Wie o wie heeft de gouden tip voor mij? Ik zag een enorm leuk geboortekaartje in het enerlaatste (?) nummer van Wij Jonge Ouders. Te zien op deze site: link verwijderd door beheer
Wil heel graag zelf zoiets ontwerpen en heb al een heel idee over hoe en wat met achtergrond, kleurtjes en welke plaatjes te gebruiken om de naam die wij hebben gekozen uit te beelden. Maar het is erg moeilijk om bij elkaar passende, lieve plaatjes te vinden. Zelf (na)tekenen zou kunnen, maar wil wel dat het kaartje er uiteindelijk netjes uit ziet, geen ‘knutselwerk’.
Heb hard gezocht, maar kan op internet nergens vinden of dit kaartje ergens te maken is. Laten ontwerpen is erg duur, dus…wat zouden jullie doen? Heb net Paint Shop Pro in huis, dus misschien toch zelf aan het tekenen en dan daarmee naar de drukker?
Maar eerst nog even peilen of echt niemand weet waar dit kaartje vandaan komt.
Ow…wist niet dat een link niet mag.
Het betreft een kaartje waarbij op de voorkant de naam is uitgebeeld dmv een rebus. Op het kaartje is de naam Duuk uitgebeeld, mbv een plaatje van een hartje met pijl erdoor (liefde, de D), een vuurtje (UU) en een kroon (K). Plaatjes vinden is niet zo moeilijk natuurlijk, maar wel plaatjes die qua stijl bij elkaar passen. Zou eigenlijk van dezelde illustrator moeten zijn. En dan nog mag je natuurlijk niet zomaar plaatjes gebruiken voor op een kaartje??
Kan zelf best aardig natekenen, maar dan heb ik het nog niet - in kleur - in de computer. Misschien tekenen, dan scannen en op de computer inkleuren met PSP?? Het kaartje wat ik heb gezien ziet er niet zelf gemaakt uit, maar erg professioneel. Dat wil ik dus ook graag.
Bedankt voor evt. tips!
Wil je mij de link eens pb’en?
Zou je niet iets kunnen doen met scannen of knippen en plakken? Ook zijn er via google afbeeldingen heel veel afbeeldingen te vinden.
Edit: je hebt al gepost zie ik. Ik zou inderdaad proberen om zelf te tekenen, of toch misschien eens kijken of je iemand kunt vinden die het voor je kan doen.
Een goei vriendin zoeken die net dat beetje meer (in mijn geval véél meer) van de pc en al die programma’s kent dan jijzelf :mrgreen:
Bij mij heeft het geholpen en kan het resultaat hopelijk heel snel worden aanschouwd
Heel veel oefenen met PSP of inderdaad iemand zoeken die veel van die programma’s weet (misschien wel op: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewforum.php?f=70 ?). Of inderdaad tekenen en inscannen, dat kan best mooi zijn (wij hebben het met ons trouwkaartje laten doen).
Of in alle talen de voorwerpen zoeken waar je plaatjes van wilt hebben…wie weet vindt je dan toch dingen die bij elkaar passen?