stuwing

Mijn zoontje moest na de geboorte op een aparte afdeling verblijven. Hij heeft daar een week gelegen. Ik gaf hem zo vaak ik kon life borstvoeding en kolfte de rest. De zusters in het ziekenhuis zeiden dat ik 10 minuten lang moest kolven en dat ook moest doen nadat ik hem life gevoed had. Als ik kolfte haalde ik makkelijk genoeg voor 3 voedingen eruit. Nu is hij weer thuis (anderhalve week oud) en ik wil hem graag life voeden. Maar ik heb al sinds hij thuis is (2 dagen) last van stuwing. Als hij drinkt of “zijn tijd” er aan komt spuit het eruit! Ik begin er nogal genoeg van te krijgen. :frowning: Is er een manier om de productie omlaag te brengen?

Niet meer afkolven nu. Je moet door die stuwing heen, en wat je kunt doen om het voor je mannetje makkelijker te maken om te drinken is net voor de voeding (echt precies ervoor) even de ergste stuwing eraf kolven. Als het harde dan van je borst af is kun je je zoontje voeden. Daarna niet meer nakolven, de productie moet zich nu gaan aanpassen op de vraag.

Wel opletten dat je geen borstontsteking krijgt; iedere borst moet om en om goed leeg gedronken worden. Het kan dus zijn dat je dan maar 1 borst per keer aanbiedt, en dan de keer erna de andere.

Tegen de stuwing zelf verlicht witte koolblad uit de koelkast. Een ouderwets middeltje, maar het is wel prettig! :mrgreen:

Bedankt. Het gaat nu al veel beter. :slight_smile: