Tips over starten met kolven?!

Meike is nu 7 wk gister begonnen met kolven met als doel voorraadje aanmaken, zodat ik straks wat achter de hand heb als ik eens weg wil of als het terugloopt als ik ga werken…

Nu twee dagen 's avonds gekolft, als de meiden op bed liggen, lekker de rust om te kolven…komt nog niet veel uit…moet ik blijven doorkolven als er geen melk meer uitkomt? Heb borsten beide twee keer gekolft…

Nog eens extra kolven, bijv. na de ochendvoeding??

• moet weer even de discipline krijgen - maar weet dat het de moeite waard is - wil het weer minstens 6mnd volhouden!

's Ochtends heb je meer voeding, 's avonds loopt het sowieso altijd wat terug, dus ik zou proberen het voorraadje 's ochtends bij elkaar te sprokkelen…als ze de 1e voeding niet je borst leeg heeft gedronken, haal je er waarschijnlijk best nog veel uit.

Als je je voedingvoorraad wilt opvoeren om zo per dag bv 1 extra voeding te kunnen kolven is de nacht het beste. Als Meike nog niet doorslaapt is het bv een optie om na een nachtvoeding nog een ‘na’ te kolven zodat ze een extra ‘vraag’ krijgen. Als je perse liever de avond neemt ivm de rust (ook broodnodig :wink: ) dan is het het beste om bv een half uur na een voeding te gaan kolven ook weer ivm het ‘extra vraagmoment’ voor je borsten. Sommige vrouwen merken een tweede toeschietreflex maar die heb ik bij mezelf nooit gevonden dus ik kolfde tot er geen melk meer kwam. Door het elke dag op bijna hetzelfde moment te kolven kwam er na verloop van tijd vanzelf meer voeding. :thumbup:

Bedankt, probeer het deze week met extra kolfbeurt 's avonds, pak er daarna evt. de ochtend bij. De nacht zie ik niet zo zitten, wil graag slapen als het kan :lol:

Bij mij werkte ‘nakolven’ niet omdat Ralf altijd beide borsten leegdronk, vanaf het moment dat ie doorsliep had ie 's ochtends maar 1 borst nodig en kolfde ik de ander af.

Wat ik in het begin verder deed was tussen 2 voedingen door kolven. Soms voelde ik een tsr en dan pakte ik meteen de kolf erbij. Soms was het niet veel, maar dan deed ik het bij een ander beetje zodat ik toch een hele voeding had.

Succes!

Ik kolf ook niet zo makkelijk, maar bij mij helpt de neusspray Syntocinon heel goed; dit wekt de toeschietreflex op. Zonder kolf ik maar heel weinig, maar als ik de neusspray neem dan gewoon een hele voeding. :thumbup: Is het overwegen waard misschien.

Ik heb ook de neusspray die werkt idd erg goed alleen stopte het bij mij weer vrij snel. Heb overleg gehad met een lactatiekundige en die zei dat ik dan gewoon als het stopte (soms al na 40 of 50ml hoor) gewoon nog een spuitje moest nemen.

Ik stop ook meestal als er geen melk meer uitkomt. Soms, als ik bijv ondertussen geinteresserd iets zit te lezen (op t werk verslagen achter de computer), dan wil ik nog wel eens een tweede tsr hebben, maar dat kom maar weinig voor. Wat ik nog wel eens doe, is een half uur na de vorige kolfpoging nog een keer gaan kolven. Toen de productie bij mij terugliep, was het advies ‘vaker kolven, niet langer’.

Succes!

bedankt, vooral de tip vaker kolven en niet langer zal ik nu toe gaan passen, zat vanmiddag 10 min. te kolven en er kwam geen druppel meer… :mrgreen: beter dus om na bijv. uur weer te kolven of na volgende voeding, bedankt allemaal!

Ik kolf ook altijd 5 a 10 min per borst en dan heb ik gevarieerd tussen de 40 ml en de 100 ml. Ik kolf savonds, zodat ik de rust heb! Succes!

kolven gaat goed, vanmorgen 150 cc, 's avonds kleine 100 cc. olhouden nu…meike drinkt al uit t flesje, dus ik kan haar ma.dag rustig paar uur bij kdv laten om te wennen!