame slapen nog ergens anders aan kan liggen…
Succes!
Inbakeren hou ik als laatste optie omdat ze last heeft van reflux. In het zkh hebben ze me toen verteld dat inbakeren dan juist niet mag!! Volgende week hebben we een afspraak bij de kinderarts. Hopelijk krijgen we dan iets voor dr reflux.
Ik weet ook wel dat ze nog erg jong is… Maar ze moet niet in een vicueuze cirkel gaan komen waarin ze overprikkeld raakt.
Ook de oudste heeft er onder te lijden en dat vind ik zo sneu…
Inbakeren hou ik als laatste optie omdat ze last heeft van reflux. In het zkh hebben ze me toen verteld dat inbakeren dan juist niet mag!! Volgende week hebben we een afspraak bij de kinderarts. Hopelijk krijgen we dan iets voor dr reflux.
Ik weet ook wel dat ze nog erg jong is… Maar ze moet niet in een vicueuze cirkel gaan komen waarin ze overprikkeld raakt.
Ook de oudste heeft er onder te lijden en dat vind ik zo sneu…
Oh ik wist niet dat dat niet mag bij reflux…
Hier nog altijd het sterkte vermoeden dat het slechte (rampzalige) slapen van mijn dochter door reflux werd veroorzaakt. Ze heeft amper gespuugd, maar het kwam (en komt) wel omhoog, ze slikt het weg. We hebben dit nooit officieel gehoord, maar sinds we de voeding flink zijn gaan indikken gaat het beter.
Dus wie weet dat met medicatie voor de reflux het slapen ook beter wordt…
Die vicieuze cirkel kun je inderdaad maar beter niet te pakken krijgen, dat is vreselijk hoor!
Ik heb hem pas op zijn buik laten slapen, toen hij zelf naar zijn buik rolde in bed. Daarvoor altijd op rug of zij gelegd.
De eerste tijd was hij wel aan het ‘spoken’, maar hem dan maar even boos laten wezen.
Is een puckababy geen idee? dat is niet echt inbakeren maar zo kan ze zichzelf niet wakker slaan (mocht ze dat doen)
de safe t sleep eventueel iets? Dan ligt ze alsnog vast, maar niet ingebakerd (dat mag indd niet met reflux).
Misschien heeft ze dan toch een beetje dat gevoel van veiligheid zonder een strakkere inbakeren.
Hier heeft Yari ook voorkeur voor de buik. Wij legden hem op de zij, en dan rolde hij op den duur altijd op de buik.
Ook gezichtje in het matras vaker (deed Levi ook) maar alles gewoon goed hoor! Ademde gewoon, en sliep heerlijk vast door. :thumbup:
Sinds hij zelf rolt (al vanaf de 4 weken zoiets) leggen we hem op de rug, en als hij dan op de buik rolt is het ook goed. Heel vaak blijft hij ook gewoon op de rug liggen op op de zij.
Hier hadden we ook een buikslaper. Als we hem op zijn zij of rug neer legde was hij met een half uur weer wakker. Op zijn buik sliep hij heerlijk…
Ik vond het dood eng in het begin maar wij hebben er toen wel voor gekozen om het te doen en hem lekker laten liggen zoals hij zelf het fijnste vond. Doen we immers zelf ook.
En ja de discussie van gevaarlijk of niet die kan je met alles hebben natuurlijk. Je zou overdag als je in de buurt bent gewoon lekker op de buik laten liggen. En denk dat het allerbelangrijkste is dat je er zelf een goed gevoel bij hebt als je dit ook doet.
Groetjes Loes
t is niet zozeer dat ik t eng vind. Heb vertrouwen in dr dat ze dr koppie wel omdraait.
Maar t gaat me om het zelf in slaap leren vallen. Rug of buik, bij beide wordt ze boos. Bij rugligging kan ze natuurlijk niet met dr snoetje in t matrasje komen, maar op dr buik wel.
Dus vandaar de vraag hoe de moeders met buikslapers ( op jonge leeftijd ) hun kindjes zelf leerde in slaap te vallen.
Sonja… onze aukje was en is ook een buikslaper, maar heb ze gewoon altijd in de begin periode zoveel mogelijk op haar zij gelegd, dit accepteerde ze goed…
ook was aukje een reflux baby, hebben hiervoor maagzuurremmers gekregen, een zantac, maar dat werkte niet, daarna nexium… die ging heel goed…
zij spuugde heel vele en makkelijk, zelfs 5 min voor de volgend voeding nog hele bogen…
maar ook daarbij had aukje een vermoedelijke koemelkallergie.
dat wat jij zegt dat ze niet wil slapen op zowel rug als buik klinkt heel herkenbaar, onze aukje (lekker verwarrend schrijven zo… :lol: ) maar had een knuffel, zo;n pluizige van happy horse en zodra ze die voelde (ze ging er met haar gezicht tegenaan liggen) dan sliep ze vrijwel meteen. zonder was er geen beginnen aan.
even offtopic… wat een mooie foto;s van je meiden…
Hey!
Dankje voor je reply! Aukje zit dus inmiddels op dezelfde voeding als Femke toendertijd ( Neocate ) Ook ivm zeer hoge kans op KMA. We hebben de voeding sinds vrijdag en ze is nu al zoveel meer ontspannen.
Het is bij (mijn) Aukje dus ook zo dat ze het heerlijk vind om tegen een kroeltje aan te gaan liggen met dr gezichtje!
Haha t zit m toch in de naam.
Als ze nu op dr buikje bij ons in slaap valt leggen we dr ook zo in dr bedje. Valt ze op dr rug in slaap dan leggen we dr ook op die manier weg.
We zullen wel zien als ze strakjes wat ouder is waar dr voorkeur naar uit gaat
haha… ja ligt gewoon aan de naam… :lol:
Hier twee buikslapers, gewoon in bedje leggen zoals je wil (ik deed ook op de buik) met vast ritueeltje. En 10 minuten laten gaan. Kun je al vanaf het allereerste begin doen. Als je het nog wat eng vindt, een babyfoon heel dichtbij zetten of iets.
ik gaf net in een ander topic ook al de tip; er is een speciaal ventilatiematrasje (of oplegmatrasje) te krijgen waar je kindje gewoon in kan doorademen mocht het met het mondje in het matras komen.