van wieg naar ledikant

Dit weekend hebben we onze dochter van 4 maanden in het ledikant proberen te laten slapen…ze vond het vreeselijk, alles bij elkaar gehuild terwijl ze normaal zelden huilt in bed. Ik heb het idee dat het komt omdat het ledikant nog zo groot is, maar ze groeit toch echt uit de wieg binnenkort (hebben we haar nu toch maar weer even ingelegd en was meteen goed :shock: !).

Herkennen jullie dit en hebben jullie tips voor de overgang van wieg naar ledikant?Wanneer ging jullie kindje van wieg naar ledikant?

Bedankt!

hmmm neem aan dat je het bedje kort opmaakt? Eventueel iets boven haar hoofd bedenken zodat het ledikantje wat kleiner aanvoelt?

nano ging naar ledikant toen ie 7 maanden was, zonder probleem moet ik zeggen :think:

Hoop dat ze snel went aan haar nieuwe stekkie!

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om het wiegje eerst in het grote ledikant te zetten?

Vaak is idd de grote opeens eng en voelen ze zich daar niet prettig bij.

Heel veel succes

of anders kinderwagenbak ( Als ze daar nog in past ) in ledikantje?

groetjes,

Louise

Stond het wiegje bij jullie op de slaapkamer en moet ze nu in haar eigen kamer slapen?

Misschien is het een idee (als het past hoor :wink: ) om het ledikantje tijdelijk bij jullie op de kamer te zetten?

Joost is hier na 3 maanden over gegaan naar zijn eigen kamer en grote ledikant en ik moet je zeggen:…wij hadden er meer last van dan Joost zelf.

Die van ons heeft nooit in een wieg gelegen. Maar ik kan me voorstellen dat die open spijlen ineens heel anders zijn voor zo’n kleintje. Misschien kun je de zijkanten bedekken? Of is dat weer niet verantwoord?

Groetjes Nienke

Ik hing idd altijd een luierdoek over de spijltjes heen om het wat ‘‘kleiner’’ te maken voor haar…

En zette i eesrte instantie het ledikant wel op dezelfde plek als het wiegje zodat het ‘‘uitzicht’’ iig hetzelfde was…

En idd kort opmaken…het is even wennen waarschijnlijk maar blijf het wel doen,desnoods op de dag nu en de nacht in de wieg en zo de wieg rustig ‘‘afbouwen’’ :wink: