Ik heb ook vreselijke angst voor de tandarts, maar heb rond de zomervakantie een wortelkanaal behandeling gehad en die is me vreselijk meegevallen. Hier doen ze het sowieso in 2x. Zelfs de verdoving vond ik niet zeer doen, het vervelendste vond ik het doorspoelen met dat branderige goedje, maar daar heb ik wat van gezegd en de 2e keer hebben ze de hele kies geisoleerd met watjes en weet ik nog wat waardoor ik ook daar niks meer van gevoeld heb. Heb het de 2e keer ook laten verdoven ondanks dat dat in theorie niet nodig is, maar daar deden ze helemaal niet moeilijk over. Ik ben reuze blij dat het gedaan is, nergens meer last van, ze hebben mijn gewone kies gevuld en hoefde geen kroon oid. Scheelt ook weer. Ik heb nu weer een gevoelig plekje in een andere kies, maar ga in januari meteen weer (helaas was door mn wortelkanaal behandeling mn hele tandarts budget van 2012 op).
Heel veel succes, ik vind dat de tandartsen de laatste jaren heel erg veranderd zijn en heb nu een heel jong meisje (of ben ik inmiddels bejaard) maar die doet t super goed! Geef mij de net afgestudeerde maar, die nemen er te minste nog een beetje de tijd voor.
Dank iedereen voor de lieve reacties.
Ik wilde eigenlijk alleen weten of er hier mensen ervaring hadden met de praktijk in Alphen a/d Rijn.
Ik krijg heel veel lief bedoelde reacties over dat ik dan toch maar bij een gewone tandarts zou moeten gaan, maar dan moeten de wortelkanaal behandelingen in meerdere keren gedaan worden en dat is voor mij simpelweg geen optie.
Gaatjes vullen bij een gewone tandarts is geen probleem. Doe ik ook zonder verdoving, het gaat mij echt om de wortelkanaal behandelingen en met name de tijd dat ik met open mond in zo’n stoel moet liggen.
Vooraf goede afspraken maken, dat heeft bij mij wel erg geholpen toen ik mijn wortelkanaalbehandeling had (en ik zag het ook absoluut niet zitten om zo lang met mijn mond open te zitten). En heb toen afspraken gemaakt met de tandarts.
Als ik mijn hand omhoog deed dan stopten ze even (als dat kon) en ze vroegen ook vaak of het nog goed ging.