We hebben al een verwijzing voor de kinderarts.
Volgende vrijdag gaan we vervroegd heen (konden anders pas over 1,5 maand terecht).
Op dit moment ben ik niet zozeer meer ten einde raad omdat ze niet meer zoveel krijst, maar is alleen de lol van de voeding er zo snel af dat het gewoon niet leuk meer is… Ik zie er tegenop en besteed het steeds vaker uit aan vriendlief (afgekolft)…
Zo herkenbaar wat jullie schrijven. Gekrijs, dag en nacht, gegil van de pijn zodra baby werd weggelegd. Ik kan sindsdien niet meer goed tegen baby´s die huilen. Het is slopend en heel zwaar.
Ga terug naar die ha en eis een medicijn. Bijvoorbeeld Nexium. En wil je eigen ha nog niet luisteren, bel dan eens met het cb of ga heel sneaky met je baby naar de huisartsenpost ´s avonds of in het weekend.
Nutriton voor en na de voeding kan ook al helpen. Met een spuitje toedienen. Laat je niet van de wijs brengen door een ouderwetse en betweterige arts hoor! Sterkte voor jullie beiden.
@Selena wrote:
We hebben al een verwijzing voor de kinderarts.
Volgende vrijdag gaan we vervroegd heen (konden anders pas over 1,5 maand terecht).
Op dit moment ben ik niet zozeer meer ten einde raad omdat ze niet meer zoveel krijst, maar is alleen de lol van de voeding er zo snel af dat het gewoon niet leuk meer is… Ik zie er tegenop en besteed het steeds vaker uit aan vriendlief (afgekolft)…
Zo herkenbaar, mede daar door ben ik gestopt (ik had ook al vanaf het begin spruw en elke keer beginnende borstontsteking pppff) met de borstvoeding.
Hier hebben we z’n bedje aan het hoofdeind een heel stuk omhoog gezet met onder elke poot 5 boeken.
Misschien moeten we toch maar aan de medicijnen.
Het gaat wel iets beter maar nog niet geweldig.
Ze blaast nog steeds belletjes, smakt en slikt ook nog een hoop.
Soms hoor je haar echt melk opboeren maar slikt ze het weer door.
Vanmorgen gaf ze een complete voeding terug toen ik bezig was met het spuitje Nutriton. Plat liggen kan ze ook nog niet hebben…
Een ha ka gewoon Losec of Nexxium of zo voorschrijven hoor. Bij Losec scrijven ze niet meer da 10 mg voor maar ze mag toch maar 3 mg per kg lichaamsgewicht. Zo ben ik begonnnen kreeg het va de ka niet en heb het bij de ha geeist. Daarna heet de ka omdat er verbetering was ook nog motilium voorgeschreven. motilium is om de werking van de maag te verbeteren, als voeding minder lang in de maag zit heb je er ook minder last van.
Wat ik met Sem uit wanhoop deed toen hij zo klein was was gewoon rechtop met hem in bed, ik nestelde me in het voedingskussen met hem op mijn arm. En ik heb hem ook weleens met wippertje naast mijn bed gezet. Hij lag nooit plat, plat liggen geeft voor een beeb volgens de fysio ook extra prikkels waardoor een onrustig kind nog onrustiger en gespannen wordt. sem had een wipstoeltje waarvan de ziiting en de rug op de middelste stand stonden zodat je het idee van een hangmatje krijgt. Hij heeft tot een maand of 4 alleen maar in da ding gelegen nooit plat in de box.
kwakje als ik jou was zou ik een doorverwijzing eisen en anders ee andere ha zoeken. Je wordt duidelijk niet serieus genomen en reflux is heel pijnlijk en ook schadelijk voor de slokdarm. Dus dat hij je zo behandeld vind ik niet gepast. Als dit maanden doorgaat ga jij er ook aan onderdoor van stress en vermoeidheid, da heeft hij jou ook aan zijn tafel wat schiet je daarmee op?
hier gaven we een papje van jbpm van te voren daarna gewoon de borst. En dit papje ging in gewoon kraanwater, wel beetje warm natuurlijk. Was zo klaar en dan de borst en klaar was het…
Hoe is het nu?
Bij ons lijkt dat papje toch niet te werken.
Lynn heeft dit weekend iedere dag een complete voeding teruggeven.
