Het is ook sterk afhankelijk in welke auto je rijdt.
Rij ik in mijn vriendelijke rode Italiaanse cabrio dan laat iedereen me er tussen al dan niet vriendelijk lachend.
Rij ik in mijn dikke zwarte Duitse monster dan lijken ze allemaal jaloers oid en moet ik moeite doen om er tussen te “mogen”.
En ook afhankelijk van wie in welke auto rijdt!
Rij ik in mijn kleine rode gebakje (toyota starlet) dan krijg ik altijd netjes ruimte… rijdt mijn man in die auto… dan wordt er door andere mannen vaak nog even een tandje bij getrapt om er voor te blijven… je zou toch ingehaald worden door een man in een klein rood autootje, dan is je hele dag mislukt natuurlijk :doh:
@angel, jij zou dus 1 van die mensen zijn aan wie ik mij juist weer irriteer als ik je tegen zou komen onderweg, want jij ritst niet zoals het hoort.
Weet je nog de slogan '‘Ritsen, ‘n goeie gewoonte!’’ een campagne van minvenw en anwb e.d.??
nee hoor hoezo? heb jij er zoveel last van als ik mijn auto ertussen rij als er ruimte zat is?? (lijkt me sterk)
heb jij er last van als de auto achter jou snel nog even naar voren rijd en dan door al die drukte dus voor jouw auto ertussen wil duiken (ok jij misschien niet van mij krijgen ze geen mm ruimte)
de rest krijgt ruimte zat maar die idioot die nog even snel een auto verder denkt te komen dus niet (vind dat net zulke aso’s als die snel door de benzinepomp scheuren om 3 auto’s verder er weer in te duiken)
dus even hoor ik rij links omdat ik net een paar auto’s heb ingehaald ik weet dat er over laten we zeggen een kilometer een bordje staat ritsen
500 meter ervoor moet iedereen vol in de remmen omdat iedereen die 1e auto wil zijn (terwijl voor dat bordje nog iedereen normaal 80 of 100 reed (wij hebben hier ook van die fijne 80 snelwegen)
dan rij je dus stapvoets ben je er bijna doorheen rijd die onnadenkend persoon achter je of nog een auto achter je nog even snel eromheen om ook te kijken of hij de 1e auto kan zijn want ja die linkerbaan rijd harder dan de baan waar die nu rijd
:wall: :wall: :wall: :wall: :wall:
ja ik erger mij daar dus aan en die krijgt 0,0 ruimte van mij al zou die nog zo fantastisch kunnen ritsen en helemaal volgens de regeltjes
ik rij 99 van de 100 keer ook alleen in “file” die veroorzaakt word door de 80 wegen omdat iedereen dan ineens schrikt ofzo en vol in de remmen gaat :roll:
en de file die je krijgt bij die fijne rits borden (en daarna dus gewoon ineens weer 80 of 100 kan rijden alsof er niks aan de hand was)
ik rij 99 van de 100 keer ook alleen in “file” die veroorzaakt word door de 80 wegen omdat iedereen dan ineens schrikt ofzo en vol in de remmen gaat :roll:
en de file die je krijgt bij die fijne rits borden (en daarna dus gewoon ineens weer 80 of 100 kan rijden alsof er niks aan de hand was)
Tis niet alleen bij ritsborden… Ik merk dat zodra de matrixborden aangaan, gelijk iedereen gaat remmen want als ze uitstaan, gaan ze eindelijk weer doorrijden!!
Tis niet alleen bij ritsborden… Ik merk dat zodra de matrixborden aangaan, gelijk iedereen gaat remmen want als ze uitstaan, gaan ze eindelijk weer doorrijden!!
ja “we” zijn nogal een schrikachtig volk :roll:
aaahhhh het regent REMMEN!!! oh we hebben ook ruitenwissers uh waar zat het gas pendaal ook alweer :roll:
uh?? (suggesties? hoe je iemand netjes mag uitschelden voor niet nadenkend persoon?!?)
Angel, ik vind wel dat Victoria hier erg gelijk heeft met haar opmerking. er zijn zat minder kwetsende benamingen te bedenken. :naughty:
Het is juist de bedoeling dat je vaart mindert bij die matrixborden daardoor verklein je de kans op files. Het lijkt soms ook inderdaad te werken dat schreven jullie ook al.
Het wel grappig hoe deze “discussie” loopt want volgens mij staat verkeerd ritsen ook hoog in de ergernis top 10.
En ritsen hebben ze hier denk ik nog nooit van gehoord. Ik probeer het, maar 9 van de 10 keer moet ik of heel snel doorracen vanwegen een kont-snuiver, of ik moet op de rem hangen omdat de persoon voor me afremt nadat ik hem inlaat.
Sinds kort. Ik heb ruime ervaring in het achter de feiten aan lopen, en kwam er gister pas achter dat Broodje Bakpao op een serie is gebaseerd. Hem hem inmiddels al binnengesleurd en me rot gelachen om de 1e aflevering.
Het is juist de bedoeling dat je vaart mindert bij die matrixborden daardoor verklein je de kans op files. Het lijkt soms ook inderdaad te werken dat schreven jullie ook al.
Het wel grappig hoe deze “discussie” loopt want volgens mij staat verkeerd ritsen ook hoog in de ergernis top 10.
Ik kom het vaak tegen…
Rijden ze lekker door totdat de matrixborden aanspringen, dan remmen ze allemaal ineens :wall: of als de matrix uitgaan, dan geven ze weer gas en is er niks meer van file te merken. :?
Daar erger ik me zozeer niet aan, pas als er file staat en een automobilist staat al netjes in de file, gaat ie nog op de linkerrijbaan invoegen terwijl hij weet dat ie ‘‘ritsen vanaf 300M’’ bord naderd :wall:
Offtopic:
Offe… Bumperkleven :mrgreen: Duitsers vinden het normaal als hun lang 100km per uur op de linkerrijbaan gaan rijden terwijl er geen auto voor hem rijdt, ga dan opzij :wall: dan kunnen mensen die harder dan 100 kmper uur rijden voorbij kunnen racen maar nee… Duitsers vertikken het!
Want in Duitsland mag je rechts inhalen wat hier niet mag en dat is mijn grootste ergenis!