vk vraagje

mag je tussendoor zomaar overstappen tussen vk-praktijken of word daar moeilijk over gedaan?

de vk-praktijk waar ik nu zit werkt niet samen met het ziekenhuis waar ik graag wil bevallen en iedere keer doen ze daar best moeilijk over dat ik niet in een ziekenhuis wil bevallen waar hun wel mee samenwerken…

Ik heb geen idee, maar als ik me goed herinner hang er bij ons in de wachtkamer een papiertje met de tarieven en daar stond volgens mij ook iets op voor als niet-gedwongen de behandeling gestopt wordt (dus vrijwillig overstappen naar een andere praktijk). Misschien iets om de volgende keer naar te kijken. Of misschien hebben ze het wel in hun informatieboekje staan of op internet.

Het lijkt mij erg vervelend om elke keer de discussie wee aan te moeten gaan over het ziekenhuis waar jij wilt bevallen. Bij bevallen is de wens van de moeder volgens mij toch wel heel erg belangrijk… Sterkte ermee.

Jouw zwangerschap, jouw keuze…

Zou het absurd vinden als ze daar moeilijk over doen. Jij bent de klant en jij moet bij zoiets belangrijks je compleet fijn voelen…

De vk-praktijk in ons dorp werkt samen met 2 ziekenhuizen vanwege de afstand. Voor het geval je met spoed naar het ziekenhuis moet, dan moet dit binnen een bepaalde tijd te rijden zijn.

Ik weet niet of dit bij jou ook de reden is?

op hun site kan ik niks vinden zal volgende keer eens daar rond kijken of ik iets zie daarover

de 24e had ik ook weer “woorden” met een vk ik moest kiezen tussen 2 ziekenhuizen waar ik niet wil bevallen toen heb ik ook uiteindelijk maar gezegd doe dan maar dat ziekenhuis zal ik wel weer een kl*** bevalling krijgen

en nu uiteindelijk zijn ze dus wel in gesprek gegaan met het ziekenhuis waar ik wil bevallen

bij elke controle krijg ik ook steeds het maar is toch fijn als wij bij de bevalling zijn

:roll: bij de bevalling van Luna waren ze er uiteindelijk ook niet bij doordat de bevalling ineens heel snel ging dus mij interesseert het weinig of ze erbij zijn :shifty: ik heb liever een ziekenhuis waar ze vriendelijk zijn en in de mm waren ze daar heel vriendelijk :thumbup:

het liefste loop ik nu ook gewoon in dat ziekenhuis waar ik wil bevallen maarja dat mag niet zonder dat het medisch is :frowning:

Lijkt mij dat je toch wel zelf mag kiezen,maar als je sowieso niet om medische redenen MOET bevallen in het zh. Draai je zelf op voor gedeelte van de kosten.

Lijkt me dan van de zotte dat je dan niet zelf mag bepalen welke het wordt :think: :think: :think:

@sassie1980 wrote:

De vk-praktijk in ons dorp werkt samen met 2 ziekenhuizen vanwege de afstand. Voor het geval je met spoed naar het ziekenhuis moet, dan moet dit binnen een bepaalde tijd te rijden zijn.

de reden is dat het ziekenhuis zogenaamd te ver weg is wat dus best onzin is want het is 8 minuten verder dan het verste ziekenhuis waar ik wel zou mogen bevallen :silenced:

@schoen wrote:

Lijkt mij dat je toch wel zelf mag kiezen,maar als je sowieso niet om medische redenen MOET bevallen in het zh. Draai je zelf op voor gedeelte van de kosten.

Lijkt me dan van de zotte dat je dan niet zelf mag bepalen welke het wordt :think: :think: :think:

ik denk dat het te maken heeft met het feit dat hun dan niet betaald worden voor mijn bevalling?

@Angel & Luna wrote:

@sassie1980 wrote:

de reden is dat het ziekenhuis zogenaamd te ver weg is wat dus best onzin is want het is 8 minuten verder dan het verste ziekenhuis waar ik wel zou mogen bevallen :silenced:

Die 8 minuten kunnen net het verschil zijn tussen leven en dood (sorry om het zo bot te zeggen)…

Zitten er nog andere verloskundigen in de omgeving? Dan zou ik hun eerst bellen met de vraag of ze met jouw voorkeursziekenhuis samenwerken.

Volgens mij moet je gewoon zonder problemen kunnen overstappen van verloskundige. Je kan toch ook naar een andere huisarts of tandarts als je niet tevreden bent?

@sassie1980 wrote:

@Angel & Luna wrote:
@sassie1980 wrote:

Die 8 minuten kunnen net het verschil zijn tussen leven en dood (sorry om het zo bot te zeggen)…

Zitten er nog andere verloskundigen in de omgeving? Dan zou ik hun eerst bellen met de vraag of ze met jouw voorkeursziekenhuis samenwerken.

Volgens mij moet je gewoon zonder problemen kunnen overstappen van verloskundige. Je kan toch ook naar een andere huisarts of tandarts als je niet tevreden bent?

oh vanaf ons huis scheelt het 2 hele minuten

ziekenhuis die mag: 7,2 km – ca. 16 min.

ziekenhuis die niet mag: 9,2 km – ca. 18 min.

ik had gisteren gekeken hoeveel verder het was vanaf het verste ziekenhuis maar dat klopt niet erg omdat het een andere route is

:doh:

Met zo weinig verschil in afstand ben je voor de reistijd meer afhankelijk van het verkeer dan van de afstand. Dan zou ik zeker voor het ziekenhuis gaan waar jij je goed bij voelt. Met of zonder je huidige vk.

ja het is idd heel weinig verschil

ik ga van de week kijken bij de vk of ik daar iets kan vinden iig over overstappen naar een andere vk

Natuurlijk kan je zo overstappen! Je bent ze niks verplicht hoor, je bent gewoon klant.

Ga lekker op je gevoel af, het is inderdaad jouw zwangerschap en jouw bevalling en je moet zeker doen wat voor jou goed voelt.