Teva's

Wij hebben voor de kids teva’s gekocht. We zijn bij Nimco geweest en alle voetjes zijn keurig opgemeten. Voor amy hebben we maat 25 die ze prima past. Ze zijn zelfs ietsies te groot. Maat 24 was echt krap, dus dat ging niet. Maar nu wil het, dat ze erg met de hak op de rand loopt aan de achterkant. Ik stoor me daar een beetje aan, want dat lijkt me niet de bedoeling. Ik twijfel dan ook, of een maat groter niet zinvoller zou zijn geweest, al gaf de juffrouw in de winkel aan, dat dit echt een goede maat was.

Als we hem vast maken, zit haar voet ook keurig zoals hij hoort, maar zodra ze loopt, schuift hij wat naar achteren. Zelf heeft ze er geen last van en hubbie zegt dat het niet uitmaakt.

zijn er hier Teva kenners? Ik twijfel nogal…

Doe je wel allebei de bandjes los, en dan eerst het bandje rond de tenen goed sluiten en daarna de grote?

Zo doe ik het meestal, en volgens mij lopen de jongens niet op de achterste rand.

Ik zal in ieder geval morgen even voor je opletten.

hoi, ik heb 2 jaar lang Teva schoenen verkocht…

wat belangrijk is, dat als je ze aantrekt het kindje gaat staan,

eerst de hiel (achterbandjes) vastzetten, en zorgen dat de hak niet buiten de schoen staat. dan de bovenstebandjes…

de schoenen lijken vaak te groot, of een breede leest, maar de bandjes zijn door de leest gestikt, zodat de buitenste rand, breeder lijkt.

maar dan als hij loopt, mag hij idd NIET vd leest afwijken !

thans. Ik trek ze altijd staand aan. Doe eerst de bandjes voor de enkel en dan die van de teen. Dat moet duale andersom?

Achter de hiel kan ik ze niet verstellen, dat zit vast…

@Becca wrote:

thans. Ik trek ze altijd staand aan. Doe eerst de bandjes voor de enkel en dan die van de teen. Dat moet duale andersom?

Achter de hiel kan ik ze niet verstellen, dat zit vast…

idd dat heb ik hier ook. In de schoenwinkel vertelden ze dat ik staand eerst het enkelbandjes moest sluiten en daarna de teen. Ze loopt met het ene voetje wel wat verder naar achter danmet de ander, maar haar ene enkeltje is ook zichtbaar breder dan het ander.

idd als laatste de voorzijde (tenen).

Juul had dat ook, bij de teva’s die hij vorig jaar had (de goedkoopste uitvoering, dat model met de brandweer auto’s, aarbeitjes, kikkers en slangetjes), kon in het bandje bij de hiel los halen met een tornmesje en wat strakker weer vast naaien. Daarna liep hij er veel beter op. Bij de teva’s die hij nu heeft gaat dat niet. Ik schuif zijn voet goed naar voren in de teva en trek het enkelbandje goed aan, daarna zijn tenen…

Amy heeft inderdaad die met aardbeitjes er op. Maar zo goedkoop vond ik ze niet hoor :wink: Ze hadden daar trouwens geen andere modellen… alleen een model die heel gek over de voet heen ging.

Ik weet niet hoeveel ruimte ze voor over heeft, als dat meer dan genoeg is, zou je dat bandje achter de hiel los kunnen halen en wat strakker weer vast naaien…

Dat vast naaien kan ik niet zelf. Dat wordt drama :mrgreen: