...

Ik zal het net als jij ws wel niet snappen maar hoe kan zo’n buuf ten eerste zo omgaan met de poes? En dan wel geld uitgeven aan een ‘kattenpil’, maar niet aan een sterilisatie? Als het arme beestje al een giga navelbreuk heeft en dus nu ook weer een nestje met te kleine kittens die snel overlijden dan WIL je toch nooit weer een nestje? Ze denkt echt absoluut niet in het belang van het beessie. :cry: Het asiel is dan nog de beste plek zou ik denken, daar wordt beessie geholpen door de DA, wordt geopereerd waar nodig is, gesteriliseerd en komt dan hopelijk in een heel lief huis terecht. En ik meen dat de dierenbescherming echt niet hoeft te vertellen wie het beestje binnen heeft gebracht…zit jij ook niet met het probleem mbt de relatie met je buuf… :-*

ik zeg dierenbescherming bellen, hartstikke sneu voor de poezen!!

ze geven niet door wie er belt hoor!!! Ik zeg echt bellen. Nu heb je 1 nest, straks wellicht nog veel meer!!

Zo te lezen is het een heel probleem met de buurvrouw en haar katten. Hoe moeilijk het zal zijn om de knoop door te hakken lijkt het me wel erg verstandig om een instantie in te schakelen. Ik lees echt wel dat het zo niet te houden is en jij kan niet de problemen van je buuf op je schouders nemen.



Sterkte in elk geval

Jiska klinkt mss gek maar weet je juist omdat je al schrijft dat de buren het ‘maar’ beesten vinden doet mij denken dat het ze werkelijk ook niet eens zou boeien wanneer jij de dierenbescherming belt. :silenced: Zij zijn dan van een ‘probleem’ af en jij hebt je best gedaan toch? Voel je niet schuldig!! Jij kunt er niets aan doen dat je buren ondanks het feit dat ze de middelen er niet voor hebben TOCH een poezebeest hebben. Das nog niet het ergste maar als je weet dat je geen geld hebt om te steriliseren (is toch net zo duur als castreren? :think: ) dan houd je toch je beessie binnen uit alle macht? :wall: Al zou je ze in de nacht in een bench moeten opsluiten. :silenced: En geloof me ook de dierenbescherming vind het ws stukken beter om het beessie van de straat te hebben. Al die kittens die het wel overleven waar komen die terecht? Je zegt het zelf al jij kunt er niet meer bij hebben, en het is al reuze stoer dat je er 1 in huis hebt genomen! Jij weet je beperkingen de buren blijkbaar niet. :frowning: En de DA die vaak werkt voor de dierenbescherming doet het werk veelal op vrijwillige basis. Ja je betaald als je een kat of kitten uit het asiel haalt maar echt dat geld gaat meestal gelukkig ‘gewoon’ naar het asiel want die hebben het al duur genoeg met de beestjes voer te geven en de huisvesting. En het is zoooo fijn dat de DA-en dat werk vrijwillig willen doen. :thumbup:

Kortom geef jezelf geen schuldgevoel, kijk of je de dierenbescherming of je lokale asiel kunt bereiken en vraag ze om advies. :-* Het is te erg voor woorden dat zij je nachtrust zo om zeep helpen want ik herken het gevoel ik kan er zelf ook niet tegen wanneer mensen zo met hun ‘huisdieren’ omgaan. Mijn idee is dat het een goeie afweging moet zijn, niet alleen qua zorg maar juist ook of je de middelen ervoor hebt. Anders moet je een hamster op batterijen nemen. :hand:

Overigens durf ik er haast mijn linkerarm om te verwedden dat wanneer je maar heel beperkt de middelen hebt om een beestje bij de DA te laten steriliseren dat een DA best genegen is je de rekening in stukjes te laten betalen. :snooty: Niet vragen is altijd mis en betekent geen verantwoordelijkheid nemen.

is er niet iemand in de buurt die de poes met het kitten wil adopteren

als je buurvrouw toch al niet goed voor die beesten zorgt en het klinkt ook niet echt of ze er voor wil zorgen is er dan niet een oplossing dat ze ze weg geeft ofzo naar iemand die met alle liefde en middelen wel voor poes en kitten wil zorgen!

ik weet dat dat niet jou taak hoort te zijn maar merk dat dit je toch veel doet!!

had het er met collega over. Die zei



“gewoon zeggen dat kat is komen aanlopen en je niet weet van wie hij is, in jou schuur bevallen. Ze komen hem dan ophalen en herplaatsen hem.

Als hij gechipt is kunnen ze de herkomst weten, maar dat lijkt me niet als ik dit verhaal zo hoor…”

:shock: 15 poezebeesten? Zitten ze in een koopwoning? Verhuurders stellen vaak een limiet…sjucht. Zelfs met een modaal inkomen kun je geen 15 beestjes onderhouden in de zin van voer inentingen en meer. Nee ik vind zoiets onbegrijpelijk pffff. Kan me zo voorstellen dat je daar zelf ook niet lekker van wordt. :frowning:

Geen watjes hoor, menselijk dat zijn jullie. Weet je buren zijn soms ‘lastig’ in de zin dat je ws nog heel lang naast ze woont. En dat het liefste zonder teveel gedonder. Snap dus best waarom je zo tegen ingrijpen aanhikt. Zou het mss een optie zijn om eens met de wijkagent te babbelen? Die weten vaak heel veel opties waar wij en jullie mss niet eens aan denken, kan de mediator zijn voor jullie en geeft je mss ook nog wat meer rust. Zitten jullie iig als buren zijnde niet direct in de ‘vuurlinie’. :-* En zo heb je voor je gevoel ook gelijk iets te doen, zonder rechtstreeks de dierenbescherming te bellen?



:inlove: heb ook bijna de roze wolk gevonden, na de eerste hopelijk goeie echo ga ik er fulltime opzitten :lol:

Ik heb alles diagonaal doorgelezen. Erg moeilijk zo’n situaties met allemaal katjes :hug: . Ik lees dat het een huurhuis is. Heb je al contact gezocht met de woningstichting? Wellicht dat ze meer ervaring hier mee hebben. Wijkagent is inderdaad ook een goed idee, of iemand van de gemeente. Sterkte en succes!

:shock:



Sorry maar de dierenambulance?

Ik zou dat beestje naar de dierenarts brengen en het in laten slapen op kosten van de eigenares!