Hoihoi allemaal,
Nou, hier was ik dus nog niet op voorbereid :eh:
Mijn borsten lekken sinds gisteren! Ik vond een vlek in mijn slaapshirt, en ook gisteravond zat er gelijk weer een vlekje in, en vanochtend betrapte ik mijn boob “on the scene” :lol:
Alleen uh…nu heb ik dus een paar vraagjes: is het normaal dat…
a. dit nu al begint?
b. het vocht helder is?
c. mijn ene boob echt natte vlekken maakt en de ander slechts een druppeltje hier en daar?
… En moet ik dus al aan de senseo’s? :lol:
Dacht eerst nog alleen 's nachts, maar had daarstraks ook alweer een plekje op mijn slaapshirt…ik pas nog één eigen bh en die is voorgevormd, dus die zal het gisteren wel opgenomen hebben…ook lekker fris :?
Alvast bedankt!
Hoi Suzanne!
Ik lek ook al een hele poos, zoals je weet. Het handigst is om aan de senseo’s te gaan idd, maar je kunt ook doorgeknipte navelbandjes gebruiken (of geknipte sokken, of verzin maar iets).
Is helemaal normaal dat het vocht helder is, al moet je ook niet opkijken van geel, wit, of oranje-achtig spul… :eh:
En dat eentje meer lekt dan de ander? Geniet er maar van, voor je het weet is je hoeslaken elke nacht doorweekt!!! :mrgreen:
Kan totaal geen kwaad.
Ik heb het bij mijn dochtertje ook de hele zwangerschap gehad en zag zelfs nu rond week 5-6 alweer de eerste vochtdruppeltjes.
Nu alleen nog als ik erin knijp, maar straks zal ik ook weer aan de senseo’s moeten. haha grappige benaming.
senseo’s? ik hoop dat jullie niet de koffiepads bedoelen??.. :shock: :shifty:
senseo's? ik hoop dat jullie niet de koffiepads bedoelen??.....
LOL..koffiepads=zoogkompres.. :mrgreen:
:silenced:
a. dit nu al begint?
-ja hoor heel normaal
b. het vocht helder is?
-ook normaal, tegen het einde van de zwangerschap of net na de bevalling kan het gelig worden, dit is dan de colostrum en de eerste babyvoeding.
c. mijn ene boob echt natte vlekken maakt en de ander slechts een druppeltje hier en daar?
-ook heel normaal :lol:
Ik heb er zelf vooral last van als ik een los shirtje aanheb en geen bh. Als mijn katoenen slaapshirt er dan tegen aan wrijft heel licht zonder dat ik het door heb dan schiet het er al uit :lol:
Zelf gebruik ik de lilypadz. Die kan ik namelijk ook gebruiken zonder bh omdat ze zelfklevend zijn en met de senseo’s lukt dit niet haha. Ze zorgen ervoor dat je dan niet lekt ipv dat ze het vocht opvangen en ze kunnen uitgekookt worden, dus ook erg hygienisch.
Ja
ja
ja
en ja als het te erg word is het mischien wel een prettig idee.
Hallo!
Toen ik zwanger van Tamara was, begon ik met 16 weken al te lekken.
Ik heb het toen tijdens een controle biij de vk gezegd en ze zei dat er zelfs vrouwen zijn, die met 10 weken al begonnen met lekken.
Het kan er bijhoren en is dus normaal, het is wel vervelend…maar ja.
Ik heb toen die Lilypadz gekocht en die bevielen me prima!
Ze schijnen niet door je kleren heen en dat is met die senseopads wel het geval.
He meid, fijne zwangerschap nog verder!
Liefs Elly.
Ik heb het ook sinds week of 19. Schrok eerst ook.
De ene is ook meer dan de andere, maar nu wisselt het elkaar af wie er meer geeft…
Het was enkele dagen geleden zelfs wittig! :think:
ik lek ook al vanaf twintig weken zwangerschap. de eerste weken enkel 's nachts, maar nu overal en altijd :mrgreen:
gebruik dus sindsdien pads… bij mij is het de ene dag meer dan de andere, soms blijft het druppelen in bed… slaap met een handdoek onder mijn borsten. toen mijn moeder en vader mee het bed omhoog kwamen zetten vroeg mijn moeder of ik kwijlde in bed 8) nee gelukkig niet, ik lek alleen haha.
de eerste voeding van ons kindje zal in elk geval niet maar een paar druppeltjes zijn.
oja, als je regelmatig groene thee drinkt dan zou ik dat even achterwege laten want dat stimuleerd de bv.
Thanks allemaal! Het lijkt nu een ’ eenmalige’ gebeurtenis dus vooralsnog ben ik nog niet nar de drogist gerend, hoop alleen dat het dan niet plotseling ergens een keer op een dag op komt zetten terwijl ik op m’n werk zit… :shifty:
Ik heb iets heel anders… ik ‘lek’ ook ineens sinds eergisteren. Maar ik ben nog helemaal niet zwanger! Heb hoogstens gisteren m’n ei gehad. Het stroomd er overigens niet uit ofzo. Als ik erin knijp komt er een druppeltje uit. Echt maar een klein beetje. Jaaaaren geleden heb ik dat ook ooit gehad en toen is het vanzelf weer weggegaan… maar blijf het toch wel gek vinden. :think: Heb ook kriebelende tepels, iets dat ik normaal echt nooit heb.
@Naatje wrote:
Ik heb iets heel anders… ik ‘lek’ ook ineens sinds eergisteren. Maar ik ben nog helemaal niet zwanger! Heb hoogstens gisteren m’n ei gehad. Het stroomd er overigens niet uit ofzo. Als ik erin knijp komt er een druppeltje uit. Echt maar een klein beetje. Jaaaaren geleden heb ik dat ook ooit gehad en toen is het vanzelf weer weggegaan… maar blijf het toch wel gek vinden. :think: Heb ook kriebelende tepels, iets dat ik normaal echt nooit heb.
dit heb ik ook gehad jaren voor ik zwanger was, had toen ook koorts en dacht aan borstontsteking. dit was toen niet zo en kon ook geen kwaad.