Hoe pakken jullie dat aan? Want wij kunnen wel een uur langer slapen maar denk niet dat Hieke daar in gaat trappen. Ik dacht om haar proberen wat langer wakker te houden zaterdag… :think:
Iemand tips of is het gewoon een kwestie van dapper zijn en doorbijten? :eh:
Hier heb ik nooit problemen mee gehad eigenlijk.
Maar als je denkt dat ze er last van krijgt dan zou ik haar even iets later op bed brengen dan anders.
ik zit er al tijden tegenaan te hikken :shifty:
nano trapt ook niet in winter- en zomertijd. Toen de zomertidj inging, was het hier dus groot feest: nano kon een uur later naar bed (ging eerst half 7, errug vroeg vond ik) en sliep een uur langer door (ook niet verkeerd ).
Maar nu wordt het weer ellende, ben ik bang. Een uur later naar bed, resulteert bij nano ook niet in een uur langer doorslapen 's morgens, eerder tot een uur eerder wakker worden :eh: Ik hou mijn hart dus vast…
Ik hoorde van iemand dat je kunt proberen de dagen ervoor (uh dat is nu dus al een beetje krap) steeds ene kwartier later naar bed te doen, zodat je kind er langzaam aan kan wennen…
Ah, was dat dit weekend?
Maar ik merk aan de kinderen dat omdat het eerder donker is, ze ook eerder moe zijn… Dus hier verschuif ik het gewoon een beetje: we aten altijd om 18.00, dat is inmiddels rond 17.30. Dus vanaf het weekend wil ik voortaan rond 17.00 uur eten. Dan kan ik ze rustig naar bed brengen.
En Jayden haal ik er altijd om 9 uur uit, maar had me laatst ook weer verslapen tot 10 uur…En hij trekt dan het dekbed over zichzelf heen en valt weer in slaap na een uurtje of 2 zingen (Tyrone komt wisselend per nacht, dus die zal er helemaal geen moeite mee hebben :mrgreen: )
Ik vind het niet zo erg als het verschuift hier. Alex gaat rond 8 uur erin en om 8 uur eruit. Dat zal straks wel 7 erin, 7 eruit worden.
Maar ik denk ook dat het makkelijkste is om het elke dag een beetje te laten opschuiven.
tja, hier ook benieuwd hoe dat gaat met Nena… Met Demi hebben we daar nooit problemen mee gehad, die ging gewoon mee met de tijd. Volgens mij heeft het niet zoveel zin ze later naar bed te doen ofzo… mijn ervaring is dat als ze later naar bed gaan ze toch op hun normale tijdstip wakker zijn.
Maar we zullen we zien vannacht! (ach, ik mag morgen toch uitslapen!)
gr
muts
Morgenvroeg zijn de dames zoals vanouds tussen 6 en 7 wakker en dat is dan een keer tijdtechnisch gezien een uurtje vroeger, dus tussen 5 en 6, maar da’s maar één ochtend doorbijten voor ons (deze moeder voedt nog regelmatig 's nachts, dus één ochtendje eerder hakt er niet zo hard in ). Bij Saba zal het waarschijnlijk zo zijn dat ik haar morgen flink uitput met boswandeling, speeltuin en nog meer van dat soort energie-slurp-activiteiten, en dan leg ik haar rond middaguur nieuwe tijd in bed, en 's avonds de normale nieuwe tijd (19.30 uur) ook. Vorig jaar ging dat prima. Zo snel mogelijk in de nieuwe tijd mee. Ging zonder problemen. Hopelijk dit jaar ook .
Lijkt een beetje op het jetlag verhaal. Hoe sneller je je aanpast aan de nieuwe tijd, hoe sneller het went.
Hier vind ik dat ook altijd lastig, Lucas en pepijn die blijven nog best wel een tijdje in hun oude ritme zitten. Dus we verschuiven het elke dag met een kwartiertje en dan hopen we maar dat ze snel in het nieuwe ritme zitten.
Vroeger vond ik dit altijd het fijnste een uur langer stappen of een uur langer slapen 's nachts maar nu ik kinderen heb vraag ik me heel vaak af of het wel zo nodig is om de tijd te verzetten, haha
hey!
goede vraag, ik was er ook al erg benieuwd naar hoe jullie dat aan gingen pakken, maar ik lees dat men meer is van go with the flow, je kunt het toch niet precies regelen he!
Ik doe maar zo ‘gewoon’ mogelijk vandaag en dan zie ik wel hoe laat hij wakker is, ik probeer het maar een beetje op te schuiven denk ik…
Liefs, M-J