Hey meiden,
Hier n vraagje van mijn kant
Ik weet uit de echo van de kleine dat ik bij deze zwangerschap n voorliggende placenta heb.
Ik ben nu ruim 18 weken zwanger en ik voel de kleine echt nauwelijks :?
Bij Fieke voelde ik haar in de zw al rond de 14 weken en weet dat t vroeg en nu n 3e en voel niets
Vind dit erg jammer en vind dat contact zo fijn en t maakt me ook wel onzeker
Nu zijn mijn vragen/ onzekerheid :oops:
Hoe lang duurt t voordat ik de kleine ga voelen ?
Ga ik die sowieso wel voelen
Gaat mijn man de kleine wel voelen?
Ik ben zo onzeker want ben bang dat ik doordat ik weinig contact heb me niet zo goed kan hechten aan de
kleine of is dat “flauwekul”
Hoe hebben jullie dat ervaren en was er toch direct hechting ?
Ik hoop dat jullie me uit deze onzekerheid kunnen helpen en jullie ervaringen willen delen :-*
Alast bedankt :thumbup:
Bij Sofie had ik een voorliggende placenta en voelde ik haar toch nog snel… na 15 weken ongeveer.
Suus voelde ik pas met een week of 20. (ook voorliggende placenta)
Dat verschilt dus per zwangerschap denk ik :think:
Ik zou je niet te druk maken hoor :hug:
Er zijn meiden die de baby zelfs nog later voelen en die hebben dan geen voorloggende placenta.
Oh ja, verder in de zwangerschap kon mijn vriend de kinderen gewoon voelen hoor
Ik heb bij de derde ook een voorliggende placenta gehad.Af en toe voelde ik het inderdaad maar niet vaak.
Het enige waar ik me eigenlijk druk om maakte was dat ik een keizersnede zou krijgen als het nog zo was…gelukkig is de placenta toch naar zijn goede plekje gegaan
Danielle
Ik heb bij deze ook een voorliggende placenta. Beebje voo rhet eerst gevoeld met 17 weken, net als mijn eerste (waarvan ik niet weet waar deplacenta lag). Hubbie kan beebje ook heel goed voelen. We hebben dan ook een klein druktemakertje.
Ik zou me over de hechting ook geen zorgen maken. Je gaat de kleine nog wel voelen en zult dan tijd genoeg hebben om contact te maken en alvast een band op te bouwen. Verder begrijp ik heel goed dat je er naar uitkijkt om de kleine te voelen, ik vond het ook lang duren tot de eerste beweging (ook omdat je toch vaak hoort dat je bij een tweede de baby eerder voelt omdta je weet wat je zou moeten voelen).
ik had bij de 2de ook een voorliggende placenta en voelde haar al met 12 weekjes :shock:
ik weet zeker dat een dezer dagen jij t kleintje ook goed gaat voelen
Bij MIrthe had ik ook een voorliggende placenta, ik voelde haar echt goed rond de 20 weken.
Echt het maakt totaal niks uit voor de hechting.
Maar omdat jeplacenta voor ligt duurt het wat langer vor je het goed voelt.
Dat komt omdat de kleine in je buik iets harder moet trappen om er doorheen te komen en daarvoor moet hij/zij een beetje groter zijn.
Komt echt goed!
Hier ook bij beide zwangerschappen een voorliggende placenta. M’n eerste voelde ik pas echt goed met 23 weken en heb ik in de zwangerschap wel gevoeld, maar hij was wel erg rustig (of ik voelde het niet goed). Pas na de 30ste week voelde ik hem vaak linksboven met z’n voetjes trappelen. :inlove:
Nu ook weer een voorliggende placenta. Dit kindje voelde ik met ongeveer 20 weken voor het eerst maar…vanaf toen heb ik hem echt heel goed gevoeld (dagelijks) en hij is naar mijn idee erg druk want ik krijg vaak genoeg een flinke por van hem! :inlove:
Echt een heel verschil met de eerste zwangerschap! (daarom denk ik dus dat mijn eerste gewoon rustig was en deze druk).
Kortom: het is bij iedereen anders en per zwangerschap kan het ook verschillen. Ik zou me niet teveel zorgen maken, je gaat hem/haar echt wel goed voelen hoor! En voor de hechting maakt het echt niks uit.
bij de eerste en tweede had ik een voorliggende placenta, en toch voelde ik ze al rond de 14 weken. zelfs mn man voelde dana al door de buik heen trappelen.
bij deze duurde het wel heel lang onddanks een achterliggende placenta. ik was ook erg onzeker of alles wel goed was. toch met een week of 20 kwamen de bekende ploppies :inlove: en nu met 32 weken krijg ik me af en toe een por :shock: :lol: :lol:
dus, komt goed hoor, maak je niet druk en geniet.
mij was gezegd door de drukte van het gezin, merk je het waarschijnlijk minder snel op :think: kan wat in zitten
Bij beide keren een voorliggende placenta gehad.
Britt voelde ik pas rond 24 weken ofzo en altijd erg zwak. Hubbie heeft haar wel af en toe kunnen voelen.
Nu heb ik al leven gevoeld bij de 14de week en veel krachtiger, ondanks de placenta. Zals dus aan aan beebje liggen hoe snel je iets voelt. Ik voel vooral leven aan de zijkanten van mijn buik en nooit voorin.
Zoals al eerder geschreven: maak je geen zorgen. zo meteen voel je de baby wel hoor. Maar het kost de kleine gewoon wat meer moeite om door de placenta te trappelen
Marg
Ook hier nu een voorliggende placenta. Deze baby ging ik goed voelen met een week of 20. En nu… nu schud mijn hele buik af en toe heen en weer, net zoals bij de eerste waar de placenta aan de achterkant lag.
Komt goed!! :thumbup:
ik had bij iris ook een voorloggende placenta, maar toch heb ik haar wel veel gevoeld
Dank jullie wel :thumbup:
Ben lij te lezen dat je de kinderen iig gaat voelen, want had al rare verhalen gehoord dat je
je baby ms helemaal niet gaat voelen en daarom was ik bang voor de hechting.
Ik moet dus gewoon even rustig afwachten :mrgreen: