Weetje niet he…de baby kan nog draaien…
Niet dat ik daar vanuit ga!
Ik had meteen naar huis gemogen ('s middags bevallen) maar ze raadden me toen wel aan om nog een nachtje te blijven omdat ik ook een hoge bloeddruk had.
De volgende ochtend heeft de kinderarts direct meegekeken naar de stand van voeten en heupen en hebben ze brieven e.d. geregeld met betrekking tot de echo van de heupjes.
Het was dus geen noodzaak, maar gezien mijn bloeddruk en het regelen van afspraken was het wel praktisch.
En fijn dat mijn man thuis een nacht helemaal kon doorslapen en op die manier fit aan de kraamweek thuis begon
Dat kraamzorgverhaal begrijp ik niet. Dat staat toch los van een stuitbevalling?
nou ik heb bij Ruben en halve ochtend op de ka zitten wachten waarvan het helemaal niet nodig bleek dat ie kwam. Ze hebben hem na de geboorte nagekeken en met 3 en 6 mnd heeft ie een heupfoto gehad.
En wat Pe zegt; dat kraamverhaal staat heeft volgens mij ook niks met de stuit te maken.
En ter geruststelling; ik heb een poosje bij de orthopeden gewerkt en geen enkel kindje dat in die periode een spreidbroekje kreeg had dat aan een stuitbevalling te “danken”.
Nou de gyn zei gewoon dat ik beter naar huis kon als er kraamzorg kwam.
Ofwel de volgende dag pas…volgens mij zeggen ze dat altijd…geld verdienen :roll:
Maar mijn meoder komt bij mij kramen…dus die kan dan ook 's avonds komen Ofwel die is al bij de bevalling.
Nou mij houden ze niet zomaar tegen hoor…als ik naar huis wil en kan ga ik naar huis
:mrgreen: zo is het! Bovendien kan je dan thuis in alle rust gaan “klungelen” met de bv (als je dat tenminste van plan bent) enzo.
Bij Minke ben ik ook de nacht gebleven (maar die is 01.10 geboren en voor je goed en wel weer een beetje op de been bent is de halve nacht toch al voorbij ) maar ik wist niet hoe snel ik de volgende ochtend naar huis moest. De inkt van de ontslagbrief was nog nauwelijks droog en ik zat al met baby en al in de rolstoel op weg naar de uitgang :lol:
Nou als het mee zit gaat mijn eigen verloskundige mee met de bevalling en mijn moeder de kraamverzorgster…dus de ontslagbrief sturen ze maar op haha! Als ik ook nog moet wachten tot de inkt droog is :mrgreen:
En idd ik ga thuis wel lekker klungelen…ben idd van plan bv te geven.
Heb niet voor niks een 10 op mijn borstvoedingscertificaat staan Dus moet goed komen…hoop ik :o
En aan mijn moeder heb ik meer hulp dan aan de verpelging in het ziekenhuis (heb er namelijk zelf gewerkt en weet dat de goeie borstvoedingsbegeleiding er vaak bij inschiet ivm de drukte).
Dus stuur mij maar naar huis :inlove:
Kraamzorg kan toch ook 's avonds gewoon komen? Dat gebeurt toch zo vaak?!
Ik weet niet of het ziekenhuis wel zo veel verdient hoor, als je een nacht blijft. De opname zelf levert veel meer op dan ligdagen namelijk…
Maarre…laten we gewoon hopen dat alles inderdaad zo goed gaat dat je direct naar huis kan (en wil ) en dat je kindje het goed maakt!
Nu zijn billen al meer je bekken in zijn gegaan, gaat hij denk ik niet meer draaien. Dus nog maar 4 a 5 dagen!!! :dance:
Jaaah nog 5 nachtjes :inlove:
Als je dezelfde dag als de bevallingsdag nog naar huis gaat krijg je meer kraamzorg uren. En dat weet ik omdat ik zelf in de kraamzorg werk. na 0.00 uur gaat er dus voor het ziekenhuis een nieuwe dag in en wordt er een dag van je kraamzorg thuis afgeschreven.
@ Pe
Idd kan kraamzorg ook 's avonds komen. Alleen in Almere is het zo dat ze je dan niet meer naar huis gaan omdat als je na 15 uur (geloof ik) bevalt je geen kraamzorg meer krijgt. Echter het kraamburo waar mijn moeder in ik werken geven ten alle tijden kraamzorg…dus ook 's avonds laat. Dus voor mij is dat in dit geval geen probleem…want ik krijg wanneer dan ook kraamzorg…als is het 3 uur 's nachts (want mijn moeder zal toch mee naar huis moeten rijden )
had er eerder aan willen denken maar dan nu alsnog:
sterkte hoor en ik hoop dat het met primen/inleiden allemaal wil lukken maar bovenal dat jullie straks je kindje gezond en wel in de armen mogen hebben!
Ben heel benieuwd naar je verhaal!
Voor eventuele updates kun je altijd bij de junimama’s kijken, Annemarie…
Gisteren zijn na 2 keer gel (primen) de vliezen spontaan gebroken (rond half 5 's middags.)
Dus afwachten wat er vannacht is gebeurd (heb nog niets gehoord) en wat er voor vandaag op het programma staat!
GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER!! :dance:
Wat een prachtige naam, en geweldige prestatie via de natuurlijke weg!
:dance: :inlove:
@Kirsten wrote:
Voor eventuele updates kun je altijd bij de junimama’s kijken, Annemarie…
ja, zo snugger was ik inmiddels al wel :mrgreen:
Marjolijn en man, van harte met jullie dochter!
Meid, je mag ontzettend trots op jezelf zijn :-* ik ben in elk geval trots op je! Super gedaan hoor!
En nu je lekker laten verwennen en je storten op het volgende project; je dochter zelf voeden!
GROOT APPLAUS!
Van harte gefeliciteerd!
kom je nog een keer vertellen hoe het allemaal gegaan is?
Hoi meiden
Ik kijk nu pas hier :oops:
Bedankt voor de felicitaties
Mijn verhaal volgt nog…moet ik nog op papier zetten…