Iemand bekend met de Swan moederfietsen?
Ik had een sparta amazone, maar die is op en versleten… er moeten twee nieuwe wielen op, nieuwe standaard etc. Kostenplaatje: minimum 210 euro. Ik heb er 250 euro voor betaald toen ik m tweedehands kocht, dus 210 euro vind ik echt te gek… Fiets is oud, voor t zelfde geld heb ik er volgende maand weer tig euro kosten aan.
Nu is ons budget ook nogal laag en ik zat dus een beetje te googlen en op mp te kijken voor goedkopere moederfietsen… En nu zag ik dus de moederfiets “Swan” staan.
Specificaties: Swan moederfiets, Framemaat 46 cm, Shimano 6 Speed, V-Brakes, Voorlicht op dynamo, Achterlicht dynamo, Half lage instap, Breed stuur, Dubbele standaard, Selle Royal zadel.
helaas geen ervaring met swan.
maar ik heb zelf via mp een cortina gekocht voor €300,-
Sparta kun je al voor €125 via mp kopen…
Ik heb toch maar een montego liberty besteld… Hoor daar zoveel goede verhalen over. Ik heb geen rijbewijs, doe alles op de fiets en wil dus eigenlijk wel gewoon een goede fiets hebben.
Ik ben altijd een beetje huiverig om een tweedehands fiets via mp te kopen, want je weet nooit wat die ander er mee gedaan heeft en hoeveel er mee gereden is. Als ik een tweedehands fiets via de fietsenmaker koop, vertrouw ik er wel op dat hij in orde is (vorige sparta ook via fietsenmaker).
Maar goed, nu dus een nieuwe montego gekocht (met veel korting), hopelijk wordt hij snel geleverd.
De sparta fietsen hier in de buurt zitten allemaal al op biedingen van 250 euro trouwens… staat ook weinig te koop hier qua 2dehands moederfietsen.
bij ons werd je er letterlijk mee dood gegooid… zoveel stonden er te koop.
maar montego hoor ik ook alleen maar goede verhalen over…
ik rijd nu al bijna 5 jaar met veel plezier op de montego liberty, enige tip die ik je kan geven is: kijk goed hoe je standaard vastzit aan de fiets, in de oudere modellen (zoals de mijne) was dat dus gelast, en die is dus een keer finaal doorgebroken (gelukkig zaten zowel dochter als ik niet op de fiets) De nieuwere modellen zitten met een grote bout vast.
Dat hebben ze nu ook met die van mij gedaan.
Verder een heerlijke fiets die geweldig rijdt!
O bedankt voor de tip, zal het eens in de gaten houden. Volgens mij is dit wel een nieuwe versie, maar je weet maar nooit.
Deze is het:
Rrrrrrrrrrrrrrrroze :mrgreen: :inlove:
:inlove: :inlove: :inlove:
ik heb de oranje idd, en als ik zo kijk is dit idd een andere standaard (ik heb een zwarte) maar hou het in de gaten!
Ik heb ook de oranje met zwarte standaard, maar die zit gewoon met een bout vast. Alleen hoe je ook probeert de standaard te stellen, hij blijft scheef onder de fiets zitten dus echt stabiel staat ie nooit (vooral niet met gewicht erop). Toch zou ik zo weer een Montego kopen.
Alyssa vind de kleur echt super :inlove: :inlove: .
Hey.
Ik heb toevallig vandaag hetzelfde model en kleur gekocht :inlove: Mooi is de fiets hé!
Ben erg benieuwd hoe het fiets met frummel achterop.
Ik heb ook de oranje, heerlijke fiets!
Veel plezier ermee!