Hoi,
Voor degene die niet goed worden van z’on vragen is deze niet bedoeld.
Mijn dochtertje is 13 dagen oud maar slaapt overdag als een roosje maar vanaf 22.00 uur tot soms 4.00 uur 's nachts spookt ze. Ik kan haar niet laten huilen omdat haar broertje van 16 maanden daar enorm onder leidt. Hij wordt dan ook wakker en is onhaandelbaar de volgende dag van de vermoeidheid. We doen haar al onder in de box laten slapen overdag maar dat baadt niet. Als we haar om 22.00 uur in bad doen heeft 2x geholpen. Daarna hebben we het 1 nacht niet gedaan en het was weer feest.
Wie weet nog iets wat we overdag voor haar kunnen doen zodat ze wakkerder over dag is dan 'snachts? In de box overdag wil ik liever niet vanwege het leren waar er geslapen moet worden en waar het speelplekje is.
groetjes Georgette
vervelend! Ik laat Nena overdag in de kinderwagen beneden slapen dus in de ‘herrie’ van mij en haar zus. En vanaf 1900 uur 's avonds gaat ze naar haar eigen bed. Misschien is dat een idee? Nou ja, het valt natuurlijk ook niet mee om 13 dagen oud te zijn he… dus geef het ook even de tijd!
groeten
muts
Celiza had dat ook…
Het ging wel over.
De eerste 6 weken was gewoon aanrommelen met eten met slapen met alles eigelijk :mrgreen:
Eigelijk pas toen ik weer een soort van ritme had in de dag,dus dat ze mee moest haar broer naar school brengen en af en toe voor een boodschapje enzo kreeg zij ook een besef van dag en nacht.
Ook ik heb dus wél op de dag haar in de box gehad en juist alleen de nacht in de wieg om het dag/nacht gevoel te geven,maar dat is ieder voor zich…
Ik vond het ook prettig om haar in het zicht te hebben met slapen :shifty:
Maar het komt echt straks als je een ritme krijgt en het dagelijkse leven weer ‘‘gewoon’’ lijkt…succes!
Gordijnen open tijdens het slapen? Niet te warm aankleden overdag, zodat ze niet lekker in kan soesen? Goed opletten (via de babyfoon met camera bijvoorbeeld) wanneer ze in een lichtere slaap terecht komt, en haar dan uit bed halen (overdag dus). Bij kindjes gaan deze fasen best snel, dus je moet echt wel even opletten.
We hebben haar gisteren weer in bad gedaan voor de late voeding. Resultaat om 5 uur pas weer honger. Verder laten we haar toch maar onder en hopen dat het net als bij Loed een fase is. Hij had zijn wakkere tijd tussen 19.00 uur en 23.00 uur. Dat werd steeds korter tot hij uit eindelijk om 20.00 uur naar bed ging en niet meer te horen was tot 8.00 uur smorgens.
Maar verdere tips zijn nog steeds welkom!! misschien zit de tip er wel bij.
gr. G
Hallo
Wij hebben een beetje hetzelfde probleem,…maar dan net iets anders,… :dance:
Ricardo (bijna 6 weken) wil dus niet meer op zijn rug of zij slapen,…kan zich al omdraaien naar zijn buik,…alleen niet terug,…oei!
Maar overdag slaapt hij dus in de box,…in de herrie van ons dagelijks leventje,…maar tot 2 a 3 dagen wil hij dan alleen maar slapen op zijn buik,…wat ik toelaat maar an blijf ik erbij,…
Wat tot gevolg heeft dat ie na zijn laatste voeding die om 23u is,…niet naar zijn bed wil,…vind zijn bed heerlijk,…maar niet op zijn zij of rug,…???
Dan moet ie van mij,…en is het dus een strijd,…
Overdag doe ik hem na zijn eten en speel halfuurtje als ie moe is ook naar bed,…dan valt ie in slaap voor max 1u,…en dan is ie weer zo overstuur,…
Leg ik hem dan in de box draait ie zich op zijn buik en slaapt zo 5u door,…
wat nu?
Ik zou inbakeren proberen.
Even overleggen met het cb want dan moeten wel even de heupjes nagekeken worden en evt. kan er iemand komen om je het inbakeren te leren.
