swaddle me

Hallo dames,

Ries is erg onrustig, blijft met zijn armpjes aan het bewegen en slaat zichzelf zo vaker in zijn gezicht. Als hij moet gaan slapen duurt het een hele tijd voordat hij echt in slaap valt en vaak zijn dit van die hazeslaapjes omdat hij zichzelf weer wakker slaat of hij schrikt.

Nu ben ik van plan om het te gaan inbakeren. Morgen komt iemand van het cb om dit uit te leggen. Ik vroeg hen naar de “swaddle me” maar hier hadden zij nog nooit van gehoord. Hun gebruiken de pacco doeken.

Mijn schoonzusje heeft deze gebruikt en vond het veel te veel werk ook als hij 's nachts een andere luier moet. Heeft iemand ervaring met de “swaddle me”?

Groetjes Suus

Niet met de swaddle me, maar wel met de bakerzak. Zie http://www.bakerzak punt en el. Sinds kort noemen ze het de puckababy.

Nikkie lag ook zo onrustig te maaien, maar mag niet ingebakerd worden ivm verhoogde kans op heupdysplasie.

Het heeft Nikkie goed geholpen, ze slaapt nu makkelijker in en maakt niet meer van die hazenslaapjes. Ik vind het ‘‘vriendelijker’’ dan inbakeren. Bij inbakeren ligt alles vast, bij de bakerzak is er beperkte bewegingsvrijheid.

Swaddle me :thumbup: maar let wel op want ze vallen erg klein!

(Lotte was 4,5 kg dus ik dacht dat de S wel zou passen maar die was toch echt al te klein voor haar)

I looooooooooooooooove de swaddle me :inlove:

Ik ben dus 1 van de weinige die niet zo dol is de pacco doeken :shifty:

Hier de swaddle me gebruikt heerlijke doek en daarna overgegaan in de bakerzak en toen met 8 maanden de gewone slaapzak in :thumbup:

Helemaal als het alleen om het wapperen met de armen gaat (dat was het bij mijn dochter ook) dan is de swaddle me juist heerlijk en idd minder gehannes en niet zó strak…maar wel lekker ingepakt…ik ben echt dol op die doeken :mrgreen:

wat is eigenlijk nou beter een Swaddle me of een puckababy?

@Chrissy wrote:

Niet met de swaddle me, maar wel met de bakerzak. Zie http://www.bakerzak punt en el. Sinds kort noemen ze het de puckababy.

Nikkie lag ook zo onrustig te maaien, maar mag niet ingebakerd worden ivm verhoogde kans op heupdysplasie.

Het heeft Nikkie goed geholpen, ze slaapt nu makkelijker in en maakt niet meer van die hazenslaapjes. Ik vind het ‘‘vriendelijker’’ dan inbakeren. Bij inbakeren ligt alles vast, bij de bakerzak is er beperkte bewegingsvrijheid.

Moet je een puckababy dag en nacht gebruiken?

Ook als baby een uitstapje maakt met de kinderwagen?

Ik ben na het lezen van de site wel reuze benieuwd. Kind heeft net iets meer bewegingsruimte dan swaddle me.

De swaddle werkte hier prima, maar na 6 weken ben ik wel overgegaan op de pacco-doeken, die vind ik toch fijner.

Lev ligt daar rustiger in.

Maar de swaddles voelen zo lekker zacht he…

Maw ik heb dus nog een swaddle me die 2 weken gebruikt is :wink:

zie mijn winkeltje, je kunt m zo overnemen als je die eerst wilt proberen. Of stuur me even een pb.

En die pacco-doeken heb ik straks ook over want meneer is te dik voor de piccolo :roll: :inlove:

@Jes wrote:

@Chrissy wrote:

Moet je een puckababy dag en nacht gebruiken?

Ook als baby een uitstapje maakt met de kinderwagen?

Ik ben na het lezen van de site wel reuze benieuwd. Kind heeft net iets meer bewegingsruimte dan swaddle me.

Dat kan je zelf bepalen…

Ik deed de nacht in de swaddle me en op de dag gewoon in de kinderwagen ‘‘los’’ die bak beperkte dan al genoeg :thumbup:

Ik ben na de swaddle me op de bakerzak over gegaan,hij is idd iets ruimer…maar juist bij de hele kleintjes soms door nét teveel ruimte nog steeds die schrikreflexen waar ze wakker van worden…

Celiza kon bij de swaddle me ook gewoon haar handjes op haar buik leggen en ze friemelde ze zelfs bij haar nekje tegen haar mondje…maar echt dat wapperen met die hele arm gaat niet en daar werd ze wakker van…

Dus de swaddle me is nog vrij ruim :wink:

Maar de bakerzak kan ook heel goed afdoende zijn hoor!

Moet je dus testen…ik raadt je dan ook aan ze tweedehands te kopen,helemaal de kleinste maat die worden zó kort gebruikt en het is uitproberen…anders word het een dure hobby :wink:

Ik ben helemaal fan van de doeken van de bakermat (ria blom haar ding zeg maar).

Ik heb de swaddle me als reserve voor als er een ongelukje gebeurt met de doeken en die gaat straks mee naar het kinderdagverblijf.

De swaddle me geeft nog best veel bewegingsvrijheid en de doeken zitten echt vrij strak om hem heen. Zie fotootje, ‘gepikt’ van de site van de bakermat. Het is ff wat meer werk om aan te doen, maar hij is er rustiger in. Ik heb ze gekocht bij de thuiszorgwinkel

hier vind je meer info http://www.debakermat.nl/

Ik was fan van de pacco-doeken… en mijn man ook… ik vind het, door de klittenband-randen, erg gebruiksvriendelijk en maar voor 1 uitleg vatbaar.

Wessel vindt het nog steeds heeeeeerlijk om strak ingestopt te worden! :thumbup: :thumbup:

Ook ik heb een SwaddleMe, maar ben er niet zo tevreden over. Ookal is Quinten ruim 4 kilo, toch is de Swaddle me in de breedte te groot. Quinten krijgt makkelijk zijn armpjes los. Ook vindt ik dat de stof nogal rekt. Ik ben nu overgegaan op alleen nog zijn armen vastleggen met een hydrofielluier.

@secreetje wrote:

Ook ik heb een SwaddleMe, maar ben er niet zo tevreden over. Ookal is Quinten ruim 4 kilo, toch is de Swaddle me in de breedte te groot. Quinten krijgt makkelijk zijn armpjes los. Ook vindt ik dat de stof nogal rekt. Ik ben nu overgegaan op alleen nog zijn armen vastleggen met een hydrofielluier.

Ik had ook gelijk de 2e maat…en de flanel rekt niet :thumbup:

microfleece en de katoen rekken idd erg…heb micro fleece gebruikt toen ze groter was en de katoen om uit te bakeren :thumbup: