's Nachts doorslapen??

Onze dochter is nu drie weken, dus nog erg klein. Ik voed op verzoek, dit gaat prima. Met onze andere dochters ook zo gedaan.

Echter ik weet even niet meer wanneer de nachtvoedingen nu minder worden…lees bij de maartmama’s dat er kinderen van 1,5 maand zijn die al doorslapen…HOe is dit bij jullie?!

(Ik kijk stiekem wel een beetje uit naar minder voedingen in de nacht…) Meike komt nu ongeveer om de 3 uur 's nachts, maar minder tijd er tussen gebeurd ook nog regelmatig.

Geen van mijn kinderen (waarvan een met de fles grootgebracht) waren doorslapers.

Pas na een jaar kon ik bij mijn 2 oudsten zeggen dat ik weer nachtrust had…

Dus nu voor mij ook nog lang geen doorslaper in het verschiet :zzz:

Rijstebloem, badje, helpt allemaal niet :wall:

ons Ella slaapt vanaf drie weken door, maar er staat geen vaste leeftijd voor, het ene kindje is het andere niet…

Dana sliep met 3 weken door (met borstvoeding), maar Lieke slaapt nog niet door en komt na de voeding van +/- 23.00 uur standaard rond 3.00/4.00 uur nog een keer. Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren dat ze doorslaapt. Zij krijgt ook borstvoeding trouwens.

Ik wacht het maar rustig af, er komt een nacht dat ze wél helemaal doorslaapt. :wink:

Ehm… niet om je te laten schrikken, maar Sophie heeft tot een maandje of 18 nog bijna iedere nacht een nachtvoeding gehad :mrgreen:

vind 3 weekjes nog zo jong om nu al daarover te denken, ik vind juist met die kleintjes de nachtvoedingen zo intiem, moppie is nu goed 5 maanden en slaapt ook nog niet echt door in de nachten, ze heeft ook lang elke 3 uur BV gehad, en nu komt ze zo rond de klok van half 5, maar sinds twee daagjes half 7, twee dochters sliepen van begin de nachten door, nummer 3 is tot ruim 2,5 jaar elke nacht wakker geweest, dus het is hier heel wisselend.

inderdaad heel verschillend dus!!

Proudmama, ik bedoel ook niet dat ik wil dat ze nu al doorslaapt, daar is ze nog te jong voor, vind het ook heerlijk om haar BV te geven ALLEEN met nog twee andere kinderen vind ik de vele nachtelijke voedingen best pittig…een keer per nacht zou me heerlijk lijken eerlijk gezegd!

Maar inderdaad alle kinderen bepalen hun eigen ritme, dus ik wacht gewoon af!

Wat je zegt Fre over eigen ritme…Casper sliep (met BV) vanaf zijn tweede prikjes door (3 maand oid).

En nu is hij dan bijna 7 maanden en begint hij weer wat te rommelen in de nachten. Hoor her en der dat dat wat te maken kan hebben met dromen in de nacht, maar ja wat ook de oorzaak is er is iig maar 1 oplossing; erheen en een aai over zijn bolletje, zijn speentje weer in zijn mondje. Soms slaapt hij daarna wel verder tot een uur of 7 en soms is het zo nog 2/3 keer raak qua wakker zijn. Gelukkig wisselen manlief en ik elkaar per nacht af zodat we niet alletwee iedere nacht gebroken nachten hebben al worden we toch ook allebei half wakker… :angel:

@fre wrote:

inderdaad heel verschillend dus!!

Proudmama, ik bedoel ook niet dat ik wil dat ze nu al doorslaapt, daar is ze nog te jong voor, vind het ook heerlijk om haar BV te geven ALLEEN met nog twee andere kinderen vind ik de vele nachtelijke voedingen best pittig…een keer per nacht zou me heerlijk lijken eerlijk gezegd!

