35+

Hoi Bella,

We zien Lasse op je avatar. Wat een lief beebje en volgens mij een lachebekje.

Ik dacht ook: we hebben er maar één nodig, maar mijn eitjes werken niet zo snel denk ik … dus morgen hebben wij een intakegesprek in Leiden (waar Spooky ook is geweest), dus hopen dat we verder komen. Kwil ook een beebje . :smiley: !!!

Groetjes

Mira

Hallo meiden,

Jaaaaa…Lasse mag er ook wezen hoor :inlove: :inlove: !

Bella, hoe bevalt moeder zijn? Valt het mee of tegen? Mij valt het 100% mee, Jeroen is gelukkig vrij makkelijk in omgang.

Mira, ik wens je heel veel succes en hopen dat er al een behandelplan wordt besproken! Vertel je ook even welke arts je hebt gesproken? Maria is een hele lieve arts uit Joegoslavie! Die hadden wij op het intake-gesprek. Ik ben heel benieuwd!

Liefs,

Moon

Nou Monique ik vond de eerste vier weken best pittig. Nu begint zich een beetje een ritme af te tekenen. Lasse is een pittig ventje en het was in het begin niet makkelijk de verschillende redenen voor huilen te onderscheiden. Honger, krampjes, moe zijn maar niet in bed of wagen willen liggen.

Nu krijgen we het beter door wat, wanneer en hoe we dan willen handelen en dat maakt de dagen een stuk beter.

Verder doet hij het goed.

Die avatar is een foto gemaakt door vader van Roel en daar is geboortepostzegel van gemaakt. Hij is daar anderhalve week oud en het lijkt alsof hij lacht. Maar het is een combi van een geeuw met zo’n destijds spastisch lachje. Dat gaf dit resultaat. Hij begint nu de laatste tijd pas echt te lachen.

Mira succes in het ziekenhuis en dat je maar snel het zelfde resultaat mag hebben als Monique. 2006 wordt gewoon jou jaar - toch??

Ik ga een jaartje ontzwangeren en van Lasse genieten. In loop van 2007 wil ik dan misschien voor een tweede gaan proberen (ik ben dan 39 - in aug 40) Maar dat zien we dan wel weer.

Gr Bella

Hallo meiden,

Bella, tja, je moet je kindje eerst goed leren kennen en de 3 RRR is zoooo belangrijk! Niets is vervelender als je kind krampjes heeft, je kan zo weinig doen voor zo’n kleintje! Het liefst wil je die pijn overnemen, maar ja dat gaat ook niet!

Gelijk heb je dat je eerst een jaar wilt ontzwangeren en daarna misschien nog een baby? Als die mogelijkheid is, dan moet je die inderdaad pakken!

Ik kies er niet meer voor, ben nu 41 en ben blij met Jeroen, ik ga het lot niet meer tarten :wink: .

Miraaaaaaaaaaa, vertel es, hoe is het gegaan? Ben zooooooooooo nieuwsgierig! :oops:

Hoe gaat het met de andere meiden?

Liefs,

Moon

Hoi Moon,

We hebben een gesprek gehad met dr. Heijnsbroek. Ken je haar? Ze nam ook echt de tijd voor ons. We hebben daar ongeveer 1,5 uur gezeten. Het voelde relaxt en goed aan allemaal. We hebben een plan opgesteld. Volgende week maandag bloed prikken, dan spermaonderzoek (met opwerken enzo) en dan IUI zonder hormonen, wel een pregnyl spuit 1,5 dag voor de IUI. Maar we wachten eerst op de uitslag van het bloedonderzoek, die krijgen wij 31 januari. Maar het is op de rails… ik ben enorm blij en natuurlijk hopen dat ik toch op de natuurlijke manier zwanger word…

Bella: idd 2006 word mijn jaar… :wink:

Liefs Mira

Ha Mira,

Dokter Heijnsbroek (Ingrid) kennen wij inderdaad, zij is een hele rustige, bedeesde arts. Fijn dat ze de tijd voor je genomen heeft, volgens mij doen ze dat altijd (moest je 's middags komen?) Vaak is 's ochtends voor de behandelingen zelf, echo-onderzoeken voor de follikelmeting etc…

Nou, er breken nu echt spannende tijden voor je! Zeker als je de IUI-behandelingen krijgt. Woon je ver van Leiden af? Wij moesten altijd een uurtje met de trein reizen! Hadden wij graag voor over hoor.

