...

In de schuur laten bevallen en zodra the buuf thuis komt het kratje overhandigen. Ik zou er niet bij zitten. De natuur doet haar werk wel.

Of ben ik nu te hard? :shifty:

@Nefarious wrote:

In de schuur laten bevallen en zodra the buuf thuis komt het kratje overhandigen. Ik zou er niet bij zitten. De natuur doet haar werk wel.

Of ben ik nu te hard? :shifty:




idem… kratje met poezen terug bezorgen !! Anders zit je binnen de kortste keer met tientallen pluizenbolletjes !!

of idd laten bevallen en krat met poezebeestjes brengen… of dierenbescherming/ambulance bellen.



Want ik begrijp dat er een lang verhaal achter het korte verhaal zit en denk dat de vrouw in kwestie misschien niet helemaal top voor de katten zal zorgen?

Ik zou het ook niet accepteren, de poes zou met kroost, of als het nog niet zover is, zonder kroost terug gaan naar de eigenaar en moeit die zich er niet mee, dan zou ik de dierenambulance bellen of zelf de poes naar het asiel brengen. Klinkt hard, maar het is niet jou huisdier.

Tja een hond heeft een baas en een kat personeel, toch?

Een kat laat zich niet vertellen waar hij gaat wonen, hij kiest de beste plek uit voor zichzelf. En jij bent de uitverkorne :lol:



Ik zou me wel vereerd voelen denk ik, ze zijn zo leuk, maar ja, als de buurvrouw niet ingrijpt dmv sterilisatie zit je over een aantal weken weer met het volgende nest.

lekker in de schuur laten bevallen,

en daarna de kitten aan je buren terug geven…



en eens even goed met haar gaan praten…

je hebt ook een stichting voor kittens, die vangen ze dan op,

en is geheel kostenloos…

ik zal een op google zoeken

Tja als je er verder geen last van hebt zou ik d’r gewoon in de schuur laten bevallen.



Maar zou wel even met de buuf gaan praten, o.a over als er iets mis gaat dat het niet jouw pakkie aan is en dat je dan meteen de dierenambulance belt, op haar kosten.

En dat als ze nu de volgende keer weer komt met jong je d’r meteen naar het asiel brengt.



Daar wordt ze meteen gechipt en gesteriliseerd en de kosten zijn voor de eigenaar als ze d’r op komt halen.

Doet ze dat niet heeft de poes nog kans op een ander leuk huisje met een fijner baasje misschien.

@mamma van sharondenise wrote:

Tja als je er verder geen last van hebt zou ik d’r gewoon in de schuur laten bevallen.



Maar zou wel even met de buuf gaan praten, o.a over als er iets mis gaat dat het niet jouw pakkie aan is en dat je dan meteen de dierenambulance belt, op haar kosten.

En dat als ze nu de volgende keer weer komt met jong je d’r meteen naar het asiel brengt.



Daar wordt ze meteen gechipt en gesteriliseerd en de kosten zijn voor de eigenaar als ze d’r op komt halen.

Doet ze dat niet heeft de poes nog kans op een ander leuk huisje met een fijner baasje misschien.


Dit dus…

@mamma van sharondenise wrote:



Maar zou wel even met de buuf gaan praten, o.a over als er iets mis gaat dat het niet jouw pakkie aan is en dat je dan meteen de dierenambulance belt, op haar kosten..




De opdrachtgever is wettelijk verplicht te betalen, dus daar zou ik voorzichtig mee zijn denk ik. In het ergste geval is een keizersnede nodig, en zit jij aan de kosten vast.



Verder ben ik het helemaal met je post eens :thumbup:

Ja, want het komt best vaak voor dat buurtbewoners katten laten ophalen door de dierenambulance, die zwaar verwaarloosd zouden zijn. Komen ze bij ons, dan is er niks aan de hand. En de eigenaar is dan vaak kwaad en heeft ook niet om een consult bij de DA gevraagd…



Dat geeft dus vaak ellende.



In principe moet de dierenambulance dan betalen, en zij berekenen het door aan degene die gebeld heeft, tenzij het om een dier gaat waar geen eigenaar van bekend is. Dan betalen zij het, of de gemeente.



Maar de regel is dus dat de opdrachtgever moet betalen.

Jeetje wat k.u.t van buuf heb jij zeg,(pardon my french)



Nou ik zou nu gewoon de dierenbescherming bellen he, dan maar alle katten weghalen.

Dit kan toch niet, spoort dat mens wel helemaal of is ze redelijk padje af?

miss. heel stom,

maar waarom pak je het levende kitten niet op en zet ze samen even in een beschutte bananen doos ?



miss in een bijkeuken even ?



http://www.zwerfkattenamsterdam.nl/melden_zwerfkat_kittens_gevonden.htm



staan ook wat tips op…



succes…

lijkt me idd geen pretje :hug:

Jeetje meid, wat een k.u.t situatie! Mocht het enne katje nog leven dan zou ik een kittenopvang bellen. Zij weten meestal wat je kan of moet doen.



Hoe is het verder afgelopen?



Wel super vervelend dat je buuf niet gewoon haar poes laatt steriliseren!