:think: sinds afgelopen weekend doet 't pijn zodra de TSR ‘toeslaat’.
Merk dat het echt de TSR is omdat op datzelfde moment m’n andere borst begint te lekken.
Zoonlief is natuurlijk morgen pas 2 weken, dus het zou best kunnen dat dit normaal is, maar ik herken het niet van het kolven wat ik bij m’n dochter deed.
Aanhappen gaat perfect, da’s hooguit gevoelig, zoals het al vanaf dag 1 is. Maar echt, de laatste paar dagen zit ik even met kromme tenen zodra de melk begint te stromen :? Is al na een slok of 3, en soms na een aantal minuten nog een keer.
Nou ja, vraag me af of dit erbij hoort, en zo ja of en wanneer het overgaat of minder wordt
Een TSR kan heel heftig voelen idd!
Soms prikte het gewoon ontzettend.
Vooral in het begin.
Ik voel de TSR nog steeds wel, maar lang niet zo meer zo erg als in het begin.
welke houding voed je ?
ik voelde de TSR in het begin ook altijd heel erg. Wist altijd precies wanneer hij echt kon drinken enzo. Dit is later wel weggezakt…
@Faith wrote:
welke houding voed je ?
zittend (de Madonna-houding geloof ik? :think: )
:mrgreen: hoop dat 't hier ook minder pijnlijk gaat worden, vind de steken van het aanhappen wel genoeg eigenlijk (<-- daar ben ik trouwens wel érg blij mee, want voel zo precies of ie goed gehapt heeft of dat ie alleen maar ligt te sabbelen, en dat laatste gebeurt dus niet, ben net zo blij dat ik klovenvrij ben )
@Jiska wrote:
@Faith wrote:welke houding voed je ?
zittend (de Madonna-houding geloof ik? :think: )
ik heb namelijk wel is een kraamvrouw gehad die dit ook had.
En we kwam er achter dat de baby aan de borst “hing”
misschien dat is proberen… wie weet is dit het wel…
en wie weet ook niet :?
:think: hij ligt wel goed ondersteund op m’n hand en het voedingskussen. Ik hou sowieso z’n hoofdje ‘in bedwang’ als ie nog aan moet happen, anders gaat ie ‘spelen met z’n eten’ (en hoe :inlove: dat ook is, 't is niet de bedoeling natuurlijk )
Merk 't ook eigenlijk voornamelijk alleen links, rechts is minder.
Kijk 't nog wel een poosje aan (misschien donderdag even met CB overleggen, misschien dat de wijkverpleegkundige ziet dat we toch iets fout doen :? ) en anders, als het erger gaat worden bel ik een lactatiekundige. Zou zonde zijn als het inderdaad zoiets ‘simpels’ is als dat beeb aan de borst ‘hangt’, en we daar niets aan doen toch?
ik heb het ook gehad, bij mijn 2e, werd in de loop van de tijd wel minder
Had ik ook de eerste drie weken…
Ook ik heb zeer pijnlijke TSR. Met name die tussen de voedingen door, want als hij drinkt is het niet pijnlijk.
Heb ook zeer heftige TSR dus dat heeft er misschien iets mee te maken (spuit er echt uit).
Vraag me er niks over af, want heb dit altijd (bij alle kinderen) gehad…
:think: tja, bij 't kolven (nu 3 jaar geleden) heb ik dit nooit gehad, en de eerste dagen nu ook niet (terwijl ie toen ook al héél goed dronk, dus het is niet zo dat er toen nog geen melk was )
Melk is hier ook in overvloed aanwezig; zelfs bij tegen de zwaartekracht indrinken (als ie op m’n buik ligt) en hij laat los, spuit het in stralen omhoog. Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft?
Gelukkig is die hele heftige pijn maar een aantal slokken, daarna is er niets meer aan de hand!
Bij mij is het vooral pijnlijk als ik een een spontane tsr krijg.
Dus als ik niet aan het voeden of kolven ben.
In het begin ook erg pijnlijk als ik aan het voeden was, maar dat is gelukkig niet meer.
Bij mij deed het tsr in het begin ook flink zeer, na een aantal weken nam de pijn wel af maar het is bij mij altijd gevoelig geweest.
Vooral toen Yari minder voedingen kreeg en m’n borsten s’morgens op knappen stonden kon het gemeen steken.
Het waarom je het bij het kolven niet had zou misschien kunnnen komen dat je bij het live voeden een heftigere tsr hebt dan dat je afkolft.
Dit baseer ik enkel maar op mezelf ik kan niet afkolven en krijg dus helemaal geen tsr met zo’n ding aan m’n borsten.