Tandjes poetsen

Ik geef nog bv. Maar ik merk de laatste dagen dat ze er niet genoeg aan heeft om in te slapen. Het is elke keer huilen. Nu heb ik haar vandaag een pyama papje gegeven en ze is gelijk gaan slapen. Nu was het mijn bedoeling om dat flesje te geven en dan de tandjes te poetsen, maar mevrouw was in slaap gevallen in mn armen :inlove: Nu vond ik het zielig om haar wakker te maken, maar haar tandjes zijn dus niet gepoetst. Een keer maakt niet uit, maar dit kan niet iedere dag natuurlijk.

Als ze bv krijgt poets ik normaal gesproken eerst haar tanden, legde haar in bed en ze sliep ander half uur en toen kwam ze om te drinken. En zo nog wel een paar keer sávonds/s’nachts.

Hoe pakken jullie dat aan? Eerst tandjes poetsen dan drinken? Of toch even wakker maken?

Groetjes

Hier poetsen wij altijd tandjes nadat ze heeft gedronken.

Bij ons komt het nooit voor dat ze zo moe is dat ik haar tandjes niet kan poetsen. Maar wij slaan geen 1 x over.

Ik poets de tanden (of eigenlijk hub… :wink: ) na de laatste voeding. Ook gewoon slapend. Hij merkt er niets van. Het zijn maar twee ieniemienietandjes, dus zo gebeurd.

Waarom poets je niet 's ochtends? Het voordeel van 's avonds poetsen wordt gezien omdat ze dan evt niet meer eten en de tanden dus extra lang schoon blijven. Maar als je na het poetsen toch weer gaat voeden kun je net zo goed 's ochtends poetsen. eenmaal per dag is voorlopig toch genoeg om te poetsen?

oh… zijn die tandjes dan niet zelfreinigend :oops: ?

Nee grapje… maar ik ben dus niet zo secuur in de babyleeftijd… ben pas gaan poetsen toen hij s’ avonds geen flessen pap ofzo meer kreeg en gewoon meeging in het avondritueel van de oudsten.

Dus na het eten, hup naar boven, pyama aan, tanden poetsen en verhaaltje.

Voor die tijd heb ik me niet zo druk gemaakt om dat poetsen… kids hebben geen gaatjes ofzo… dus dan zal het ook wel los lopen denk ik zo… :shifty:

Poetsen en daarna voeden heeft niet zoveel zin denk ik, maar toch hebben wij het ook wel eens zo gedaan; onze dochter had al vroeg haar eerste tandjes, toen kreeg ze nog een late voeding. Dan ging onze dochter om 7:00 uur naar bed, maar kreeg om 22:00 uur nog een voeding, die voeding had ze nodig om de nacht door te komen, maar ze dronk half slapend.

Op het moment is tanden poetsen trouwens een drama! Noa is nu 9 maanden en heeft 4 tandjes en er komen er nog 4 door. Sinds de twee tandjes bovenin wil ze niet meer… Nu zetten we haar in de wasbak voor de spiegel, maar ook dan doet ze haar mond niet open totdat ze heel hard gaat huilen omdat ze niet wil… Wie weet een manier om het weer leuk te maken???

hoihoi

bij nienke heb ik haar zelf een tandenborstel laten kiezen en we hadden een liedje wat ik zong tijdens het poesten