Standaard geboortekaartje aanpassen???

We hebben inmiddels alle boeken van de drukkerij doorgespit en ook internet afgestruind.

Er zijn wel een aantal kaartjes die we leuk vinden maar vaak zijn de kleuren zo verschrikkelijk saai.

Zou het mogelijk zijn een ‘standaard’ kaartje te laten aanpassen in kleur??

Ik ga binnenkort nog wel even informeren bij de drukkerij maar misschien is er hier iemand die dit weet??

Ik denk dat het niet mag… Wij wilden ons geboortekaartje ook iets aan laten passen (nog een deel van de afbeelding aan de binnenkant) maar dat kon de drukker niet doen, er zitten namelijk wel rechten op de kaartjes. Je mag ze niet namaken en (dus) ook niet zomaar zonder toestemming van de uitgever aanpassen.

Bij sommige ontwerpen kan het, in ieder geval op sommige sites, maar bij kaartjes die in die boeken zitten zijn volgens mij niet.

Wij hebben ons kaartje laten aanpassen. Was bij een online bedrijf. Er stond een parachute op het kaartje en wij wilden een luchtballon. Dat is gelukt na wat rechtstreeks heen en weer gemail met de ontwerpster van het kaartje. Inmiddels zit ons kaartje in de standaard collectie.

@Sis: Mooi kaartje! Mooie kleuren! En ik kan me voorstellen dat je een luchtballon leuker vond.

Welk bedrijf was dat, als ik vragen mag? Ik heb dat kaartje of kaartjes in die stijl nog nergens zien staan?

Ja, en voor ons helemaal omdat ballonvaren onze hobby is! 8)

Kaartje komt van Koningkaart. (voorheen Ukkepuk) Het is een ontwerp van Ankie Spoelstra.

wij hebben bij iedereeenmaghetweten.nu een heel leuk geboortekaarte gevonden, maar hebben daar de nodige aanpassingen aan gedaan. Wij hebben gemaild wat wij veranderd wilde hebben en zij hebben daar op pdf allemaal proefdrukjes van gemaakt met zelf nog wat suggestisch. Uiteindelijk hebben wij het perfecte kaartje.

Ik zou idd gewoon ff de drukker bellen of anders nog even op sites van grafisch ontwerpers zoeken. Die willen dit vaak zo voor je aanpassen.