Maar inderdaad alle kinderen bepalen hun eigen ritme, dus ik wacht gewoon af!

het was ook niet als een sneer opmerking bedoeld hoor, absoluut niet, maar ik hoor hier in de buurt ook zo vaak om me heen, als ze nog zo klein zijn wanneer ze al door gaan slapen, en dan denk ik wel eens kom op zeg, ik ben ook dolblij dat moppie, nu twee daagjes pas om half 7 wakker word, eindelijk trekken mijn wallen wat weg :wink: en ik heb ook wel eens gedacht slaap eens wat langer door, heb een super druk huishouden wat ik heerlijk vind maar met wat meer slaap nog leuker vind. maar idd. elk kind bepaald zijn eigen ritme. wie weet over een paar weekjes dat jouw kleintje ineens wat meer uurtjes doorpakt.

anders eens in badje doen vlak voor het naar bed gaan in de avond, misschien wordt ze daar moe van en slaapt in de nacht iets langer door.

tis best zwaar he? die nachtvoedingen…af en toe kun je daar zo moe van zijn…helemaal als je oudere kinderen hebt… :hug:

Nou inderdaad Heleen, ik kan me niet herinneren dat het me zo zwaar viel bij de oudste, maar nu… :zzz: Gelukkig zit er bij ons schot in, Lieke sliep de afgelopen 2 nachten tot 4.30 uur! :thumbup:

Begint hier ook meer tijd tussen de voedingen te komen, inderdaad: heerlijk, even wat langer achter elkaar slapen!!

Wat ik toen al een hele opluchting vond was toen hij van 2 nachtvoedingen naar 1 nachtvoeding ging. Daar was ik al heel blij mee. Maar eigenlijk heb ik het met mijn zoon heel goed getroffen hoor, want hij sliep met 9 weken door. Hij heeft wel heel lang een late voeding om 23:00 nodig gehad, tot 7 maanden ofzo. Soms vond ik dat jammer omdat ik dan niet eens heel vroeg naar bed kon zonder wakker te worden voor een voeding. En het CB zeurde erover, maar ja, die hebben wel vaker wat.

@Paultje wrote:

Ehm… niet om je te laten schrikken, maar Sophie heeft tot een maandje of 18 nog bijna iedere nacht een nachtvoeding gehad :mrgreen:

Ik schrik niet! Hahahaha…als Eli z’n zin zou krijgen zou hij ook nog willen…maar 20 maanden gaat mij een brug tever…niet doorslapen heb ik geen problemen mee,maar met een slokje water red hij het ook wel.

Zo tegen de 14 maanden ben ik de nachtelijke slokjes echt gaan afhouden…dat ging bijzonder soepel…

Maar idd…ik denk dat doorslapende beebs meer uitzondering zijn dan regel.

Eli sliep met BV namelijk na 2 weken al door…tot hij 4 maanden werd. Toen kwam hij weer in de nachten…elke maand 1 keertje meer…met 10 maanden zelfs zowat om het uur tot 2 uur weer…

De rust keerde pas tegen het jaar weer terug…

Nu zitten we op 1 a 2 dagvoedingen en verbaas me er over dat hij er uberhaupt nog wat uitkrijgt…

Dus…alle mama’s die die nog wat maandjes voor de boeg hebben. STOP met plannen! Go with the flow! Geen enkele beeb laat zich in een schema dwingen waar hij/zij zich later nog steeds aan gaat houden…

Morgen kan weer anders zijn…

Zeker met beebjes tot 3 a 4 maanden bekijk het van dag tot dag…niets zo veranderlijk als…een baby!

tanisha sliep vanaf dag 5 door…maar is dus bij iedereen verschillend

Yalissa slaapt sinds ongeveer 2 weken nu van 19:15 tot 0:00 en dan weer tot 6:00 en dan slaapt ze vaak nog een uur in haar eigen bed en slaapt daarna meestal ook nog bij ons in bed verder!

Cb zei vandaag dat dat knap was voor een kindje van 8 weken! Ben er ook erg blij mee…ze komt alleen soms wel voor haar speen in de nacht, maar ja dan lig ik zo weer in bed!

Lars slaapt sinds 3 weken goed door (hij was toen 10 weken). Hij krijgt zijn laatste voeding om 20.30 en wordt dan rond 6 a 7 uur wakker. Ik vind dat behoorlijk knap van het mannetje. Trek je vooral niets aan van mensen die alleen kunnen vragen of je kind al doorslaapt. Het is heel normaal dat een kleintje de eerste weken nog wakker wordt. Ik geloof dat ik ook niet mag klagen!