vanaf wanneer op buik 'oefenen'?

Van de zwangerschapsgym van mijn eerste herinner ik me nog dat de lerares (fysiotherapeute) zei dat je je kindje regelmatig op de buik moest leggen, ik geloof om nekje optillen te oefenen, en ook om later de ontwikkeling naar draaien en kruipen te stimuleren. Maar ik heb geen idee meer vanaf hoe oud. Nu al? Of pas na een bepaalde tijd? Weten jullie het?

volgens mij kan dat nu al wel, zo’n kleine 5 minuutjes en dan intotaal een kwartier over de hele dag, dus 3 keer 5 minutjes

is ook goed voor een eventuele voorkeurshouding :wink:

Wij kregen toen ze 9 weken oud was het advies om haar 5 keer per dag heel eventjes op haar buik te leggen en 1 keer een minuut. 5 minuten vind ik wel erg lang voor een baby van 3 weken.

kraamhulp zei bij ons regelmatig even op de buik leggen, goed voor het nekje. Als ze op de buikliggen wordt nekje en rug sterk van en mag vanaf begin alleen niet te lang en als je erbij ben.

Tim werd er oo heel rustig van als hij krampjes in zijn buik had. Lag toen hij 1 maand was regelmatig op zijn buik in box te slapen.

Jayden heb ik toch al vrij snel op de buik gelegd en ook voor 's nachts. Dit natuurlijk tegen het advies in, maar ben er eerst lang bij geweest (overdag).

Nu ligt Tyrone gewoon op de rug, maar wil sinds 2 dagen ook meer op de buik, op onze buik liggen. Hem vind ik nog te jong om op de buik te leggen, slapen dan. Maar op onze buik ligt hij ook op zijn buik, en dat vind ik anders. Je voelt zijn ademhaling enzo.

Net had ik mijn handen vol, en begon ie weer te huilen. Dus heb ik hem even in de box gelegd, op zijn buik… We vermoedden dat ie last heeft van darmkrampjes, en dan ligt op de buik gewoon lekkerder. Na een paar minuutjes heeft papa hem weer opgetild.

Maar ik zou niet weten of daar tijden aan verbonden zijn. Neem aan dat als je er constant bij ben, dat het nie tveel uitmaakt. Vroeger lagen baby’s altijd op de buik… En om niet bang te hoeven zijn voor wiegendood kun je er dus beter gewoon bij blijven…

bij het consultatiebureau gaven ze toen alex twee weken oud was de tip om hem na het verschonen even op zijn buikje te leggen. ik deed dit een paar keer per dag even.

Na het verschonen is ook een goede tip! Ik leg hem ook altijd na het bad op de buik, en dan masseer ik hem lekker. (Maar daarnaast ligt hij dus al de hele dag op de buik)

Wij deden het vanaf de geboorte af en toe eventjes, maar mijn zoontje kon dan ook al vanaf zijn geboorte zijn hoofdje omhoog houden. Denk ook dat je het in principe pas echt moet gaan ‘oefenen’ als ze dat kunnen.

Ondanks al jullie antwoorden vergeet ik het dus steeds te oefenen hè, behalve als ze uit bad komt (eens in de twee dagen bij ons). Maar dan ligt ze in d’r blootje, dus vindt ze niet zo leuk.

Ben ik 'r gisteren aan het aankleden in een jurkje met knoopjes op achterkant, dus ze móest even op d’r buik, tilt madam me toch een end d’r hoofd op!!! En ze blééf maar steunen en rondkijken…!

Wát nou oefenen…? Ik kan het toch wel…:mrgreen: :inlove:

Nu nog een keer met fototoestel in de aanslag…