Hallo,
twee vraagjes: Vanaf wanneer leggen jullie een jong kind (jongste wordt maandag drie) op een gewoon luchtbed te slapen ipv een campingbedje (in een tent)? Dat campingbedje en matras neemt zoveel ruimte in in de kofferbak en hij slaapt thuis ook in een gewoon bedje. Daarom mijn twijfel. En adviseren jullie voor hem dan een gewone slaapzak of nog zijn kleine slaapzakje met zijn eigen dekbedje?
En vanaf hoe oud kan een kind (oudste is tien, middelste zeven) in een bijzettentje ipv bij pappa en mamma in de tent? Heb nl een erg mooie vierpersoonstent gezien. Maar ja we zijn met vijf.
groetjes van Marloes (ben nog nooit met kinderen wezen camperen maar manlief moet nu overstag :mrgreen: ).
Wij gingen vroeger ook altijd kamperen.
Ik was een jaar of 10 toen ik voor het eerst in een klein tentje sliep. Mijn zusje was toen 8. Ging vanaf het begin goed.
Wij wilden dit jaar gaan kamperen als ik niet zwanger was geweest. Ik had onze zoon die bijna 3,5 is gewoon op een luchtbed te slapen gelegd.
Wat betreft slaapzak…wij nemen meestal een dekbed mee.
nano slaapt sinds ie 2,5 is met kamperen gewoon op een luchtbed, het jaar daarvoor sliep ie in zijn deryantentje in mijn voortent.
Hij heeft het eerste jaar gewoon met mij onder een opengeritste slaapzak gelegen, vorig jaar heb ik hem een peuterslaapzak cadeau gedaan. (maar dat had niet gehoeven).
Ik zou alleen in eigen tentje vooral overleggen met je kinderen zelf, wanneer zij het prettig vinden. Maar als ik een leeftijd zou moeten roepen, zou ik rond de 7/8 zeggen.
hier ook een campeer freak, de oudste durft nog niet
dus gaat zijn tentje (iglo ding) in de voortent dit jaar, zo kan hij toch een beetje wennen…
Jongste gaat gewoon in het campingbedje, past gelukkig net…
hoihoi
Bente gaat in het tentje(is dan 10 maanden) en nienke wil graag in een eigen tentje maar daar vindt ik haar eigelijk nog wat te jong voor. Ze is nu 6 jaar. En ik geloof ook nooit dat ze het echt wil als ze er eenmaal in ligt ik kijkop dat moment wel hoe het gaat
groetjes
marlies
Ik zou dat eng vinden, een eigen tentje… :oops:
Als ze een jaar of 10 zijn, 12 dan misschien maar eerder niet hoor.
Ik vind dat ook eng hoor. Gelukkig zijn mijn oudsten ook bangerds en willen die nog graag bij ons in de tent :lol:
Ik zou idd zeggen vanaf een jr of 11, 12.
Wij lieten ze vanaf anderhalf op een gewoon matje slapen, kinderslaapzak erbij waar ze tot ong 5jr in kunnen.
Vanaf 2 jaar ligt Laura al op een luchtbed, in een eigen slaapcabine. 't Is niet dat ze echt veel kwaad kunnen in een tent als ze uit bed komen, toch?
Eigen tentje, ik weet niet… sowieso moeten ze het zelf willen en durven natuurlijk, en dan moet jij het zelf ook nog durven - dat laatste hangt misschien ook een beetje van de camping af?
Voor zover ik weet sliep ik zelf vanaf 8 jaar in een tent, samen met mijn broertje van toen 4 jaar.
Ik kan me zo voorstellen dat Laura vanaf een jaar of 6-7 in een eigen tentje zou kunnen :think:
(zeg ik nu - maar wie weet ben ik daar over 2 jaar nog lang niet aan toe)
vanaf dat ze 1 was bij ons in de tent op haar eigen matje en in haar eigen slaapzakje, daarvoor in de bak van de wandelwagen bij onsin de tent.
een eigen tent moet ik nog niet aan denken, vind ik eng. ik wacht wel tot ze er zelf mee komt. 8)
onze middelste ging toen hij 2,5 was nog in het campingbedje, de jongste dit jaar ook nog. Als hij volgend jaar in het peuterbedje slaapt, gaat hij ook op een luchtbed, slaapt hij dan nog in het ledikant, dan wederom in het campingbedje.
