rust en regelmaat toepassen

Nathan slaapt laatste dagen heel slecht. Na de voeding pas de regelmaat regels toe. Als hij gaapt dan leg ik hem in bed. En dan begint hij al te bleren. Na 5-10 min ga ik hem ff troosten en dan weer in bed of ik geef hem een speentje en hij valt dan een half uur- uurtje in slaap. En zo kan hij tot de volgende voeding( 3uur later) doorgaan.

Herkennen jullie bovenstaande?? Echt heel vermoeiend

Ik herken dit van mijn inmiddels tien maanden oude zoontje. Hij heeft dit de eerste maand heel erg gehad, dit werd veroorzaakt door een medisch probleem (vernauwing van de maagsluitspier waardoor voeding niet weg kon, met pijn als gevolg) en daarna begon het 2 a 3 maanden geleden opnieuw. Achteraf ook een medisch probleem, hij blijkt een ingetrokken trommelvliesje te hebben doordat hij steeds last van slijm heeft.

Het is echt hel erg vermoeiend, ik weet het…Wat ik je zou willen aanraden is om te kijken of het helpt als je het hoofdeinde iets omhoog doet d.m.v. een handdoek eronder.

Iig níet laten huilen zou ik zeggen. Hij is nog zo ontzettend klein! Mij werd dat wel aangeraden, maar datging tegen alle gevoel in bij mij, en achteraf ben ik blij dat ik er niet naar geluisterd heb, het manneke had gewoon pijn.

Is het alleen overdag of ook 's nachts? Misschien een idee om even naar zijn oortjes te laten kijken?

Sterkte!

Meestal overdag. Na elf uur s’avond is hij weer stuk rustiger.

Misschien heeft hij dan niet zoveel slaap nodig? Yanniek slaapt overdag ook nauwelijks…Nu in totaal maximaal 2,5 uur, en dat was in het begin nog minder…Wij hebben rust en regelmaat van Ria Blom niet toegepast, maar dat is omdat wij geloven dat het beteris om met het ritme van je kind mee te gaan en dat het zijn eigen ritme ontwikkelt. Daarmee veroordeel ik overigens níet de ouders die wel voor deze methode kiezen, maarhij past gewoon niet bij ons.

Anders misschien overdag wat vaker bij je in de woonkamer laten slapen? Je nabijheid stelt vaak ook al heel erg gerust.

Ik hoop dat je aan wat meer rust toekomt :hug:

@Jes wrote:

Nathan slaapt laatste dagen heel slecht. Na de voeding pas de regelmaat regels toe. Als hij gaapt dan leg ik hem in bed. En dan begint hij al te bleren. Na 5-10 min ga ik hem ff troosten en dan weer in bed of ik geef hem een speentje en hij valt dan een half uur- uurtje in slaap. En zo kan hij tot de volgende voeding( 3uur later) doorgaan.

Herkennen jullie bovenstaande?? Echt heel vermoeiend

Lastig he, dat babies niet met een goed kloppende gebruiksaanwijzing komen… Het blijft gissen.

Er kunnen allerlei redenen zijn waarom een klein kindje slecht slaapt. In het begin hebben ze nog geen echt ritme, dat ontwikkelt zich pas na enkele maanden. De natuurlijke slaapcyclus van babies is ook anders dan die van volwassenen, een half uur tot drie kwartier. Daarna worden ze makkelijker wakker. En je hebt natuurlijk ook kindjes die meteen lange rukken maken.

Punt is… ieder kindje is anders. Je kunt wel een schema of regels uit een boekje gaan toepassen, maar wie zegt dat dat voor jóuw kindje werkt? Als het werkt en hij wordt er rustiger van, prima. zo niet, probeer dan rustig wat anders.

Kleine baby’s zijn graag bij de moeder. Heeft hij behoefte aan lichaamscontact? Probeer het anders eens met een draagdoek/zak of ringsling. Of houd hem bij je beneden. Slaapt hij in de box wel? Doe dat dan. Probeer wat dingen uit en probeer ook wat mee te buigen. Dan zul je merken dat het voor jezelf minder vermoeiend wordt. Verwennen kun je ze op deze leeftijd toch nog niet. Daar zijn ze echt veel te jong voor.

dus als het wat helpt: lekker bij je nemen zou ik zeggen. Heeft hier prima gewerkt.

Heel moeilijk moet dit zijn…vooral omdat je niet wat er aan de hand is. Allereerst lijkt het mij verstandig iets medisch uit te sluiten!

Verder kan ik alleen vertellen hoe het hier werkt. Ik pas voor een deel wel de rust en regelmaat van Ria Blom toe. Maar blijf altijd naar jezelf luisteren als het niet goed voelt,dan niet doen en je kind volgen.

Het alleen spelen en wakker in bed leggen werkt hier heel goed. Hij kan zelfstandig in slaap komen. Maar hij huilt dus af en toe wel ( van moeheid) en dan laat ik hem ongeveer 10 minuten huilen. Meestal is het na 5 min over. Dit doe ik dus overigens alleen als het om jengelen gaat. Bij “echt” huilen ga ik hem troosten.

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar het kan vermoeidheid zijn. Inbakeren werkt ook vaak , heb ik gehoord maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Dit altijd in overleg met cb arts!

Succes en sterkte!