Ritsen in het verkeer...

@ruud wrote:

Angel, ik vind wel dat Victoria hier erg gelijk heeft met haar opmerking. er zijn zat minder kwetsende benamingen te bedenken. :naughty:

Het is juist de bedoeling dat je vaart mindert bij die matrixborden daardoor verklein je de kans op files. Het lijkt soms ook inderdaad te werken dat schreven jullie ook al.

Het wel grappig hoe deze “discussie” loopt want volgens mij staat verkeerd ritsen ook hoog in de ergernis top 10.

Als de matrixborden dan wel gebruikt worden als het nodig is.

Hier staan ze vaak voor de lol aan. Ik sta vaak vooraan in de file en zie niet waarom ineens een file achter mij onstaat :dance:

Ff zonder flauwekul.

De nederlander moet iets minder gehaast en gestrest achter het stuur kruipen. En niet de tijden aanhouden die de tom tom of maps aangeven maar daar een half uurtje bij tellen. Dan is er geen haast bij en hoef je ook niet zo in de kont van je voorganger te kruipen omdat je anders te laat komt op je afspraak.

In een file heb je niks aan bumper kleven en racen op de 100 meter als dat mogelijk is wnat dan moet je toch weer vol op de rem.

Daarbij is het bewezen (door mij zelf met een collega) dat hewinst die je hebt van af maastricht tot aan amsterdam nog net geen 15 minuten zijn als de een zich als een gek haast en de andere zich netjes aan de snelheid houdt.

Daarbij is het bij ritsen idd gebruikelijk dat je door rijd tot het einde en daar netjes plaats krijgt om er tussen te gaan.

Ik zelf laat altijd voor een auto plaats. ( alle andere hebben pech)

Rij voor het werk in een bus en prive ook grote duitser en die schuiven niet.

Over Belgen wil ik eigenlijk al helemaal niet beginnen. Maar vraag me toch af waar die lui hun rijbewijs bij krijgen???

Zo mooi met een “L” voor de achter ruit rijden zo van kijk ik heb mijn rijbewijs nog lekker niet, maar met me pa naast me als slapend mag ik toch rijden.

Ik ben zelf ook niet altijd een heer in het verkeer maar probeer altijd rekening te houden met de mede weg gebruikers.

Gr Jack

De matrix borden worden ook geacht vooruit te denken hè. Ze horen het verkeer te reguleren zodat de file geleidelijk oplost.

Het is vaan het beroemde harmonica effect ik had er laatst een filmpje van kun je mooi zien hoe snel een file ontstaat als 1 iemand ook maar 1km langzamer rijdt dan de rest.

Met je tijdwinst stelling ben ik het wel eens, de afstanden hier zijn te kort om grote verschillen te maken zonder zotte risico.s te nemen.

@pappa van twee spruitjes wrote:

Over Belgen wil ik eigenlijk al helemaal niet beginnen. Maar vraag me toch af waar die lui hun rijbewijs bij krijgen???

Zo mooi met een “L” voor de achter ruit rijden zo van kijk ik heb mijn rijbewijs nog lekker niet, maar met me pa naast me als slapend mag ik toch rijden.

Is het daar niet hetzelfde als hier dan? :think: Ik dacht dat het alleen in Engeland was!

Gevonden…

klikkerdeklik

De opdracht die alle chauffeurs kregen was rij die vaste snelheid met een vaste afstand. :mrgreen:

@ruud wrote:

Gevonden…

klikkerdeklik

De opdracht die alle chauffeurs kregen was rij die vaste snelheid met een vaste afstand. :mrgreen:

:lol: Grappig om het te zien!

Grappig om te zien hoe het bij auto 1 bijna niets scheelt en circa 10 verder op staan ze stil hè. :shock:

vat je het niet te persoonlijk op?

Doelde meer op hoe het te zien was hoe zo’n file veroorzaaakt! :roll:

Ritsen? vind het verschrikkelijk haha!

Als het op de correcte manier gebeurt, mooi.

Maar zie toch vaak dat van die zake mannekes in hun dikke BMW “ff snel” naar links tjoepen om dan weer in te voegen, maar niet zoals het hoort.

Parkeren? Oh echt he, sommige mensen :hand:

Ik ben zwanger met een behoorlijke buik.

Parkeer ik me auto bewust op een parkeerplaats waar ze aan de linkerkant absoluut niet mogen parkeren (anders konden er bijna geen auto’s meer langs op een fatsoenlijke manier) kom ik terug van het ziekenhuis staat er een auto aan de linkerkant van me.

En wel op zo’n korte afstand dat ik er niet echt tussen paste op een fatsoenlijke manier :shifty:

Nou sorry, toen heb ik dus wel de deur gewoon proberen open te maken, volgens mij een deuk gemaakt in de deur van de andere auto en ben in me auto gewurmt.

Was zo enorm pissig! En zulke dingen gebeuren vaak.

Of mensen die denken dat ze een Hummer rijden terwijl ze een klein fiatje hebben en 2 parkeerplaatsen innemen :wall:

@fiep klophout wrote:

en ik zit de hele dag al met dit lied in mijn hoofd :wall: :wall:

Sophie zingt ik heb een zachte L :lol: :lol: :lol: :lol:

@victoria wrote:

@fiep klophout wrote:
en ik zit de hele dag al met dit lied in mijn hoofd :wall: :wall:

Sophie zingt ik heb een zachte L :lol: :lol: :lol: :lol:

:mrgreen: :lol: :mrgreen: