Veel gebruikte afkortingen op KOK!

:lol: Ja, zo kun je er nog wel meer bedenken… “de rode zee” is er ook zo één :roll:

Oh daar voor zijn heel veel “beeldspraken” bekend van…

• de vlag hangt uit

• het rode kruis

• opoe

• ongi

• de rooie rakkers

:mrgreen: Precies! Maar omdat dit verder geen afkortingen zijn, maar meer uitdrukkingen, ga ik ze niet in de lijst zetten!

Mij word het ook een STUK duidelijker! :shock:

Ik begreep er niets van en nu wel!:slight_smile:

bso = buitenschoolse opvang (Niet te verwarren met bse haha)

Groetjes,

Femke

en de NSO => na schoolse opvang.

Fijn Sweet-love, daar is dit lijstje ook voor bedoeld! :mrgreen:

Ik zal de nieuwe afkortingen erin zitten! :thumbup:

Ego bericht? wat is dat?

@Sweet-Love wrote:

Ego bericht? wat is dat?

Een berichtje waarin niet gereageerd wordt op wat anderen schrijven, maar waar het alleen maar over jezelf gaat. Of over dingen die je zelf meegemaakt hebt.

:-*

:thumbup:

Heel erg handig zo lijst :thumbup:

Dacht dat er veel dame’s met een hub (als naam) getrouwd waren :oops:

:lol: de twee euro munt is gevallen :lol:

ik had dit topic eerder moeten vinden :oops:

nu valt het kwartje… :shock: eindelijk!!!

toch handig he !!!

ik moest in het begin ook zwaaaaar puzzelen !!

heb nog een afkorting

JHBPM Johannes Brood Pit Meel

het verbaaste me hoeveel mensen aan het klussen zijn, maar na het lezen van vele berichten zie ik een patroon :slight_smile: Ik denk nu dat klussen een ander woord voor vrijen of sex hebben is ?!?! Klopt dat?

@MamaDruifje wrote:

het verbaaste me hoeveel mensen aan het klussen zijn, maar na het lezen van vele berichten zie ik een patroon :slight_smile: Ik denk nu dat klussen een ander woord voor vrijen of sex hebben is ?!?! Klopt dat?

:lol: :lol: ja, klussen is een ander woord voor vrijen of sex hebben. (en dan wordt het eigenlijk gebruikt als iemand bezig met het proberen te krijgen van een kindje, anders is het gewoon sex of vrijen :mrgreen: )

Ik mis hier nog de NICU (= Neonatale Intensive Care Unit) die heb ik al wat keren moeten uitleggen zowel hier als IRL (=In Real Life) :wink:

Ik zag juist dat er stond dat T.O technische ondersteunig betekend. Maar T.O kan ook Topic opener (topic starter) betekenen.