vooraad aanmaken?

Ik heb een vraagje



Ik wil straks een vooraad in de diepvries hebben zowel voor Maris als voor een baby van een vriendin van mij die helaas geen bv mag geven.

Maar hoe moet dat en wanneer moet ik beginnen?

Wauw, wat een nobel streven!! :clap:

Zorg eerst even dat je zelf de boel voor elkaar hebt, als alles goed loopt kun je beginnen na de voedingen wat af te kolven. Geen zorgen als het maar beetjes zijn: alle beetjes helpen, en je kunt alles uiteindelijk (op koelkast-temperatuur) bij elkaar gooien en invriezen.

Als je merkt dat je kindje in plaats van 2 borsten ineens 1 wil per keer, of 's nachts wat minder voeding vraagt, kun je daar ook weer wat wegkolven.

Hoe snel heb je de voorraad eigenlijk nodig? Kennen jullie het moedermelknetwerk?

we hebben nog wel even hoor

pas ik oktober heeft ze het dacht ik nodig

ik ga nu dacht ik nog niet kolven omdat het nog geen regelmaat in zit

maar dan weet ik het van te voren



ze heeft zich dacht ik opgegeven bij moedermelknetwerk

wauw lizzy goed bezig zeg!





ik weet eigenlijk niet precies hoe je dit moet aanpakken. normaal zou ik zeggen: ga pas een voorraadje aanleggen als de vraag-aanbod op elkaar afgestemd is. Maar als jij structureel ook voor het kindje van je vriendin melk wil hebben, moet je misschien juist meteen de vraag opvoeren?

Ik lees in je antwoord nogal wat twijfel:je schrijft de worden ‘dacht ik’ ongeveer in elke zin, maar dat kunnen ook je hormonen zijn :wink:

Ik zou iig voordat je begint met deze klus proberen duidelijk te krijgen wat de bedoeling is.

En dan zou ik denk ik als ik jou was een lk inschakelen. Die kan je vast vertellen hoe je dit het beste aanpakt!