Vette vis

Je leest bijna overal dat vette vis 1 keer per week op het menu zou moeten staan ivm gezonde stoffen. Ik ben gek op een broodje zalm of paling, maar huiverig voor folieverpakte vis. Hier iemand nog veilige alternatieven?

Zou een broodje verse zalm wel mogen? En hoe weet je nou zeker dat "vers"dan ook echt vers is (ipv stiekem ook uit de folie gehaald)?

Ja dit wist ik dus ook niet goed :?

De visboer zegt dat het prima kan.Ik neem aan dat als je het niet zo vaak eet dat het dan best wel kan.Ik vind de verse gerookte zalm er bij de visboer ook niet echt lekker uitzien hoor!

Ik heb het dus wel gewoon gegeten,maar je kunt het altijd aan je vk vragen.

Bij een goede visboer, kan je er wel vanuit gaan dat vers ook echt vers is.

Als je het niet vertrouwd, dan gewoon niet doen.

Zo rijd ik liever een stukje verder om naar de visboer te gaan (een goede) en ga ik eigenlijk nooit naar de visboer hier in het winkelcentrum.

Daar 1 keer kibbeling gekocht en die stukjes zagen er zo mooi uit alsof het uit de diepvries kwam :wink: (kwam het denk ik ook :stuck_out_tongue: )

Smaakte prima daar niet van, maar van mij had het dan ook wel goedkoper gemogen :slight_smile:

Nog een voorbeeldje. Van de zomer daar ook nieuwe haring gehaald. Ik liep erlangs en kreeg trek :wink: Smaakte op zich prima.

Een paar dagen later weer haring gehaald, maar toen naar die andere visboer.

Echt, die smaakte zoveeeeeeeel beter :thumbup:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

oja, je eerste vraag of vers wel mocht.

Dat mag idd.

Bij mijn vorige zwangerschappen mocht ik ook vers en beter niet vacuumverpakte zalm.

Bij mijn eerste bezoek aan de vk (nu weer zwanger) melde ze heel toevallig dat geen enkel vacuumverpakte vis ik nu meer mocht. Dat is dus net veranderd :eh:

Maar vers mocht dus wel.

Dank voor jullie antwoord, nu nog op zoek naar een goede visboer (heb geen idee waar er hier een zit dus de vis zal nog even moeten wachten :shifty: ).

:shifty: Toch nog ff toevoegen.

Die visboer hier in het winkelcentrum is niet slecht ofzo. Maar die andere is gewoon veel beter. Die vertrouw ik dus ook veel beter

Die visboer heeft in mijn ogen gewoon wat meer dan wat ze in de supermarkt hebben. Dan pak ik liever een aanbieding in de supermarkt mee, of gewoon eens tussendoor.

:drool: En dat doe ik ook hoor. Lekker een stukje gebakken zalm. Oja en vorige week uit de diepvries ook vis meegenomen van de Aldi. Schijnt prima te zijn, alleen ligt het hier nog in de diepvries :mrgreen:

:think: hmmm. toch maar eens eten van de week, maar met wat? (ik ben op het moment zo totaal ideeloos wat eten betreft :? )