Mijn ervaring is dat inbakeren hetzelfde gevoel geeft als de buikligging,ze krijgen tegendruk wat ze dus fijn lijken te vinden…
Het is zeker het informeren waard en vanaf 6 weken kan je heel goed beginnen met inbakeren.
Mijn dochter heeft zo heerlijk geslapen.
Mijn zoon had het niet nodig maar sliep wel op zijn zij tussen 2 rolletjes.
Dat kan evt. ook nog ik had hem zelf gemaakt maar er bestaat ook een ding waar je ze tussen kan leggen…weet alleen even niet hoe dat heet :shifty:
Ja meerdere mensen hebben me dat inbakeren geadviseerd,…zou dat helpen denk je?
Maar is dat zoiets (moeilijks) speciaals dat je daar uitleg over nodig hebt,…
Ik moet over 2 weken naar het CB,…kijk het deze week even aan,…anders ga ik eerder naar het CB om te overleggen,…
Ik vind het er zo sneu uit zien,…! Maar jij spreekt uit ervaring dat het werkt en ze het niet als naar ervaren,…?!
Zou het idd komen door die druk op hun buik?! dat ze dan dus gewoon lekker slapen,…?
Ja ik spreek uit ervaring!
Ik werk al 10 jaar in de kinderopvang en vond het altijd zó zielig eruit zien en zei ook altijd dát doe ik dus nooit bij mijn baby :shifty:
Toen kreeg ik Celiza :inlove:
Klein lief meisje dat véél te nieuwsgierig ws en alleen in slaap viel als ik haar stevig vast hield…
Tja dat hou je geen eeuwenvol natuurlijk…dus haar eerst eens met haar armen in een hydofielluier gelegt…ze lag naast me in de wieg dus kon haar in de gaten houden…en ze sliep…met een gelukzalige glimlach op haar gezicht :eh:
Dus toch niet zo zielig…dacht ik toen…
Ik heb een bakerdoek gekocht (en ja uitleg is noodzakelijk omdat het ivm veiligheid echt belangrijk is dat je het goed doet!) en eerst was er wat protest bij de doek,waardoor ik dacht zie je wel toch zielig!
Maar dat was puur omdat de dame wist dat ze door de doek in slaap zou vallen en ze wilde niets missen :roll:
Na een week of 2 werd ze al kalm als ik haar op de doek legde en de eerste arm ‘‘inpakte’’…je zag haar hele lijfje ontspannen…
Dus ja ik vind inbakeren altijd het proberen waard bij een onrustig beebje…
Mijn vriendin is om dezelfde reden als jij de doek gaan proberen,haar beeb sliep op de dag op dr buik ivm krampjes maar 's nachts durfde ze dat niet…de doek bleek uitkomst te bieden want door de druk op haar buik sliep ze als een roos…en na 3 maanden toen de krampjes weg bleven kon ze zó zonder doek haar bed in :thumbup:
Dus inbakeren geeft bij meerdere ‘‘klachten’’ toch rust…
Baby’s houden soms van de beperking.
Als je nagaat hoe ze shockingklem zaten in de buik al die tijd is het ook niet zo een gekke gedachte dat het ze een gevoel van rust kan geven…toch!?
Ik ga het een paar dagen tot max na het weekend aan kijken,…ben ik dan nog zo aan het modderen ga ik het CB bellen en zijn heupjes enzo laten controleren,…Maar moet ik dan gelijk zo een doek aanschaffen strax vind ie het nix,…ik heb gehoord en gelezen dat het ook met hydrofiel luiers kan,…Nou ja dit vraag ik dan wel aan het CB
Ik heb nu een site gevonden met medisch goed gekeurde doeken,…als ik dan voor 11u bestel heb ik ze nog dezelfde dag in huis,…dus dat is wel snel,…
Ik las overal dat het goed was, en dat het helpt tegen de krampjes en de hazenslaapjes,…maar kende niemand die het me kon bevesitigen,…vind het dus goed om te horen dat jij uit ervaring spreekt en er positief over bent,…
Wij hebben in het begin Jaydin s’nachts in de kinderwagen laten slapen en dit hielp: is kleiner en dan vond hij prettiger…Dit een paar nachten gedaan en toen gewoon zijn ledikant…
Ook de slaapzak ( combisleeper) heeft er voor gezorgd dat hij ging doorslapen ( met 4 weken )…
Het is altijd even zoeken wat bij jouw kindje past