Hi dames! Het is hier weer redelijk rustig he :oops: Ik lees elke keer wel bij en dan neem ik niet de tijd om te reageren :naughty:
@Lenneke, leuke foto’s van de kids! Milo is echt alweer groot he :inlove: Wat leuk dat je nu bij je kids op het KDV zit! Werk je voor de BSO hoofdzakelijk de middaguren?
@Saskia, Eva gaat vanzelf lopen, 1,5 is heel normaal hoor :mrgreen: Hier schiet de aandacht voor elkaar er ook wel eens bij in (en de aandacht voor frum2), maar een goed gesprek helpt dan weer een heleboel :lol:
@Mascha, haha, zelfs Inge wil meedoen met de groten :mrgreen: Laat dr maar even klein blijven hoor! Als ik Y zie dan gaat het zo superhard 8) (maar wij mogen straks weeer genieten van het kleine ) Na 6 maand mag hubbie ook wel eens oppassen hoor! Dan is hij er tot nu toe makkelijk afgekomen :mrgreen: Leuk dat je als makeup adviseuse gaat werken! Jammer dat je zover weg woont 8)
Hier gaat het allemaal zn gangetje… nog 4 weken werken… oproep van de Mexicaanse griep binnen (en de knoop doorgehakt na weken discusieren)… Y doet het super, lekker vrolijk meisje wat goed in dr velletje zit :inlove: We merken nu heel erg of ze goed uitgeslapen is of niet, want als ze dat niet is dan kan ze boooooos worden, echt niet leuk meer Maar gelukkig is die fase nu weer eventjes voorbij!
Afgelopen zaterdag sinterklaas gekeken, schoen gezet, de gezellige tijd komt er weer aan :mrgreen:
Lenneke wat een leuke foto’s van je boys zeg :inlove:
Mascha tjee zeg wil Inge ook al staan. Als ik terug denk aan Eva dan heeft zij inderdaad ook een periode gehad dat ze de hele tijd op schoot wou staan. De kleine tuttebel dacht zekers dat ze al volwassen was :inlove: Wat leuk zeg dat je een bijverdienste gaat krijgen. Wel zo lekker om af en toe even weer gewoon jezelf zijn en niet alleen maar mama. Ik geniet ook van mijn werk maar ben ook wel weer blij als ik s’middags thuis ben bij Eefje :mrgreen:
Henrieke wat gaat de tijd snel zeg. Nog maar 4 weken werken en dan al met zwangerschapsverlof. Nog even en je hebt frummel nr 2 al in je armen. Wat heb je trouwens besloten over de mg prik? Mijn collega die zwanger is en mijn schoonzusje die hoogzwanger is hebben beide besloten om niet te prikken. Ik wil Eva ook niet inenten ivm de bijwerkingen en ik er van uit ga dat ze het niet gaat krijgen. Eva is eigenlijk nooit ziek (gelijk afkloppen) Dus gaat ze het alsnog krijgen dan ga ik gelijk aan de bel trekken. Ik ben er gewoon niet vertrouwd genoeg op die bijwerkingen op lange termijn enzo en dan stond er zelfs in de bijsluiter van een van de 2 medicijnen dat de bijwerkingen bij kindjes van 3-5 bij jongere kindjes weten ze dus eingelijk van niks. Ik vind het allemaal maar niks en een hele erge moeilijke beslissing.
Wij hebben besloten wel te enten voor de mexicaanse griep. Verschillende vragen hebben daarbij geholpen:
- Heb je je verdiept in de entingen die de kinderen vanaf hun geboorte krijgen? Waren daar de lange termijn resultaten van bekend? Deze entingen worden gewoon geaccepteerd zonder discussie vooraf…
- De combinatie is nieuw, maar de bestanddelen zelf niet
- Y zit op de creche… MG is al in het dorp, hoe groot is de kans dat ze het dan oploopt?
- Hoe levensvatbaar is beeb nu (hoeveel schade ondervind beeb als hij/zij nu geboren zou worden - vroeggeboorte is een van de grootste risico’s naast longonsteking voor mams)
- Stel je voor dat er wel wat gebeurt… kan je jezelf vergeven als er wel wat mis gaat met beeb/kind/moeder en je bent niet gevaccineerd?
Vooral de laatste twee vragen en het advies van de RIVM om wel te enten hebben ons laten besluiten om wel te enten, maar het blijft een heel moeilijk besluit
Voor ons gaat het natuurlijk wel dubbelop… straks een heel vatbaar klein beebje en een vatbare peuter van 1,5.
Wij hebben ook besloten te gaan enten, maar de keus blijft moeilijk, zelfs nu twijfel ik nog. Ben inderdaad bang voor de eventuele gevolgen op de langere termijn. Wij gaan er maar gewoon vanuit dat ze weten waar ze het over hebben. Daarbij waart de mexicaanse griep rond bij ons in de familie. Mijn schoonzusje, zwager en me neefje schijnen hem al gehad te hebben.
Henrieke die laatste vraag kan je ook anders stellen he, dat maakt het hier namelijk zo moeilijk. Wat als je je kind wel laat enten en er gebeurt iets? Wil je natuurlijk niet ontmoedigen, maar dat zijn wel een paar afwegingen die wij hier hebben gemaakt. Ach welke keus we ook maken, het blijft afwachten.
@K1TT3N wrote:
Henrieke die laatste vraag kan je ook anders stellen he, dat maakt het hier namelijk zo moeilijk. Wat als je je kind wel laat enten en er gebeurt iets? Wil je natuurlijk niet ontmoedigen, maar dat zijn wel een paar afwegingen die wij hier hebben gemaakt. Ach welke keus we ook maken, het blijft afwachten.
Als het zelfs in de familie zit komt het wel erg dicht bij he Ik laat me niet meer ontmoedigen hoor, want ik denk dat we nu alle argumenten voor en tegen wel besproken hebben en aan de hand daarvan toch besloten hebben om het wel te doen (en jullie blijkbaar ook) 8)
Wij gaan er nu vanuit dat de risico’s op lange termijn minder risicovol zijn dan dat je nu de mexicaanse griep krijgt, maar dat een afweging die iedereen voor zichzelf maakt
Wij hebben ook electrische apparaten in huis staan op standby… wie weet hoe kankerverwekkend dat op lange termjin blijkt te zijn… :silenced:
Helemaal duidelijk. Hier nog geen mg in de familie en tot vandaag was er ook niks op het kdv. Vandaag toevallig gezien dat de vaste leidster van Eva met ontsmettingsmiddel in de weer liep dus gevraagd, meer voor de gein, goh de mg hier ook? Kreeg toen als antwoord dat er een moeder was geweest die het waarschijnlijk had/heeft Ik heb nog steeds zo van we gaan niet enten. Eva is nooit ziek (afkloppen) en mocht ze het wel krijgen dan gelijk naar de ha. Ik vond het trouwens wel erg onverantwoord van die moeder om haar kind op te halen. Als je zelf al denkt dat je het hebt dan ga je toch niet al die babies (Eva zit op de babygroep waar dus erg veel babies van jonger dan 6 maanden opzit, ook sinds een tijdje pas weer) blootstellen aan de mg terwijl zij nou juist niet geent kunnen worden. Ik kan me daar dan weer erg boos om maken, vind het erg onverantwoordelijk maar ja kan er niks aan doen.
Nou hier is de 1ste enting voor de mg geweest, vanavond tussen 17.00 en 20.00 was ze aan de beurt. Meiden, geloof me met de andere entingen heb ik nooit problemen gehad en Inge ook niet, maar deze, jeetje ik dacht dat ze erin bleef. Ze wilde wel huilen, maar dat ging niet, ze zat daar gewoon naar adem te snakken uiteindelijk begon ze maar daar toch te huilen, door merg en been, hub en ik kregen beiden een brok in onze keel. Er gaat ook niet een klein naaldje in dat beentje naar binnen jeetje…
Saskia, je hebt gelijk hoor, het is inderdaad heel onverantwoordelijk. Al die kleintjes. Nu zullen ze het hopelijk niet zo snel oppakken met zo’n kort bezoek, maar toch een beetje nadenken kan geen kwaad. Je wilt andere niet onnodig eraan bloot stellen.
Zelf heb ik vorige week de eerste vaccinatie gehaald, Yvette mag morgen… we gaan gelukkig met zn tweeen, want zie er wel tegenop Vond hem zelf trouwens niet zo’n zeer doen, maar Y krijgt de prik in dr arm en dat heeft ze nog niet eerder gehad…
Hoor trouwens steeds meer verhalen, mensen die op een KDV werken, kinderen ziek thuis hebben en zelf wel aan het werk moeten… Zal blij zijn als we hier gevaccineerd zijn :roll: Ik snap echt niet dat ze mensen met een risico op MG op een babygroep laten :evil:
Henrieke, inderdaad, dat kunnen ze naar mijn idee ook niet maken.
he meiden…tijdje geleden …maar zijn hier allemaal op Jac na ziek geweest…tevens kreeg ik ook nog een blaas en nierbekken ontsteking bij …niet grappig…
maargoed…we zijn allemaal weer een beetje opgeknapt…
Wij gaan niet enten… heb er vrede mee…zeker als ik al die kindjes hard verscheurend zie huilen…zo zielig he…daarbij komt dat Meagan zo ziek is geweest van de laatste inenting…dat ik deze maar al te graag oversla…
En mocht het zover komen…komt het vast goed…
Diana ik laat Eva ook niet enten. Ik heb ook zoiets van we zien het wel en gebeurd het dan gebeurd het maar ben het met je eens.
Gisteren heeft Eva er een nichtje bij gekregen. Mijn schoonzusje is bevallen van een meisje Marit genaamd. Wat een lief popje zeg. Jammer genoeg nog niet mogen knuffelen, want ze lag te slapen in het bedje maar misschien gaan we het weekend nog heen om het kraamkadootje te geven dus dan nog maar een poging doen :mrgreen:
wauw gefeliciteerd meis met jullie nichtje!
Zo klein dan he …vergeleken met jullie meisje…gaat het dan niet stiekem kriebelen?..ik heb dat wel hoor…als ik zo’n klein wondertje zie… :oops:
Dus jullie zijn ook niet gegaan naar de enting …tja…hoor zoveel dingen…en had laatst een documentaire gezien dat artsen zich zelf ook niet gingen inenten, omdat die de tijd tekort vinden van maken en inenten…moet ik dan mijn kleine meisje daar wel als proefkonijn voor gaan gebruiken?
Ieder z’n ding hoor…doe je het wel is het ook goed (en kan me voorstellen dat als je een kindje hebt die in de risico groep valt je er over nadenkt om het wel te doen)…maar heb zelf toch al wel wat commentaar gehad omdat wij ervoor gekozen hebben om het niet te doen…onverantwoord etc…
Beetje jammer ! maar lekker belangrijk!!
Iedereen moet doen waar die zichzelf het beste bij voelt. Ik ben nog steeds aan het twijfelen en ik wil Eva dus ook niet als proefkonijn laten gebruiken. Als Eva nou vaak ziek is ofzo dan zou ik het misschien ook wel doen maar ze is eigenlijk nooit ziek (gelijk afkloppen). Dus ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen. Ik ken ook nog niemand die het heeft maar zodra ze koorts krijgt en begint te hoesten en dat soort dingen dan trek ik gelijk aan de bel maar voor nu gaan we het wel rustig afwachten.
Ik moet zeggen dat ik nu weer zo’n klein meisje heb gezien :inlove: maar ja Otto zegt dat hij nog steeds aan het wennen is aan Eva dus er komt er echt geen bij. Tenminste niet op de korte termijn. Ik hoop dat we over 2 a 3 jaar ook weer een klein wondertje kunnen verwelkomen.
