… sliepen jullie kleintjes met knuffels/ tuttels/ doekjes etc.
Ons is het advies geggeven om geen knuffels etc. in het bedje van Lotte te zetten (vlak nadat ze geboren was)
Bij Sam heeft vanaf het begin 2 tutpopjes en een klein knuffeltje gelegen… en die liggen nu nog bij hem in bed :inlove:
Anne al vanaf dat ze geboren was in het ziekenhuis, dara kreeg ze al een knuf in haar wiegje. Thuis heeft ze er ook altijd in bed gehad, maar alleen maar kleintjes.
We deden eerst kleine popjes/knuffels die niet op haar konden vallen toen ze klein was. Toen ze groot genoeg was om iets zelf aan de kant te duwen of ermee te spelen de wat grotere knuffels in het ledikantje.
Yeline vanaf het begin toen ze geboren was het knufje lag in de couveuse bij haar :inlove:
Wij hebben vanaf het begin een paar kleine knuffeltjes en tutpopjes in haar bedje gelegd, 6 stuks geloof ik. En ze liggen er nu nog in. Ik vind het wel makkelijk, Noa gaat er lekker mee zitten spelen als ze wakker wordt, dus dan hoef ik ook niet à la minute bij haar bed te staan.
Ik kan me voorstellen dat als je kindje erg prikkelgevoelig is, het wel afgeraden wordt. Maar hier geen problemen ermee dus.
mijn kinderen hebben nooit een knuf in bed ze hielden er uberhaupt niet van. alle knuffels liggen al 3jaar te verstoven in een vuilniszak.
en als ze een speeltje in bed hebben bijvb een auto of een boekje wordt dat er gewoon uit gegooid.
Tyas heeft vanaf dat hij 3-4 weken is een speen en door de ring zit een spuugdoek. Daar kroelt hij mee :mrgreen:
Cleo heeft sinds de geboorte een tutpopje van difrax bij zich in bed, en ze kan echt niet zonder, bij dit popje kan ze er gewoon doorheen ademen dus uber-veilig
@Esther83 wrote:
Tyas heeft vanaf dat hij 3-4 weken is een speen en door de ring zit een spuugdoek. Daar kroelt hij mee :mrgreen:
Daar zit hem al een groot verschil, hihihi, Lotte weigert absoluut om een speen in haar mond te doen. 2 Seconden en * plop * daar gaat ie al weer :mrgreen: Verder begint ze nu pas net haar handjes te ontdekken, beetje te graaien en grip te houden op dingen die ze vast heeft. Vandaar dat ik dacht dat een knuffel of tutteldoekje nu misschien wel lekker zou zijn voor haar.
Gaan het vanaf vandaag maar eens proberen
benthe heeft ookal vanaf de geboorte 4 knuffels in dr bed… en daar slaapt ze nu nog mee …
met zetje zebra van CZ is hier toch wel favo en dan vooral de staart :shifty:
Jasper heeft zo’n knisperbeestje en een olifantje bij zich in bed. Tot nu toe vond ie het nooit echt spannend maar op vakantie ontdekte hij dat olifantje bij mijn ouders* en nu is helemaal :inlove: met dat ding en moet het dus overal mee naartoe, en dat terwijl ik juist 2 mooie tutpopjes van Difrax voor hem had gekocht(1 als reserve dus) :wall:
Volgens mij raden ze de knuffels niet alleen vanwegen de prikkels maar ook vanwegen de verstikkingsgevaar af. Maar ja, iedereen met gezond verstand zal geen grote knuffel, waaronder het kind eventueel zou kunnen stikken in het bedje doen, toch?
*heb ik vorig jaar bij de Dirk gekocht toen ik mijn ouders ging vertellen dat ik zwanger was. Het was eigenlijk nooit bedoelt om ook echt te gebruiken want zo mooi is het niet, maar blijkbaar denkt zonemans daar toch echt anders over :roll: :wall:
Hoi, leuk om te lezen dat jouw dochter ook Lotte heet!
Groetjes,
Viratine
al vanaf dat ze met 750 gram in de couveuse lag had ze een knuffie bij zich, wel een aangepast formaat natuurlijk.
Zo hebben we steeds het formaat aangepast, tot ze echt een favoriete kreeg en die ligt er nu nog steeds!
Hier hebben ze ook al sinds ze thuis zijn, dus vijf dagen oud, een knuffel in bed. Die hebben ze nog steeds. T maakt ze niet uit of die er wel of niet is, maar ze spelen er wel mee als ze wakker zijn geworden. :inlove: