Voor het eerst in 20 maanden (minus 1 dag) heb ik een dag GEEN BV gegeven…en Eli vroeg er ook niet om bij het slapengaan…
Ik geef nog 1 tot hooguit 2 keer per dag met enige verbazing dat er uberhaupt nog wat uitkwam…
Ik laat het wel/niet stoppen aan hem over,maar heb me wel voorgenomen als hij niet vraagt, het niet meer te stimuleren…
Zou het vandaag zover zijn???
Het slokje voor het slapengaan kon tot op gisteren onder geen voorwaarde overgeslagen worden…maar vandaag kennelijk wel…
De laatste dagen noemde hij m’n borsten OP als hij een slok wilde. Dat kwam omdat ik dat hem probeerde aan te geven…vanmiddag kwam hij ineens met een leeg koffiekopje naar me toe…en hij zei: OP!
Ik geloof dat het woord OP ineens de juiste betekenis heeft gekregen…ik hou me maar even voor dat hij die link naar de BV niet gelegd heeft…
Het zal mij benieuwen…ik voorspel nog even niets,maar als hij dit morgen weer herhaalt dan zal het toch echt OP zijn…
Jeetje…wat raar…
Jemig Mandy lijkt me inderdaad een vreemd gevoel ‘ineens’ geen BV meer. Maar wel helemaal super dat hij het helemaal zelf heeft kunnen en mogen bepalen en dat hij zo lang met zoveel plezier voor jullie beide heeft kunnen drinken! Ik hoop ook zo lang te kunnen en mogen voeden. :thumbup:
Thanks! Kleine update…gisteren heeft hij overdag nog een slok gevraagd…
Vandaag ook weer,maar heb hem op andere gedachten kunnen brengen.
Vanavond kijk ik het wel aan…als hij vaker “vergeet” te vragen dan houdt de productie echt op…dan zal ik zelf de knoop door moeten hakken…we zien wel…
(wel snel nog een foto kunnen maken…tja…wie weet was het de laatste keer…)
Nou…meneer is het nog niet vergeten…we gaan verder…
Ik wilde je net een applaus gaan geven.
20 maanden is heel wat.
Maar ik lees nu dat hij nog even door wil gaan…
Op naar de 21 maanden…
Oh wat lief…ik juich nog even niet…ik ben echt zo goed als leeg nu…een dezer dagen moet hij daar ook genoeg van krijgen lijkt mij…
Voor nu is hij nog zeeer overtuigend…“mama eten” “mama eten”
Wat wil/hoop je zelf dat er gaat gebeuren?
Dat hij zelf niet meer wil of dat je echt helemaal op bent?
@Madre wrote:
Wat wil/hoop je zelf dat er gaat gebeuren?
Dat is het lastige…ik vind het ene slokje op de dag niet erg,maar zou er wel vrede mee hebben als hij er ook klaar mee is.
Eerlijk gezegd was mijn eerste maatstaaf de 9 maanden van m’n oudste zoon. Die hield ook vanzelf op en ik heb het niet meer gestimuleerd.
Ik vond het ook goed zo.
Eli zit anders in elkaar. Die is nogal gehecht aan mij en dus ook de BV momentjes…mijn eerste idee was tot ongeveer 1 jaar en dan aan hem overlaten. Nou…here we are…20 maanden. Hij gaat iig niet stoppen dat is duidelijk. Ik wil het namelijk ook niet afdwingen (met zeer verdrietog gehuil als gevolg).
Beetje bij beetje heb ik voedingsmomenten weggelaten. Bijv het slokje voordat ik ga werken. Die “vraagt” hij al tijden niet meer gelukkig.
Nu het slokje voor het slapengaan nog…
Als ik niet geef maakt meneer er nogal een drama van…DAT wil ik dus niet. Ik hoop dat hij er ook zelf klaar mee is…
Dat is m'n 2e zorg....ik dacht dat het nu allang op moet zijn...maar hij drinkt gewoon door...kennelijk loopt het wel dus...alleen als hij vaker een dag over gaat slaan,dan is dat misschien het moment dat ik dat zelf door moet aan zetten...ik denk dat de productie dan echt ophoudt..
Korter vertaald: Ik vind het mooi zo...maar zou het fijner vinden als hij dat ook ging vinden! (zonder verdriet).
Kan je niets mee toch..hahaha..
Goed...we zien wel.
Ik heb je verhaal met een glimlach gelezen… :inlove:
Ben benieuwd hoe je junkie het gaat volhouden… of niet… :mrgreen:
20 maanden proficiat!
Knap dat je het aan hem over laat… maar schijnbaar wil hij nog niet beslissen :lol:
Thanks lady’s. Ondertussen loopt de 1x per dag gewoon nog door…
Vanavond is hij er weer heel tevreden mee in slaap gevallen…
De afgelopen 2 dagen heb ik wel de middagslok voor het middagtukje weggelaten. Als ik werk heeft hij die ook niet nodig…alleen als ik thuis ben,dan staat hij erop…
Het is misschien meer ritueel dan nodig…met een flesje gewone melk was hij vanmiddag ook tevreden dus (na een korte poging IN mn shirt te kruipen…hahahaha).
Even updaten…
Het ging af en aan…soms 1 avondje niet,dan avondje weer wel…
De laatste week was het bijna om en om. Gisteren bewust geprobeerd af te leiden. Hij zat er zelf al helemaal klaar voor,maar rook een poepbroek…dus eerst verschonen, even dollen en toen was hij de BV vergeten…dus meteen zn bedje in en slapen…
Vanavond weer af weten te leiden…2 avonden niet gevoed…
Denk dat het stoppen nu dichterbij komt…
Ben benieuwd, aangezien ik nu echt z.g.a. leeg ben, ga ik proberen door te zetten.
We zijn een weekje verder en het is gedaan…we zijn gestopt en Eli had het kennelijk ook door…het is mooi zo dus. We zijn het in ieder geval “eens” geworden…
Voor iedereen die nog moet beginnen, bezig is niet kan wachten, een hele mooie periode toegewenst!!!
Wat een ontzettend mooi verhaal!!! :inlove:
knap zo lang!! :thumbup:
Hihi, zeer herkenbaar. Wij zijn nu 18 maanden bezig en ook bij Joelle is het alleen nog maar een slokje voor het slapengaan en als ik overdag thuis ben liefst ook nog (terwijl ze bij de oppas op het kdv zonder moeite zonder melk gaat slapen). Mijn oudste heb ik 13 maanden gegeven en ik heb nu geen echte eindtijd in mijn hoofd. Maar merk wel dat als ze nu spontaan zou stoppen ik het prima zou vinden. Gaat ze nog even door: ook prima.
Je hebt een mooie bv tijd gehad en een proficiat dat je het zo ‘makkelijk’ kon beeindigen.