Nog even een spammetje van mijn schatje
Ach gossie, wat een lekker koppie!!! :inlove:
Diana, wij kregen juist commentaar, omdat we het wel deden. Het is geloof ik nooit goed. :roll:
Saskia GEFELICITEERD!!! met je nichtje.
Ja zo is het…het is eigenlijk nooit goed …ach we moeten doen waar we ons het prettigst bij voelen en respect hebben voor elkaar…je hoeft het niet altijd eens te zijn…als je maar respect blijft houden is mijn motto…
wat een heerlijke spam weer…en wat is ze groot al…zou je bijna vergeten …vind het bij Meagan al zo snel gaan…maar bij andere beebjes gaat het natuurlijk net zo snel!
Hier even een spammetje van tuttebol…zoals ze zelf zegt hahaha
Allemaal een heel fijn weekend…hopen dat we het een beetje droog kunnen houden hahahah…
Wat een meis is het al, ben zoooo jaloers op de staartjes he :inlove: Heerlijk stoer!
Eva ook al zo’n lekker bekkie en die mooie staartjes :inlove:
Wij gaan morgen weer naar sinterklaas en 's middags naar het China Festival of Lights in Emmen. Ben heel benieuwd hoe het zal zijn!!
Ik hoop dat jullie ook allmeaall een droog en leuk weekend hebben!
Diana, helemaal mee eens. Een mooi motto
Jeetje inderdaad die Meagan is echt een tuttebel, fantastisch die staartjes. Kan niet wachten tot ik ze bij Inge kan maken.
Henrieke, heel veel plezier morgen.
Hier mogen we de dingen nu gaan opbergen, want onze tuttebel, is de afgelopen week druk bezig geweest met het kruipen onder de knie proberen te krijgen. Dit is der goed gelukt. Het gaat nog niet snel en nog geen hele afstanden, maar ze komt waar ze wezen wil.
Morgen op verjaardagsvisite bij me schoonzusje. Me neefje wordt komende donderdag alweer 2 :shock: Dit vieren ze morgen.
Ow zeg Meagan is echt al een hele dame zeg. Die staartjes echt helemaal geweldig :inlove:
Henrieke dat klinkt leuk zeg die China lights, heel veel plezier.
Mascha die Inge die gaat ook snel zeg. Is ze echt al aan het kruipen op handen en knietjes :shock: Eva heeft echt een hele tijd op haar buik liggen schuiven. Daar was ze nog snel in ook en nu sinds een aantal weken heeft ze echt het kruipen pas onder de knie en ook echt heel snel. Ze vindt het tegenwoordig ook leuk om te staan (kan ze nog niet echt zelf dus moet haar helpen) en dan aan de hand lopen of sinds een paar dagen langs de tafel stappen. Ze is nog behoorlijk wankel en helemaal niet stabiel maar ze doet het toch maar even. Ik ben helemaal trots op haar.
Gisteren had ze trouwens nog een ongelukje. Op de bank gaat ze dus wel staan en das altijd veel plezier. Nu hebben we naast de bank een tafeltje staan waar de telefoon op ligt en een plant en nog wat andere rommel. Dat is blijkbaar zo interessant dat ze daar steeds naar toe wil gaan en dan over de leuning van de bank hangt. Gisteren maakte ze dus een snoekduik en vloog zo over de leuning van de bank heen zo op het tafeltje. Ik zat er naast en kon het niet afgrijpen zo snel ging het. Daar lag ze dan met haar buik op de tafel en ze ging pas huilen toen ik haar er af pakte :mrgreen: Ze schrok geloof ik meer van mij dan van haar actie, de malle meid.
Voor wie onze kleine meid wil zien kruipen check deze link
Wij hebben inderdaad ook het idee dat Inge vrij snel gaat hoor Saskia, maar ja, dat zit in de familie geloof ik. Der neef liep met 9 maanden los. Leuk dat ze nu probeert te lopen. Dat meer schrikken van ons dan van de actie zelf kennen we hier ook. Wij schrikken ons lam en die kleintjes hebben zoiets van, mam wat doe je gek.