Ik kreeg wel hormonen (clomid) om meer eitjes extra te laten rijpen en wanneer de follikels groot genoeg zijn ca. 20 mm, moet je jezelf een pregnyl-prik geven.

Meid, ik ga je echt op de voet volgen hihihihihi

Dit jaar wordt inderdaad jouw jaar! Dat gun ik je van harte! Het is echt een bijzonder geschenk!

Liefs,

Moon

Hoi Moon,

Wij rijden ongeveer 3 kwartier naar Leiden. Wij zetten onze auto op de Haagweg (parkeerterrein), daarna is het 5 minuten lopen. Het is te doen.

Maar wat je zegt is waar… wij dachten ook huh? zitten we wel goed ?hihihihih :lol: Je stapt helemaal geen ziekenhuis binnen, maar een oud herenpand. Best een goede sfeer…

Wij hadden de intakegesprek om 10:45 uur, en dr. Heijnsbroek is idd een rustige, vriendelijke arts.

Leuk dat je mij op de voet gaat volgen :-*

Ging je hubbie altijd mee? of ging je wel eens alleen?

Tot gauw.

Liefs

Mira

Hallo,

Tuurlijk ga ik je op de voet volgen, tenslotte ben je in behandeling in “mijn” ziekenhuis! Het parkeerterrein hebben wij nooit kunnen vinden, vandaar dat wij altijd met de trein gingen! Wij hebben toch “vrij” reizen ivm werk van Han. Han ging niet altijd mee, hij heeft een ploegenrooster en die kijkt niet naar de cyclus van de vrouw :wink: ! Bovendien voor een follikelmeting is dat niet nodig hoor, binnen 5 minuten ben je vaak alweer buiten de deur! Ik kon altijd zo tussendoor van mijn werk, ik ging dan eerst naar mijn werk, daar pakte ik de trein! Hoefde ik niet meer over te stappen.

Het is een fijn kleine kliniek, de receptioniste wist na 1 keer wie je was bij naam, vond ik heel prettig!

Succes enneh…schrijven hé!

Liefs,

Moon

Hoi Moon,

ff een update:

Idd :slight_smile: de receptioniste wist bij ons ook al gelijk wie wij waren… heel positief. Gisteren hebben ze bloed afgetapt bij mij en 31 januari krijgen wij de uitslag hiervan… Ben geprikt door zuster Ellie, ken je haar ook?

Ook heel lief en geduldig.

Groetjes

Mira

Hoi meiden,

ik ben hier al heel lang niet meer geweest,ik heb het heel erg druk gehad en tot overmaat van ramp begaf onze computer het dus tja dan zit je ook effe zonder internet en dat is wel behoorlijk frustie hoor :wall: :wall: :wall: Ook heb ik nu sinds 2 weken een baan,voor 2 dagen in de week en dat maakt het natuurlijk ook nog drukker,maar het is wel heel erg leuk!!!Het is in een kappersgroothandel en ik ben er voor gevraagd :shock: .Maar nu genoeg over mij!!!Meiden hoe is het hier met iedereen???Mira,Bella,Kissie en alle ander meiden???Ik ga zo even bijlezen!!!

Liefs Urs :-*

Hoi, hoi,

Daar ben ik ook weer ff… Gisteren heb ik de uitslag gekregen van het bloedonderzoek, maarrrr helaas heb ik geen antistoffen tegen rode hond. Dus het voorstel is om de prik te gaan halen bij de ha. Maarrrrr het vervelendste is dat ik absoluut na de prik 3 maanden niet zwanger mag worden. :cry: Dit is gewoon het beste voor het beebje. Wij zijn al zo lang bezig en dan willen we natuurlijk ook een gezond kindje.

Ik word aan het eind van de ochtend gebeld door de ha…

Ik laat weer gauw van me horen.

Urs: toppie meid dat je weer werkt :thumbup: Ik heb ook gereageerd op je topic.

Lieve groetjes

Mira

Hoi Mira,

Goh, dat had ik ook, bij de allereerste onderzoeken kwamen ze vrij snel achter dat ik geen antistoffen had tegen de rode hond. Moest ook een prik halen. Dat schijnt ook een standaard iets te zijn waar ze op controleren. Want toen ik verder ging in Leiden, vroegen ze dat ook al aan mij. Bijna weer een prik gehad hihihihi. Maar ze hadden niet gezegd dat ik de komende 3 maanden niet zwanger mocht worden? Dat is overigens wel balen voor je, je bent al zolang aan het wachten, moet je nog eens 3 maanden extra wachten pffffffffffffff.