Ze slaapt vrijwel NIET meer (ligt úren te mopperen/half te huilen, als ze eindelijk in slaap valt komt ze na een half uur voor de volgende voeding), sowieso slaapt ze niet meer in haar ledikant (al staat die nu al een halve meter schuin omhoog, zelfs dan heeft ze teveel last) Ligt nu permanent in de maxicosi, nood breekt even wetten. Soms wordt ze ineens wakker en is het direct krijsen. Ze smakt erg veel, slikt erg veel. Soms hoor je haar letterlijk melk opboeren maar slikt ze dat weer door, gevolgd door huilen. Ze kreunt daarbij erg veel en hard. Het is gewoon geen doen meer zo. We zijn bekaf, vannacht weer een nacht gehad dat ze hooguit 2 uurtjes heeft geslapen. Voor haar is dit ook gewoon niet goed meer, zo weinig slaap.
Vanmorgen hebben we direct de huisarts gebeld (mochten we doen als het niet meer ging en we niet tot vrijdag kunnen wachten (dan afspraak KA). Hij heeft nu zuurremmers besteld die we morgen kunnen ophalen.
Hoop zo dat het werkt…
Ik was benieuwd hoe het nu ging.
Ik herken veel in je verhaal.
Zanna heeft ook verborgen reflux. Ze heeft op de kraamweek na, 6 weken lang gekrijst.
Urenlang droegen we haar in de draagdoek, totdat zelfs dat niet meer hielp.
Toen zijn we naar de huisarts gegaan en hebben we motilium gehad. Dat werkte niet.
Toen heeft de huisarts ons doorverwezen naar de kinderarts en hebben we nexium voorgeschreven gekregen.
En nu hebben we een heel ander kindje.
Ik gaf ook borstvoeding maar ook bij mij ging de lol er heel snel vanaf. Toen ben ik fulltime gaan kolven (wel dubbelzijdig electrisch) en heb dat ingedikt met nutriton.
Dat heb ik volgehouden tot ongeveer 3 weken geleden. Toen moest ik weer werken en liep de productie erg terug.
Nu kolf ik in één dag één voeding bij elkaar en krijgt ze nog een voeding uit de vriezer(voorraad). De rest krijgt ze comfort-voeding.
Bij ons staat het bedje erg schuin. Ze slaapt daarin met een snoozzz/safe t sleep.
Ook met medicijnen lukte het overigens niet om plat te slapen zonder ingedikte voeding. Ze had het veels te druk met alle voeding weg blijven slikken dat ze niet in slaap kon komen.
Nutriton aanmaken met opgewarmde afgekolfde mm, dat nemen ze een heel stuk beter (smaakt naar mm) waardoor je meer binnen krijgt. En anders werkt gewoon lauwwarm kraanwater ook. 1e kind 10 maanden live gevoed met nutriton papje, 2e kind 5 maanden. Als t lukt zorgen dat je ervoor, tijdens t wisslen en erna een paar hapjes binnen krijgt. Hier kregen we t ook alleen in t begin binnen.
En reflux is zeker geen modeverschijnsel, aleen meer dan de helft vd baby’s heeft er last van. Laatste onderzoeken blijken uit te wijzen dat je je kindje het beste op de linkerzij kan leggen (dit heeft met de vorm van de maag te maken, onze assistent chirurgie is aan t rpomoveren op reflux en die vertelde ons dat tijdens wat onderzoeken na de anti-reflux operatie van mn dochter). Wat t dan weer doet met afplatten van hoofdjes wist ze me niet te vertellen. Tegenwoordig zit iedereen idd veel sneller bij de dokter dan vroeger en wil ook graag meteen naar t ziekenhuis (niet dat je graag naar t ziekenhuis wilt, maar we hebben toch liever contact met een ka)
Nu t beter gaat met de nutriton betkent t niet dat de slokdarm meteen genezen is. Zul je ook zien met medicijnen, het moet eerst een week of wat rustig zijn in de slokdarm voor dat t echt pas beter kan worden. Dus probeer veel nutriton naar binnen te krijgen, bed 10-15 cm omhoog en vooral lekker in de maxi cosi laten slapen. Draagdoek werkte hier ook heel goed, daar liggen ze ook lekker rechtop in.
@Kwakje wrote:
Wat apart zeg.
Hier ook een kindje met verborgen reflux.
Mijn huisarts zei dat het een modeverschijnsel is. En daar kon ik het mee doen.
En als ik dan lees dat sommigen Medicijnen krijgen of door gestuurd worden naar het ZH.
Maar wel fijn dat je het al merkt.
Sterkte ermee. k Weet hoe slopend het is… :hug: :hug:
dat werd niet letterlijk tegen mij gezegd maar daar kwam het bij ons ook op neer. Ik heb eerlijk gezegd nog weinig vertrouwen in sommige artsen.
De osteopaat verklaarde meteen wat er fout zat en waarom, daar wordt onze zoon nu voor behandeld. Moet het dan grotendeels zelf betalen, ik heb er wel een ander kind voor terug gekregen. Al is het nog steeds niet volledig over, er is duidelijk verbetering!