+6 ???????

nou, 15 oktober is de afspraak pas… lange wachtlijst… 6 oktober heeft j. al de vervolgafspraak in amstelveen, die stel ik dan maar een weekje uit, in afwachting van wat ze in het AMC zeggen…



hub heeft julian nog wat zitten testen, en heeft heel klein, gewoon met balpen dingetjes getekend, en hij kan het gewoon zonder aarzelen zien wat het was van dichtbij…



maar ja, nu ga ik me gek laten maken, dus voorlopig laat ik het even gaan, en wachten wel 15 okt. af… ok…

Dat kan Tijn ook, ook al heeft ie +5



We geloofden het eerst ook niet, dus hadden we bij een andere orthoptist een second opinion gehad, en die cocludeerde zelfs bijn +6.



Zoals ik al zei kunnen kinderen nog heel goed focussen. Waarom ben je eigenlijk doorverwezen, door het CB? Die zullen dan wellicht wel iets gezien hebben…Het si verder toch niet zo heel erg, je mannetje is er toch mee geholpen.



Ik vond het eerst ook niet zo leuk, maar nu maakt het me gewoon niks meer uit hoor. Hij heeft hem ook niet de hele dag op, hij is hem weleens beu.

het brengt me gewoon allemaal aan het twijfelen… en dat maakt het zo moeilijk…



maar idd… ik heb ook baat bij mijn bril… dus waarom hij niet…



maar ja, wil het gewoon zeker weten…

Oei Snoes das even schrikken zeg.

Helemaal als je het niet verwacht :shock:

Raar he dat die kinderen dat zo kunnen verbergen.

ja, daar snap ik niets van, maar ja, wat sommige anderen zeggen, ze zijn niet anders gewend… ze weten nog niet dat iets anders is…

Ik herken je verbazing. Em werd, toen ze 7 maanden was, verwezen naar de oogarts omdat haar papa en ik beide slechte ogen hadden. Er was geen enkele klacht bij haar, dus ik verwachtte er niet veel van. Bij de oogarts bleek ze echter aan beide ogen +8 te hebben! :shock:

Ze hebben gewacht met een bril. In eerste instantie tot ze zou gaan zitten, maar ook toen is het nog een tijd uitgesteld omdat ze nog heel goed zelf kon focussen en helemaal geen klachten had. Toen ze 21 maanden was, kreeg ze haar eerste brilletje uiteindelijk. Vooral omdat ze dachten dat het steeds moeten inspannen om te focussen vermoeiender voor haar zou kunnen worden.

In eerste instantie moest ik erg wennen aan het idee van een brilletje (met zo’n sterkte!) op haar gave koppie. Maar in een speciale kinderbrillenwinkel hebben we een heel schattig klein brilletje gevonden en de glazen konden heel dun geslepen worden. Eigenlijk is het me allemaal alleen maar mee gevallen. Nog steeds kan Em alles prima zonder bril. Maar wat wel op valt, is dat ze vaak snel om haar bril vraagt als ze hem niet op heeft.

Bij een + sterkte is het belangrijk om een brilletje te kiezen met glazen die niet breed / langwerpig zijn. Dan zie je het minst de vergroting van de ogen door de brillenglazen. In een goeie brillenwinkel zullen ze je dat ook vertellen.

Ik kan je als je wilt tzt het adres geven van onze kinderbrillenwinkel en een fotootje pb’en van Em met haar brilletje.

Succes met de second opinion!

Ik ben in elk geval door mee te lezen stuk wijzer geworden over wat wij evt. kunnen verwachten. Stan is vorige week ‘gezakt’ voor de ogentest op het cb, maar om zeker te zijn dat ie niet zat te dollen, moet ie 6 okt nog een keertje. Maar eerlijk gezegd heb ik als mama het idee dat ie pas ging dollen toen ie zelf merkte dat ie het echt niet zag. In het begin deed ie z’n best, maar bij de regel die nog één boven de kleinste is die ze moeten kunnen lezen, kreeg hij al moeite. Ben dus benieuwd…

Het is in elk geval geruststellend te lezen dat áls hij inderdaad niet goed zien, het heel normaal blijkt te zijn dat je als ouders niks gemerkt hebt.

Hupsakee (haha, grappige naam :wink: )

bedankt voor je tips…



ja, ik heb 6 oktober de vervolg afspraak staan. Die wilde ik verplaatsen omdat de second opinion later was (15 okt) maar ik laat m denk ik maar staan… anders kom ik er hier helemaal niet meer tussen, ben benieuwd…



Ik moet zeggen, hij houdt ook wel keurig zijn zonnebrilletje altijd op (rood met witte stippen, hihi)… en dan zegt ie ook, zo dan kan ik wat beter zien… Dus ja, als het moet dan moet het hoor…



niki jij ook veel succes !! laatje het even weten?

Doe ik!

goed zo! :wink: