...

Die van mij is ook geen zware jongen. Hij is nu 9 maanden en weegt 8,5 kg. Hij zit met zijn gewicht net onder de midden lijn.

Zolang je dochtertje netjes met de lijn mee groeit, voldoende plas en poepluiers heeft en er tevreden uitziet, zou ik me niet veel zorgen maken!! Wat zegt het CB?

Groetjes Heidi

Die gemiddelden moeten érgens vandaan komen hè! Tel jouw dochter bij die van mij op, deel het door 2 en je komt op de middenlijn uit. :wink:

Jesper was altijd zwaar maar Freja groeide in het begin echt heel langzaam (toen ze 6 weken oud was, woog ze ook nog maar 3200 gram omdat ze 2x erg afgevallen was). Ook dronk ze maar net de minimale intake per dag. Maakte me de hele dag zorgen om haar.

Maar als ze zelf tevreden is, poept en plast, moet je je maar niet al te veel zorgen maken (maar houdt haar groei wel in de gaten). Freja is nu 8 maandjes en weegt bijna 8 kilo, duzzzzzzzzz, komt best goed!

Amélie was bij de geboorte 2720 gr. en 48 cm. en nu is ze al bijna 13 maanden en bij de laatste meting in juni was ze 73 cm en 7725 gr. Het komt vaker voor hoor. Ik was zelf ook niet zwaar en groot, heb mijn eigne groeikaart van het CB, dus kan het mooi vergelijken. Amélie gaat ongeveer gelijk op met mij vroeger, zij is alleen wat langer. Toen ik twee was had ik nog maar maat 80/86…En nu…het komt echt goed, geloof me :mrgreen: :wink:

Misschien niet helemaal een eerlijke vergelijking omdat ze te vroeg geboren is met een te laag gewicht. ( zie onderschrift)

Maar onze dochter van nu bijna 2,5 jaar weegt nog geen 12 kilo…en ze draagt nog kleding maat 86 ( begint nu aan 92)

Zolang je kindje het verder helemaal goed doet zou ik me over dat formaat niet zoveel zorgen maken hoor! :slight_smile:

Mea was 2.5kg en 45cm als ze geboren is. Op vier en een half maand woog ze 5.090g en mat ze 54.5cm

meid maak je niet druk niet ieder kind groeit volgens het boekje

Benthe was met 8 weken 4645 gr

En met 3 maanden 4765

dus ook een lichtgewichtje

en nu is ze 8 maanden en ze is 7620gr dus nog een licht meisje

enne ze eet toch goed?? en de drinkt plast en poept goed?

als dat zo is zou ik me niet te veel zorgen maken

:-*

Mila is echt een ieniemienie-meisje, net zoals de jouwe. Maar ze doet het fantastisch, ziet er gezond uit en is vrolijk, alert en actief. Niks om me zorgen om te maken dus.

geboorte: 3040 gram

4 weken oud: 3130 gram

2 maanden: 4090

3 maanden: 4500 gram

Zoals je ziet, zit ze net zoals jou helemaal onderaan de lijn.

Oja, en ter verduidelijking, mijn meisje is écht klein. Mila is nu dik 9 maanden en weegt nu iets van 6200 gram.

Moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat ze volgende week weer op controle moet bij de kinderarts. Ze staat daar onder controle ivm haar nierafwijking, we zijn niet doorgestuurd vanwege haar lichte gewicht. Ze wilt haar gewicht gewoon wat meer in de gaten houden omdat ze sinds een maand afvlakt in de curve. Maar mijn gevoel zegt dat het goed zit met ons meisje. Ik maak me daar dan ook totaal geen zorgen om.

Ook hier een lichtgewichtje.

Bij geboorte 2840 gram en nu bijna een jaar zit ze op 7700 gram. ook de onderste groeilijn. Ik heb (en nog steeds) mij daar ook erge zorgen om gemaakt maar ja ze is verder een heerlijke vrolijke meid.

En nog een!!! :mrgreen: :mrgreen:

Zita woog met dr geboorte 2670 gr en met 8 mnd was ze 6600 gram.

Maar ze volgt keurig dr eigen lijntje :mrgreen:

Liefs Pinot

en nog een lichtgewichtje hoor mijn dochter van 5 maanden weegt ook pas 6 kilo en dat zit ook onder het gemiddelde en tess dronk ook nooit zo heel erg goed haar flessen dronk denk ik 5 keer 120cc en ik ben toen met 4 maanden toch maar aan fruit en groenten begonnen en wat blijkt ze is een vaste hap kind. melk kan haar niet zo boeien. dus maak je niet druk hoor elk kind is anders en dat is maar goed ook ja toch?

liefs bianca

Baukje: 4610 gram, dat woog mijn meisje pas met ruim 4 maanden :shock:

Ik heb hier ook een echte ieniemini, en dat heeft ons ook al heel wat zorgen opgeleverd (vooral in het begin). Ze was met een jaar nog maar 7250 gram en 70 cm, maar ze doet het verder prima.

Noa lijkt qua groei aardig overeen te komen met Mila van Assie, trouwens.

Kortom, er zijn dus nog meer van de lichtgewichtjes, en ook die kunnen kerngezond zijn :wink:

Achja mijn meisje droeg de 1e hele maand 44 :wink: en pas bij 3maanden in 56 haha… en daarna werd ze een bollie…

Me nichtjes zijn nu nog erg licht…

Vriendin van me haar dochtertje is pas 2geworden en weegt nu nog maar 8kilo :wink:

Wat maakt t uit zolang je kindje maar gezond is!

Fijn Baukje, dat je naar de kinderarts doorverwezen bent. Die zal je ook gaan vertellen dat jouw meisje het super doet. :-*

En ik snap heel erg goed dat je extra bezorgd bent, maar jouw “Rudy” heeft al bewezen een knokker te zijn he :hug:

Is ze overigens al onderzocht op reflux?

ook hier een spugend kindje alleen deed Lynn dit niet bij de borstvoeding die ik de eerste 6 maanden heb gegeven maar juist toen ik begon met vast voeding te geven. ook hier bij de ka geweest. Wat ze doen is in eerste instantie de ontlasting controleren (bloedspoortjes duidt op Reflux) + urine + bloedprikken.

Bij Lynn waren de uitslagen goed maar toch wilde ze Reflux medicijnen proberen. Dit krijgt ze nu. We zijn nu 5 dagen verder en echte verbetering zie ik nog niet. Met een hoop afleiding kunnen we het spugen voorkomen. Dus bij iedere hap een hele toneelspel opvoeren. Vermoeiend maar het werkt wel (ze begint weer wat vet op haar wangetjes te kweken)

Ik hoop dat ze er snel achterkomen wat jouw kindje heeft!

Succes morgen :-*