En eigen tent… ik weet van mezelf dat ik met 5 of 6 jaar samen met mijn broers van 7 en 3 in 1 tentje lag al. Maar hier vraagt de oudste er absoluut nog niet om, dus dat doen we dus ook nog even niet voorlopig :mrgreen:
Over het luchtbed kan ik niet veel zeggen, wij hadden een vouwwagen met gewone matrassen. Maar het eigen tentje… Twee jaar geleden hebben we de laatste nacht in twee kleine tentjes geslapen, papa en mama samen en de twee jongens samen. Ze waren toen (diezelfde maand jarig geweest) 5 en 3 jaar. Vorig jaar hebben ze samen drie nachtjes in de eigen tent geslapen, omdat ze het gewoon leuk vonden. Dit jaar gaan ze waarschijnlijk een groot deel (misschien wel de hele vakantie) van de vakantie in een eigen tent, de jongste wordt in de vakantie 5 en de oudste wordt twee weken voor de vakantie 7 jaar.
Toch is er (denk ik) maar 1 goed antwoord… Doe wat je zelf (en je partner en je kids) goed vind voelen!
Fijne vakantie!!!
Rav heeft vorig jaar toen hij 3 jaar was op een luchtbed geslapen in zijn eigen tentje. Het tentje stond vlak tegen onze tent aan. We konden alles dus heel erg goed horen. Beter dan wanneer hij thuis in zijn eigen slaapkamer ligt.
We hebben het wel aan hem zelf over gelaten. Hij mocht ook bij ons in de tent slapen. We hebben het alleen niet extra spannend gebracht. Gewoon zo van dit tentje is jou eigen slaapkamer op de camping.
Rav koos voor het eigen tentje en heeft er prima geslapen. Dit jaar nemen we weer zijn tentje ook mee en kan hij kiezen of hij bij ons wil slapen of in het tentje.
Nure slaapt in het campingbedje in zijn eigen slaapcabine.
We hebben een tent met 3 slaapcabines, dus als Rav bij ons wil slapen is dat geen enkel probleem. Dan hij lekker spelen in zijn tentje als het regent. We staan wel op een grote gezinscamping in NL.
Mijn zus en ik hebben jaren lang in de ondercabines van een vouwwagen gelegen. Dat waren onze ‘eigen’ tentjes. Daarna is mijn zus met ±10jarige leeftijd in een iglo gegaan. Ik heb volgens mij ook vanaf mijn 10e in een eigen tent geslapen :think:
R. Slaapt deze vakantie lekker bij mij op mijn luchtbed. Met zn 2e op een 2 persoons. Met ieders ons eigen dekbed vanuit huis.
Toen mijn dochter vorig jaar ruim 1 was in de zomer hadden we zo’n deryan tentje meegenomen. Het plan was dat ze daarmee in de voortent van onze niet al te grote tent kon slapen.
Volgens mijn dochter geweldig om in te spelen, maar niet om in te slapen.
Toen heb ik het matrasje (zo’n self-inflatable ding) naast ons neergelegd en dat ging veel beter.
Ik vond het eigenlijk ook een prettiger idee dat ze over ons heen moest om de tent uit te komen midden in de nacht.
Dit jaar is ze ruim 2 en zal ze op dezelfde plaats slapen. Lekker knus.
Volgend jaar komt er waarschijnlijk een nieuwe tent.
We zoeken er dan één met 2 slaapcabines naast elkaar die gescheiden worden dmv een ritsdoek. Eén 3-persoonscabine en een 2-persoons. Dan kun je met 1 tot 3 kinderen alle kanten op.
Mijn zus en ik kregen een eigen tentje (samen) toen we 6 en 8 waren.
Toevoeging:
Dochter gaat dit jaar nog in haar combi sleeper. Thuis slaapt ze onder een gewoon dekbedje. Combi sleeper is lekker warm en hebben we toch nog liggen. Zou officieel tot 4 jaar moeten passen. Anders zouden we een peuterslaapzak kopen of haar eigen dekbedje meenemen.
Ik durf Anna Sofie nog niet alleen in een tentje te laten slapen deze zomer :shifty:
We hebben 2,5 cabine (die 0,5 is met een doek te scheiden van 1 van de cabines) Zij heeft 1 cabine, Lev heeft 1 cabine, Sal ligt in de 0,5 en wij slapen in de voortent.
Lev slaapt in een campingbedje, Sal in de Deryan of in de bugaboo-bak (handig dat ze nog niet hard groeit) en AS slaapt al 3 jaar op een luchtbed.
dtje was 5 toen hij voor het eerst alleen in een tent sliep en hij vind het geweldig