Wat gaat er verder nog gebeuren? Krijg je nog onderzoeken zoals HCG of iets dergelijks?

Ik hoop echt dat je snel zwanger mag worden!

Liefs,

Moon

Hoi Moon,

Aha dus jij hebt die prik ook gehad? Werd je erna ziek? Ik krijg volgende woensdag een BMR-prik (Bof, Mazelen, Rode Hond)… een kinderprik eigenlijk :slight_smile: Maar wat raar dat ze tegen jullie niet hebben gezegd, dat je daarna 3 maanden niet zwanger mag worden? Want dat mag absoluut niet. Ik word volgende maand weer gebeld door dr. Heijnsbroek… ms in die tussentijd nog wat andere onderzoekjes. Maarrrrr idd wel balen hoorr… weer 3 maanden verder… maar goed, wie weet werd ik in die 3 maanden ook niet zwanger toch? In iedergeval willen wij een gezond beebje. Dank je dat je aan ons denkt. :-*

Maarrrrr hoe gaat het met jullie (beeb en hubbie natuurlijk ook)?

Liefs

Mira

Hallo

Ook maar eens een update van mij na een lange tijd. Gaat momenteel helemaal niet zo lekker. Natuurlijk erg drukke verhuizing achter de rug en proberen nu de laatste hand aan het huis te leggen. Verder heb ik veel pijn in mijn handen en bekken, waarschijnlijk atrose. Er zijn borstfoto’s en echo’s gemaakt waarop is gebleken dat er iets aanwezig is wat er niet hoort te zitten, zowel in mijn borst als oksel. Ben al bij de chirurg geweest en krijg nu een oproep voor een 2de echo en een punctie. Daarna moet ik na een week terug komen bij de chirurg. Mischien dat het meevalt omdat ze me toch nog wel aardig lang laten wachten maar je zit wel vol met spanningen. Want was als toch… pff moet er even niet aan denken.

Niet zo’n leuke update van mij en zal het laten weten zodra er iets bekent is.

Groetjes Karin

He Karin, wat een vervelend nieuws zeg. Hopelijk valt het allemaal mee en is er als iets mis is snel wat aan te doen. Sterkte.

Sopje

Even nog een update van mij, ik heb al zo lang niets van me laten horen. Met ons gaat het redelijk goed. Afgelopen vrijdag hebben we weer groen licht gekregen en we mogen dus weer proberen zwanger te worden. Jammer genoeg ligt mijn schatje nu in de lappenmand omdat zijn patellapees afgescheurd is en hij zijn rechterbeen niet mag belasten en alleen gestrekt kan houden. Hij moet nog iets van 5 weken in het gips maar hij heeft gelukkig geen pijn. Hij slaapt nu op de bank omdat het voor hem erg vermoeiend is om de trap op en af te hopsen en ik heb een stapel matrassen naar beneden gesleept.

Groetjes Sopje

Hoi Karin: meid wat erg zeg… heeeeeeel veel sterkte !!!

Sopje: gefeliciteerd dat jullie weer groen licht hebben om zwanger te worden, maar minder om te horen hoe het met je man nu is. Wens hem maar beterschap.

Morgenochtend ga ik de BMR-prik halen (bof, mazelen, rode hond). En dan 3 maanden proberen NIET zwanger te worden.

Hebben jullie ook een bloedonderzoek hiervoor gehad. Ik heb helaas geen antistoffen.

Groetjes

Mira

He Mira, jammer zeg dat je na je BMR-prik 3 maanden niet zwanger mag worden. Gelukkig heb ik alledrie de ziektes al gehad toen ik klein was.

Sopje

Hoi Sopje,

Balen he? Maar goed… we zijn al zoooo lang bezig, dan willen we ook een gezond beebje. Maar het is en blijft lang hoorrr.

Ik had liever gehad, dat ze dit vorig jaar hadden ontdekt bij het bloedonderzoek, maar dit schijnt niet standaard te zijn; kijken of je antistoffen hebt tegen rode hond.

Doegies

Mira

Jeetje Mira, ben je al zo lang bezig kom je er achter dat je van die prikken moet hebben en dan nog drie maanden wachten. Jeetje, had je dat maar eerder geweten.

Succes met wachten iig.