Lucas kwam met 23 maanden uit z’n ledikant dus toen zijn we overgestapt naar een peuterbed. Wel de klink van de deur omhoog zodat hij niet z’n kamer uit kon. Ging echt heel goed.
@ilsederooy wrote:
Hoi
Kwa traphekje wij wonen hier tijdelijk vanwege renovatie aan ons eigen huis daar hadden we overal traphekjes, maar omdat dit een tijdelijke woning is mogen we helaas geen gaten boren ofzoiets voor een traphek.
Een traphekje geklemd tussen de twee muren?
Ik zou ook nooit zo weten waarom kinderen tot dik 3 in een ledikantje moeten… zo ruim bemeten is zo een bed nou ook weer niet :think:
Kijk heb je een “speciaal” kind zoals bij Monique met haar oudste en zijn leeftijd niet in verhouding tot zijn gedrag, dan is dat anders.
Maar een normaal gezond kind kan prima rond 2 jaar in een groot bed of peuterbed.
Hier zijn ze beide met 1 jaar en 10 maanden naar een groter bed gegaan en Peter stond nog wel eens te huilen geen gebrek in het ledikant, in het grote bed was het direct goed. Hij voelde zich groot, had zelf de controle en hij slaapt er prima in.
Gewoon doen dus zou ik zeggen… :thumbup:
Nou Cell :mrgreen: mijn kind :inlove: voelde zich gewoon veilig verder in het ledikant en wij vonden het ook een fijn idee.
We hebben zijn lattenbodem op de grond gelegt en hij heeft tot 3 jaar daar geslapen,helemaal prima en heel erg leuk om voor zijn verjaardag een hele nieuwe kamer mét groot bed en dekbed te maken.
Ik vind alles al zo snel gaan…ze leren veel,doen veel…zijn vroeg wijs en met slapen weer lekker veilig en beschut liggen…ja ik kon me daar goed in vinden en hij blijkbaar ook
Mijn 2e is vast een ander verhaal…maar dat zal de tijd leren…nu slaapt ze iig voorlopog fijn in het ledikant en ja zij speelt ook nog in de box :lol: 8) (ook zo’n lekker veilig,beschermt,afgebakend plekje :thumbup: )
cell en andere moeders met gewonne bedden: was je nooit bang dat hij dan naar beneden ging ofzo.
ik wil levi straks in een groot bed doen want hij is ook al dik 2jr maar ben zo bang dat hij van alles gaat uitvreten…(kledingkast leeg halen bijvb :mrgreen: )
angst voor mij van iets waar ik niet bekend mee ben denk ik :?
idd ethan is een ander vehaal die krijgt trouwens binnen kort een groot ledikant van 1persoonsbed :thumbup:
Hier slaapt ons meisje ook in een “grote meisjes bed” ze is super trots!
Gelukkig kan ze nog niet uit haar kamertje, want ze komt nog lang niet bij
de deurklink :lol:
Het enige wat ze 's morgens doet als ze wakker is, is haar schoentjes
pakken en die aantrekken in bed. Ook bij haar knuffels!
Ze blijft dus echt op haar bedje spelen… Maar elk kind is natuurlijk anders
:inlove: :inlove:
wat schattig schoentjes in bed aan
@monique wrote:
cell en andere moeders met gewonne bedden: was je nooit bang dat hij dan naar beneden ging ofzo.
ik wil levi straks in een groot bed doen want hij is ook al dik 2jr maar ben zo bang dat hij van alles gaat uitvreten…(kledingkast leeg halen bijvb :mrgreen: )
angst voor mij van iets waar ik niet bekend mee ben denk ik :?
idd ethan is een ander vehaal die krijgt trouwens binnen kort een groot ledikant van 1persoonsbed :thumbup:
Hier geen last gehad van rare dingen doen. Ze voelen zich ook groot in een groot bed. Dat scheelt misschien ook.
Wel hebben we er ééntje die vaak slaapwandeld, daarom zitten er ook sloten op de ramen.

Tja… mijn kinderen sliepen beide gewoon veel beter door in een groot bed.
Niks gevoel van veiligheid, wel gevoel van gedwongen worden omdat ze er niet uit konden.
Ik heb dan ook wel 2 eigengereide kindjes die graag zoveel mogelijk zelf beslissen en kiezen en eigelijk gaat dat ook heel goed. Ik houd wel van een stukje zelfstandigheid (passend bij de leeftijd natuurlijk)
Laatst 5 dagen bij schoonouders gelogeerd, Peter in een campingbed en die zei letterlijk… “Peter wil niet in eh hok slapen” … Nou was er geen bed voor hem, dus hebben we er een krukje naast gezet en had hij zo door dat hij er dan uit kon en toen was het goed.
Aniek heeft tot circa 4 maand geleden nog een anti- uitval hekje in bed gehad, maar die is er nu ook uit en ik ben nooit bang geweest voor de periode van eruit komen.
Hun kast leeghalen, Peter heeft dat wel gedaan, maar dat was zo opgelost met zo een speciale kunststof haak door de handgrepen.
Inmiddels doet hij dat niet meer want ik laat het hem ook zelf opruimen (oke hij kan niet vouwen en propt het dus weer terug, maar leuk vind hij het niet)
Verder spelen ze als ze wakker zijn gewoon met de knuffels in bed en soms pakken ze 1 auto en gaan dan weer naar bed.
Aniek kwam er een periode wel uit en dan stond ze op de trap.
Dat heeft ons 1 week gekost waarin ik gewoon boven bleef en op de traptrede ging zitten lezen. Zodra ik haar hoorde liep ik naar haar deur toe en zei “terug naar je bed jij” Dan schrok ze en ging terug.
Soms hield ik dan ook de deurkruk vast en zei dan… mama hoort je toch wel en je mag niet uit je kamer nu, je gaat slapen enz…
Na 1 week was dat over, ze heeft het niet meer gedaan.
Traphekjes heb ik nooit gehad, niet boven in elk geval.
Ze kunnen beide prima de trap af, slaapwandelen niet en komen eerst ons wakker maken als ze wat willen.
Aniek heeft 1 keer wel beneden gezeten met de tv aan om 4 uur snachts, toen zei ze dat ze niet kon slapen en dat ik dat ook deed als ik niet slapen kon. Ze had gelijk, we zijn ook niet boos geworden, maar hebben wel even nader uitleg verschaft.
Nee, ik ben er gewoon blij mee. :mrgreen: :thumbup: